Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:24

uh ik bedoelde dat die 70,5 vast bij de wran heeft gehaald omdat de punten daar HOGER liggen dan bij nrha (dus bv 70,5 wran is 67 nrha ofzo)

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:31

70.5 bij de WRAN? Dat geloof ik niet...ze staat nergens bij de uitslagen. En trouwens die telt niet voor kwalificatie! 8-).

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:53

Maar ach....nog een paar weken en heel Nederland weet voortaan ook wat Reining is. En hebben ze het hopelijk niet meer over rodeo rijden. NEE wij willen langer dan 8 seconden blijven zitten en Anky vast en zeker ook!

Eerlijk is eerlijk, door Anky wordt de interesse voor reining bij m.n. niet reiners opeens gewekt. Het beste team is dan wellicht niet afgevaardigd, maar doordat Anky erin zit, is er veel meer serieuze aandacht voor deze sport. En dat kan denk ik alleen maar een gunstig effect hebben!

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:01

wat ik in het begin alz ei, anky is super voor onze sport binnen nederland. maar niet internationaal

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:20

quarterH schreef:
hebben we al vaker geplaatst.
een land is niet VERPLICHT een team uit te zenden. dus als je geen redelijk team kunt maken dan zend je geen team uit en laat je een aantal individuele ruiters gaan.

dan zorgen voor een nieuwe bondscoach die oog heeft voor meer dan 1 specifieke open ruiter en de banden met de toppers als ruben en michel kunnen lijmen en nu eraan gaan werken dat we over 4 jaar wel een goed team kunnen sturen.

dit heb ik al eerder geplaatst.....


Als ik op deze opmerking reageer:

"Een paar mensen wilden niet, maar ik kan er zo nog 10 opnoemen die beter rijden dan Anky en niet zijn gevraagd om deel te nemen aan de WEG."

en vraag die tien dan op te noemen, waarom krijg ik dan constant antwoord van iemand anders (die BTW ook niet eens die vraag beantwoord) en zie ik nog altijd nergens die tien staan als dat zo simpel is?

Of het internationaal gezien niet een goede zaak is dat Anky meedoet in het NL reining team is ook nog maar de vraag, want het opent een heleboel deuren die anders gesloten zouden blijven.
Ik dacht dat oogkleppen alleen bij mennen gebruikt werden, maar stilletjesaan vraag ik me toch af of ze in andere disciplines ook gebruikt worden....

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:21

CounTree schreef:
Maar ach....nog een paar weken en heel Nederland weet voortaan ook wat Reining is. En hebben ze het hopelijk niet meer over rodeo rijden. NEE wij willen langer dan 8 seconden blijven zitten en Anky vast en zeker ook!

Eerlijk is eerlijk, door Anky wordt de interesse voor reining bij m.n. niet reiners opeens gewekt. Het beste team is dan wellicht niet afgevaardigd, maar doordat Anky erin zit, is er veel meer serieuze aandacht voor deze sport. En dat kan denk ik alleen maar een gunstig effect hebben!


Ik ben blij dat er toch iemand hier wat meer open-minded is!

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:23

quarterH schreef:
wat ik in het begin alz ei, anky is super voor onze sport binnen nederland. maar niet internationaal


Ja okay. De gehele reining wereld zal grote namen missen in het Nederlandse team. Immers ons kent ons.
Ook internationaal zal men toch wel heeeel nieuwsgierig zijn naar die dressuur koningin en heel benieuwd zijn hoe ze het doet. Wie kent Anky niet. De aandacht wordt dus ook dan extra gevestigd op de reining in zijn algemeen.

