Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie1 schreef:JulienSVU schreef:En dan onder dit topic Ads door Google: Shockwave therapie... haha
Ik had altijd al mijn bedenkingen hierbij..
Dit gaat puur over wondbehandeling met shockwave en zegt niets over ander gebruik van shockwave.
schoentje schreef:het word al gebruikt bij mensen met een tennisarm.
Ik wist zoiezo niet dat het gebruikt werd bij wonden. Lijkt me pijnlijk. Paarden voelen er niet zo veel van, voor mensen is het pijnlijk. Het lijkt me dat het op een wond bij paarden ook pijnlijk is.
Ik denk dat ze identieke wonden wilde hebben om het verschil duidelijk te zien. Een ziekte is een ziekte, maar wonden heb je in zo veel verschillende soorten. Waarschijnlijk hebben ze ook geen diepe wonden gemaakt, maar gewoon een klein stukje huid eraf. Ik wil het niet goed praten, maar dit soort onderzoeken zijn wel nodig. Ze zijn er ten slotte voor om in de toekomst andere paarden te kunnen genezen.
mel_ schreef:schoentje schreef:het word al gebruikt bij mensen met een tennisarm.
Ik wist zoiezo niet dat het gebruikt werd bij wonden. Lijkt me pijnlijk. Paarden voelen er niet zo veel van, voor mensen is het pijnlijk. Het lijkt me dat het op een wond bij paarden ook pijnlijk is.
Ik denk dat ze identieke wonden wilde hebben om het verschil duidelijk te zien. Een ziekte is een ziekte, maar wonden heb je in zo veel verschillende soorten. Waarschijnlijk hebben ze ook geen diepe wonden gemaakt, maar gewoon een klein stukje huid eraf. Ik wil het niet goed praten, maar dit soort onderzoeken zijn wel nodig. Ze zijn er ten slotte voor om in de toekomst andere paarden te kunnen genezen.
ik denk dat het voor paarden net zo pijnlijk is als voor mensen..ze verdoven ze toch niet voor niks?
Jokester schreef:Ze hadden dat onderzoek beter gedaan bij paarden die wondes hadden opgelopen in plaats van speciaal wonden aan te brengen. In de humane geneeskunde maken we de mensen ook niet eerst ziek om een nieuwe behandeling uit te testen.
karuna schreef:Wat is het verschil tussen een proefpaard en een proefrat of konijn. Ook die worden ziek en gewond gemaakt voor testen. Voor allemaal is het erg.
schoentje schreef:ze geven de paarden een spierverslapper, zodat hij stilstaat. Het geluid van het shockwave apparaat kan beangstigend zijn voor het paard.
Met die verdoving voelt het paard nog steeds de vliegen op z'n benen en ook een scheerapparaat. Als de shockwave pijnlijk zou zijn, zou hij daar ondanks die verdoving dus op moeten reageren, maar dat doen ze niet.