Brandweer lang bezig om te water geraakt paard te bevrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Brandweer lang bezig om te water geraakt paard te bevrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:08

112Venhuizen

De brandweer van Stede-broec werd woensdagmorgen rond 09.50 uur gealarmeerd voor een paard dat te water was geraakt op een weiland tussen de Zuiderdijk en de Elbaweg. Het twintigjarige paard was door nog onbekende oorzaak te water geraakt waarna de eigenaar van het dier de hulp van de brandweer inriep.

De brandweer van Stede-broec was snel ter plaatse en deden spanbanden om het dier om hem vervolgens met mankracht uit de sloot te trekken. Dit lukte echter niet omdat het paard diep in de bagger vast stond, waarna de brandweer na ongeveer een uur bezig te zijn geweest, de hulp van loonbedrijf Huisman uit Venhuizen in riep die met een kraan ter plaatse kwam. Nadat de spanbanden weer onder het paard waren gelegd, kon de kraan het dier uit de sloot hijsen. Nadat het paard op de kant lag is ie even gaan rusten en vervolgens weer bij de andere paarden in het weiland gaan lopen.

Klik hier voor foto's.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:08

Arme Haidi :(:)
Ik hoop dat ze er verder niets aan over heeft gehouden, die heeft al genoeg pech in haar leventje gehad!

Bopje

Re: Brandweer lang bezig om te water geraakt paard te bevrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:10

Dit heb ik ook een keer meegemaakt, dit paard lag er al een dag in, zonder iets gezien te hebben, we zijn nog langer bezig geweest om het beestje eruit te krijgen.
Sterkte aan het beestje

monnikenburg

Re: Brandweer lang bezig om te water geraakt paard te bevrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:23

Arm dier. Hopelijk heeft ze er niets aan over gehouden. Het lijkt me enorm eng als je daar als eigenaar bijstaat en niets kunt doen om je dier eruit te krijgen.