Wij (reiners) willen dan natuurlijk het liefst pracht scores zien, wetende wat we reeds internationaal gezien in huis hebben. De reining wereld zal de samenstelling van het NL team waarschijnlijk niet kunnen vatten. Maar tja....is dat internationaal gezien dan nadelig voor de Nederlandse reinersport? In de reining wereld weten ze toch met welke Nederlanders ze serieus rekening moeten houden, wie de belangrijke kanshebbers zijn. De NRHA wedstrijd in Oostenrijk waren "we" ook weer heel duidelijk aanwezig!! *\o/* En daar reden ook diverse canadezen tussen, over werelds gesproken.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:03

wat wil je nu horseyfries? volgens mij weet je het zelf niet. op ieder antwoord of reactie heb je wel weer iets te mekkeren.

wat verwacht je nu?
dacht je echt dat de hele reining wereld op hun blote knietjes zouden vallen en zouden buigen omdat anky in het reiningteam zit?
god danken dat zij even ons amateuristische clubje komt redden van de yihaa ondergang?
dalijk ga je me nog vertellen dat we beter reining kunnen gaan rijden met een fries :D :+

ik snap je doel in dit topic niet zo.

reining is een wereldwijd een miljoenenbusiness waar nederlanders het niet slecht doen (even goed lezen, niet slecht wil niet zeggen dat ze beter zijn dan belgie voor je dat er weer bij gaat halen).
De WEG is een leuk nieuw showtje voor reiners internationaal.

In nederland is het hele reining/knhs/fei/weg verhaal nog niet goed geregeld waardoor niet het beste team is uitgezonden.
ja, wij reiners hadden graag gezien dat er een beter team stond en zien ook dat dit mogelijk was geweest waren de dingen vanaf het begin goed geregeld en gedaan.

is dat nu echt zooooooo moeilijk te begrijpen?

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:17

Nederlanders en Belgen presteren goed in Oostenrijk

04-09-2010 - Roy van der Hoeven heeft met BH Most Wanted de Limited Open Futurity op zijn naam gezet. Hij reed een 225,5! Bernard Fonck heeft gisteravond met Great Sun Burst de Open Trophy gewonnen. Cira Baeck wist de voorronde van de Non Pro Futurity (4YO) te winnen.


BRON: http://westerntoday.nl/nieuws/item/740/ ... oostenrijk

Weer een mooi voorbeeld van de prestatie van Roy (een Nederlander). 225.5 is dus een score van 3 jury leden opgeteld. bv. een score van 75, 75 en 75.5!! En dit is hoog, houdt de WEG scores maar in de gaten!

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:20

klopt! helaas is dit paard te jong volgens fei regels (4 jarige) maar kijk eens wat ie neer zet!
vandaag in de intermediate en open ook top 5 plaatsingen voor Roy en Michel...

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:29

Ja echt bizar goed van die combi...heb ze vandaag ook nog mogen bewonderen, wist niet wat ik zag. Nou snap ik wat je bedoelde met tegenvallende score van vandaag haha.

Tja wanneer staat michel niet in de top 5?! Dat is toch alweer een paar jaar, maakt niet uit met welk paard. Maar Roy gaat ook bizar goed hoor.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:46

horseyfries schreef:
....
"Een paar mensen wilden niet, maar ik kan er zo nog 10 opnoemen die beter rijden dan Anky en niet zijn gevraagd om deel te nemen aan de WEG."

en vraag die tien dan op te noemen, waarom krijg ik dan constant antwoord van iemand anders (die BTW ook niet eens die vraag beantwoord) en zie ik nog altijd nergens die tien staan als dat zo simpel is?
....


Okay dan....als het dan perce zwart op wit moet om echt geloofwaardig over te komen....

Ik ga niet zo maar wat gillen, maar zal het wel ff opzoeken...dus officieel met scores!!

Wedstrijden gehouden in Nederland, dit jaar vanaf 70 score.
Genummerd zijn diegene die waarschijnlijk niet gevraagd zijn.
Reining Fever
Open:
1. BH Most Wanted Roy van der Hoeven 75
Bracy chex Rieky Young 74 1/2
Pine smoke cash Michel Sandijck 74 1/2
Ruf and Lucky Michel Sandijck 73
Taris Joe Jurgen Pouls 73
Tabasco Tari Jurgen Pouls 73
2. Wendy van Osch White Enough 70 1/2
3. Spirit Lil Ruf Olivier van den Berg70

Limited open:
4. Broadaniac Jac Lia Freriks 72
5. Play Crow Jan Pieter Koopman71 1/2
Three Times A HollyEnja Libor 71
6. Royal Olena Whiz Petra van Ede 71
Slide N Chic Dariusz Teneta 70 1/2
7. Lil Royal Skump BB Charita Harman 70
8. A Shining SensationRoel van Dijk 70
KS Hollywood TwhizeWim Vervecken 70

Intermediate Open:
9. Spirit Lil Ruf Olivier van den Berg72 1/2
Ro Smart As Flash Olivier van den Berg71 1/2
Broadaniac Jac Lia Freriks 70 1/2
10. White Enough Wendy van Osch 70
Play Crow Jan Pieter Koopman70

De summer slide uitslagen
Open:
Slide Me To The Top Miriam Gensicke 75
Brady Chex Rieky Young 73 1/2
Don A Rima Jurgen Pouls 73
Ruf And Lucky Michel Sandijck 72 1/2
Broadaniac Jac Lia Freriks 70 1/2
Spirit Lil Ruf Judith Vetter 70

Limited Open:
Royal Lena Whiz Petra van Ede 72
Betcha Boots Whiz Petra van Ede 71 1/2
Play Crow Jan Pieter Koopman 70
Broadaniac Jac Lia Freriks 70
11. Royal Del Cielo Saskia Banning 70

inter. open:
Betcha Boots Whiz Petra van Ede VS Select QH 72
A Shining Sensation Roel van Dijk 70

Oirschot (beperking tot namen die nog niet genoemd zijn)
Open:
12. Betcha Boots Whiz Peter Simons VS Select QH 71
13. Dunit be intrepid Esther de Vries Esther de Vries 70

Oh ja en dan hebben we ook nog de Non pro's:
In oirschot:
14. Smoking Kills Fenna Elzinga 73 1/2
15. Whiz Me Luck Willem Loomans 72 1/2
16. All Are Pleased Frans van der Meer71

Summer Slide:
Non Pro
17. Catalyser Marcel van Raad 71
18. Frosty Zip Olena Bart Jacobs 70 1/2
19. Tuckers Fancy Chex Birgit Pott 70 1/2

Limited Non Pro
20. All Are Pleased Frans van der Meer 71

pfffff ik stop ermee. Dit is nog lang niet alles. De belgen en duitsers heb ik er zoveel mogelijk geprobeerd tussen uit te halen, maar zal me vast her en der nog vergist hebben, zowel positief als negatief.

Maar "horseyfries" als je het 10x hebt gevraagd, ben je vast wel bereid het verders zelf allemaal op te zoeken....
De wedstrijden gehouden in Nederland vind je hier: http://www.drha.nl dan klikken naar shows en dan zie je bij de paperclips de reseltaten staan per nivo.

Oh ja...ik heb me dus beperkt tot de Pro en Non Pro. Maar diverse andere nivo's staan daar ook vermeldt, waarin weer andere ruiters rijden die met gemak een score van min. 70 halen. Verdiep je voor de gein ook eens in die scores.....De jury is hetzelfde van deze rubrieken. Wat trouwens 9 van de 10x een buitenlandse jury is.

Hopenlijk is hiermee je grote vraagstuk naar tevredenheid beantwoord. :D

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:58

Fijn CounTree, dat je dit even hebt opgezocht. +:)+

Volgens mij zijn Enja Libor, Dariusz Teneta en Wim Vervecken nog buitenlanders.

Verder gaat Fenna Elzinga wel, dus haar nummertje kan weg :D. Misschien is het sowieso handig om de mensen die wel gaan even te markeren.

Maar nogmaals... Top dat je dit lijstje hebt gemaakt. :)

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:07

LindyH schreef:
Fijn CounTree, dat je dit even hebt opgezocht.

Volgens mij zijn Enja en Dariusz en vervecken nog buitenlanders.

Verder gaat Fenna Elzinga wel, dus die kan er ook uit. Misschien is het sowieso handig om de mensen die wel gaan even te markeren.


Okay, zo zullen er denk ik ook nog zijn, die ik als buiterlander heb gezien en er vervolgens heb uitgegooid. :o overal waar ik over twijfelde heb ik weggehaald. Daarbij zijn dit slecht uitslagen van 3 wedstrijden en heb ik veel Non Pro's uitslagen niet bekeken en dus niet genoemd. En inderdaad Fenna gaat wel... :o Gek van het getik... :Y)

Het mag duidelijk zijn dat er genoeg ruiters zijn met heeel veeel wedstrijd ervaring die minstens 70 halen.

Anyway:
In dit rijtje gaat dus:
Rieky Young
Fenna Elzinga

Anky kwam ik niet tegen in deze uitslagen vanaf 70 score.

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:19

quarterH schreef:
wat wil je nu horseyfries? volgens mij weet je het zelf niet. op ieder antwoord of reactie heb je wel weer iets te mekkeren.

wat verwacht je nu?
dacht je echt dat de hele reining wereld op hun blote knietjes zouden vallen en zouden buigen omdat anky in het reiningteam zit?
god danken dat zij even ons amateuristische clubje komt redden van de yihaa ondergang?
dalijk ga je me nog vertellen dat we beter reining kunnen gaan rijden met een fries :D :+

ik snap je doel in dit topic niet zo.

reining is een wereldwijd een miljoenenbusiness waar nederlanders het niet slecht doen (even goed lezen, niet slecht wil niet zeggen dat ze beter zijn dan belgie voor je dat er weer bij gaat halen).
De WEG is een leuk nieuw showtje voor reiners internationaal.

In nederland is het hele reining/knhs/fei/weg verhaal nog niet goed geregeld waardoor niet het beste team is uitgezonden.
ja, wij reiners hadden graag gezien dat er een beter team stond en zien ook dat dit mogelijk was geweest waren de dingen vanaf het begin goed geregeld en gedaan.

is dat nu echt zooooooo moeilijk te begrijpen?


blah blah blah

En waar wijzen naar andere mensen. De western mensen zijn zo arrogant dat ze verwachten dat alles voor ze geregeld word. Lekker weg kruipen in de slachtoffer rol zonder zelf iets te hoeven ondernemen.

Op deze manier staan ze er over 10 jaar nog het zelfde voor. Aan de andere kant Who cares :D

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:31

De cijfers liegen er niet om, zowel qua score als het financiele plaatje. Dat is nou eenmaal een feit. De verantwoording van de scores ligt grotendeels bij de ruiters, hoe de bondcoach vervolgens de financien besteed is zijn keuze. Denk ik dan maar als simpele ziel.

Zelfs bij het instap nivo van de DRHA de Green as Grass ligt de score vaak hoger dan 70.

Hier de top 3 van de laatste GAG wedstrijd.

Mystic Holly Berry Petra Vielvoije 71
JK Vivs Show Tip Leona Schellekens 70
Okies Pride And JoyRien Versteeg 70

Oh en de proeven die door de GAG verreden worden worden ook verreden in het hoogste nivo. Ook de jurering wat goed is en wat fout, is identiek en ook wordt bij de GAG het proefje niet opgelezen. Dan weet men dat ook weer.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:53

Trouwens op mijn speurtocht ergens die 70.5 score van Anky te vinden, kom ik het volgende tegen op haar eigen website: http://www.anky.nl/home?p=nieuws&i=4210
Daar staat dat ze o.a. een 69 en 70 score heeft gereden in Bokeberg Zweden en in principe aan de kwalificatie heeft voldaan.

Maar verder staat dat er minimaal 71 moet worden gereden of geselecteerd te worden voor het team. Behaald op CRI wedstrijden of NRHA Open wedstrijden of NRHA intermediate open wedstrijden.
En nou juist dat laatste heeft Anky niet behaald, maar andere wel.

Dus ja....het komt dan misschien arrogant over als "reining liefhebbers" hier op het forum stellen "er had beter geen team gestuurd kunnen worden". Uit de regels blijkt dat dat inderdaad zo is!

Blijkbaar heeft de coach maling gehad aan deze regel en iemand toegelaten op de reservelijst van het team die daar niet aan voldeed.
Over arrogant gesproken......

Of begrijp ik het nu allemaal niet meer???

Oh en er staat zelfs nog boven als titel: Bondcoach Casper de Jonge legt uit: :j

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:09

Volgens mij speelt er ook een stukje pro en non pro mee...

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:41

Kido schreef:
Volgens mij speelt er ook een stukje pro en non pro mee...


Oh vandaar A en B kader zeker? B kader is dan Non pro en A Kader Pro?
De pro's hadden dus min. 4x 72 score moeten halen en de amateurs 4x 71.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:51

sporter schreef:
quarterH schreef:
wat wil je nu horseyfries? volgens mij weet je het zelf niet. op ieder antwoord of reactie heb je wel weer iets te mekkeren.

wat verwacht je nu?
dacht je echt dat de hele reining wereld op hun blote knietjes zouden vallen en zouden buigen omdat anky in het reiningteam zit?
god danken dat zij even ons amateuristische clubje komt redden van de yihaa ondergang?
dalijk ga je me nog vertellen dat we beter reining kunnen gaan rijden met een fries :D :+

ik snap je doel in dit topic niet zo.

reining is een wereldwijd een miljoenenbusiness waar nederlanders het niet slecht doen (even goed lezen, niet slecht wil niet zeggen dat ze beter zijn dan belgie voor je dat er weer bij gaat halen).
De WEG is een leuk nieuw showtje voor reiners internationaal.

In nederland is het hele reining/knhs/fei/weg verhaal nog niet goed geregeld waardoor niet het beste team is uitgezonden.
ja, wij reiners hadden graag gezien dat er een beter team stond en zien ook dat dit mogelijk was geweest waren de dingen vanaf het begin goed geregeld en gedaan.

is dat nu echt zooooooo moeilijk te begrijpen?


blah blah blah

En waar wijzen naar andere mensen. De western mensen zijn zo arrogant dat ze verwachten dat alles voor ze geregeld word. Lekker weg kruipen in de slachtoffer rol zonder zelf iets te hoeven ondernemen.

Op deze manier staan ze er over 10 jaar nog het zelfde voor. Aan de andere kant Who cares :D

Misschien moeten ze zich inderdaad maar beperken tot de open amerikaanse kampioenschappen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:01

CounTree schreef:
Kido schreef:
Volgens mij speelt er ook een stukje pro en non pro mee...


Oh vandaar A en B kader zeker? B kader is dan Non pro en A Kader Pro?
De pro's hadden dus min. 4x 72 score moeten halen en de amateurs 4x 71.

Nee dat is t niet maar de NRHA heeft bepaalde eisen om amateur/non pro te blijven.
Zo mag je volgens mij als amateur/non pro niet je brood verdienen met paard rijden tevens mag les geven niet.
Dus je moet wel veel eigen geld inbrengen wil je als amateur/non pro blijven rijden.
Tevens zit er ergens iets met sponsering je mag wel in kleding maar niet in geld worden gespronserd.

Mischien worden nu dingen duidelijker?
En mocht ik dingen niet goed beschreven hebben verbeter me gerust!

Cira Baeck heeft ook lang als Non Pro ruiter gereden maar is geloof ik onlangs toch open ruiter geworden...
[VN] Westernamazone Cira Baeck verruilt non pro voor open status

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:40

Oh bedoel je het zo. Volgens mij klopt je verhaal inderdaad.. Regels zijn immers niet voor niets.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:55

sporter schreef:
quarterH schreef:
wat wil je nu horseyfries? volgens mij weet je het zelf niet. op ieder antwoord of reactie heb je wel weer iets te mekkeren.

wat verwacht je nu?
dacht je echt dat de hele reining wereld op hun blote knietjes zouden vallen en zouden buigen omdat anky in het reiningteam zit?
god danken dat zij even ons amateuristische clubje komt redden van de yihaa ondergang?
dalijk ga je me nog vertellen dat we beter reining kunnen gaan rijden met een fries :D :+

ik snap je doel in dit topic niet zo.

reining is een wereldwijd een miljoenenbusiness waar nederlanders het niet slecht doen (even goed lezen, niet slecht wil niet zeggen dat ze beter zijn dan belgie voor je dat er weer bij gaat halen).
De WEG is een leuk nieuw showtje voor reiners internationaal.

In nederland is het hele reining/knhs/fei/weg verhaal nog niet goed geregeld waardoor niet het beste team is uitgezonden.
ja, wij reiners hadden graag gezien dat er een beter team stond en zien ook dat dit mogelijk was geweest waren de dingen vanaf het begin goed geregeld en gedaan.

is dat nu echt zooooooo moeilijk te begrijpen?


blah blah blah

En waar wijzen naar andere mensen. De western mensen zijn zo arrogant dat ze verwachten dat alles voor ze geregeld word. Lekker weg kruipen in de slachtoffer rol zonder zelf iets te hoeven ondernemen.

Op deze manier staan ze er over 10 jaar nog het zelfde voor. Aan de andere kant Who cares :D



waar lees jij een slachtoffersrol? misschien moet je de rest van mn posts ook eens lezen.

nederland zend niet het beste team uit, dat is een FEIT (zie scores).
Het is allemaal nog niet goed geregeld, dat is ook een feit.

dat mag toch gezegt worden? en nee das niet zielig, het is alleen een beetje dom om dan toch een team uit te zenden en niet te zeggen 'we hebben de zaken niet goed geregeld en kunnen geen goed team samenstellen dus zenden alleen X individuele ruiters uit en beginnen vanaf begin 2011 aan het plan om een goed team te hebben staan voor de volgende weg'.
dat is wat ik vind dat ze hadden moeten doen.
er is nergens iets zielig, heb je mij niet horen zeggen. (of lezen schrijven haha)

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:18

@ quarterH. Dat heb je mooi gezegd!! Ben het er absolute mee eens. +:)+
Het is zoals het is. Inderdaad .....dat was een beetje dom...dat mag gezegd worden!

Dit is geen aanval maar opbouwende kritiek.

En de genoemde instelling een heel goed streven!!! De juiste instelling!

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:14

horseyfries schreef:
quarterH schreef:
hebben we al vaker geplaatst.
een land is niet VERPLICHT een team uit te zenden. dus als je geen redelijk team kunt maken dan zend je geen team uit en laat je een aantal individuele ruiters gaan.

dan zorgen voor een nieuwe bondscoach die oog heeft voor meer dan 1 specifieke open ruiter en de banden met de toppers als ruben en michel kunnen lijmen en nu eraan gaan werken dat we over 4 jaar wel een goed team kunnen sturen.

dit heb ik al eerder geplaatst.....


Als ik op deze opmerking reageer:

"Een paar mensen wilden niet, maar ik kan er zo nog 10 opnoemen die beter rijden dan Anky en niet zijn gevraagd om deel te nemen aan de WEG."

en vraag die tien dan op te noemen, waarom krijg ik dan constant antwoord van iemand anders (die BTW ook niet eens die vraag beantwoord) en zie ik nog altijd nergens die tien staan als dat zo simpel is?

Of het internationaal gezien niet een goede zaak is dat Anky meedoet in het NL reining team is ook nog maar de vraag, want het opent een heleboel deuren die anders gesloten zouden blijven.
Ik dacht dat oogkleppen alleen bij mennen gebruikt werden, maar stilletjesaan vraag ik me toch af of ze in andere disciplines ook gebruikt worden....


Volgens mij is die opmerking van mij en ik zal eens een lijstje opstellen.
En nog even tussendoor, Anky heeft NIET aan de eisen voldaan om mee naar de WEG te gaan en tóch mag ze mee, waarom dan deze mensen niet:
- Alissa Leloux
- Ernst Claassen
- Willem Loomans
- Naomi Tinneveld
- Petra van Ede
- Wendy van Osch
- Frans van der Meer
- Marcel van Raad
- Dave Young
- Sharon Hooijkaas
Een paar Non Pro ruiters, een paar Open ruiters, met hele gave paarden.
Rijden (bijna) standaard een 70 of hoger, en zoiezo een stuk beter dan Anky en deze mensen zijn niet gevraagd.
Waarom vragen ze Anky dan en niet iemand die beter rijdt?
Puur voor haar naam of...? Dat vraag ik me dan af.
Niet dat het niet leuk is voor Anky, maar snap je nou dat de reining ruiters daar niet echt blij mee zijn?