Elstar van de Leliaard overall kampioen CK Connemarastamboek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Elstar van de Leliaard overall kampioen CK Connemarastamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:41

Nieuwsredactie
Leliaardje

Afbeelding
Stermerrie Elstar van de Leliaard
foto: De Leliaard fotografie
Gelukkig kon de Centrale Keuring van het Nederlandse Connemara Pony stamboek binnen plaats vinden, buiten was het op zondag 29 augustus 2010 nu niet echt aantrekkelijk. De mooie rijhal van Manege de Fruithof was echter een uitstekend toevluchtsoord.

In totaal waren er zes veulens aanwezig, waarbij de strijd om het kampioenslint ging tussen het hengstje Celtic Sir Parsifal (V. Ben Hur van de Leliaard) en het merrietje Safira van Strijthagen (V. Carrig Thunder). Sir Parsifal mocht de beker ontvangen en de ereronde lopen met het rood-wit-blauwe lint.

De jaarlingmerrie Djoeke van de Haar (V. Elmo) en de tweejarige merrie Westside Bobby's Girl (V. Bobby Sparrow Blue) kregen allebei een eerste premie en de jury koos Bobby's Girl uit als jeugdkampioene.

De enige driejarige merrie Myra van de Leliaard (V. Sir Henry) kreeg ook een eerste premie. Op het eerste gezicht denk je bij een vos zoals Myra niet meteen aan een Connemara, maar als je wat langer kijkt, zie je toch dat ze met haar stevige romp weldegelijk een Connemara is.

De rubriek vier- tot en met zesjarige merries was een stuk beter gevuld met zeven merries. De jury kon hier drie eerste premies uitdelen. Finndex Westland van springvererver Dexter Leam Pondi kreeg tevens het sterpredikaat. Verder kregen, de grote uit Duitsland afkomstige, Wirthsmühle Polly en de bruine Celtic 2nd Derby ook een oranje lint.

De valkmerrie Elstar van de Leliaard wist de jury ook te overtuigen met haar uitstraling, haar ruime stap en krachtige draf. Zij kreeg een eerste premie en werd ster verklaard.

Kelsey van de Bossenhoeve kreeg vorig jaar het sterpredikaat en mocht dit jaar samen met Myra, Finndex en Elstar in de kampioensring lopen. Nadat de vier dames nogmaals hun draf getoond hadden, was de jury het eens over de kampioene. Dit werd tot grote vreugde van haar eigenaresse Elstar van de Leliaard. De rit vanuit Drente was dus zeker niet voor niets geweest!

Bij de ruinen kreeg de ruim bewegende Atse van de Haar een eerste premie. Dat het met zijn beweging wel goed zit, bleek ook bij de rubriek bestgaande rijpony. Daar werd hij overtuigend kampioen. Tweede werd daar Elten (V. Easter van de Leliaard) en derde de goedgekeurde hengst Finney van de Zonnehoeve.

Register 2 pony Blits van de Zonnehoeve kon ook trots naar huis. Ook hij kreeg een eerste premie.

Alle aanwezigen hebben gezellig met elkaar geluncht. De bedoeling was dat er gepicknickt zou worden, maar dat was niet echt aangenaam in de regen. Daarom werd de kantine omgebouwd tot picknickplaats en werden daar de soep en broodjes neergestald. Na de lunch kon jong en oud zich nog vermaken met het familiespel dat voor het eerst georganiseerd werd. Het werd een gezellige middag. Een fijne afsluiting van een mooie Connemara dag.

Voor de volledige uitslag en meer foto's: http://www.connemara.nl/keuring/keuring2010foto.htm

chocobroodje

Re: Elstar van de Leliaard overall kampioen CK Connemarastamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:48

Leili nogmaals super hoor!!!! Als dat toch geen teken is dat je de goede paardjes bij elkaar zoekt...... Dan weet ik het niet meer. Felicitaties voor de eigenaren en de fokkers!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:38

Leliaard gefeliciteerd ! Ziet er een prachtige merrie uit !

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:59

wat ben ik trots als ik dit lees! parzival..kleinzoon van mijn meisje

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:01

Gefeliciteerd!!!
Prachtige merrie!! <3

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:41

Inez proficiat met je top paardjes!!!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:44

Gefeliciteerd !
En dan zie ik daar toch maar mijn knappe vriendinnetjes tussen staan (Any Dale's Belle. V. Carrig Thunder. M. Valentines Glen ) <3

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:44

Keuringskampioenen gefeliciteerd!!

Het was weer een erg leuke, gezellige dag met prachtige pony's. :D

Het familiespel was echt hilarisch. :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:51

Echt super leli! Maar jij hebt ook zulke gave dieren! :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:21

Gefeli :D
Mooi paardje :j

Zarlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:36

Gefeliciteerd :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:55

Ja, Belle was er ook!

Hartelijk dank voor de felicitaties: die zijn natuurlijk vooral voor Pamela: de eigenaresse van Elstar.
Nu is het misschien net of ze nog van mij is, maar dat is niet zo hoor 8-) . Maar als fokker zijn we natuurlijk wel heel trots op haar.

@ Bar: ik heb Mark zelden met zo'n smile op zijn pony's zien zitten: hij vond de combi met jou volgens mij veel leuker :D .

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:08

Het was een super leuke dag weer :D
Iedereen gefeliciteerd!
En het spel was inderdaad ook ERG komisch :')

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:12

Leliaardje schreef:
@ Bar: ik heb Mark zelden met zo'n smile op zijn pony's zien zitten: hij vond de combi met jou volgens mij veel leuker :D .

Maar gelukkig hebben Koss en Easter meer aanleg voor dressuur en springen dan ik.... :D :+

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:13

Jou springtechniek hebben we helaas niet kunnen beoordelen Barbara :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:14

Ik haal nog geen BBBB niveau.... zeker niet met een puberzoon op mijn rug die langer is dan ik.....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:33

Ik krijg nu toch erg leuke visioenen := .

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:30

*D wat leuk om hier mijn Elstar te zien staan, ik zit haast nooit op Bokt, maar kreeg een tip dat er iets over mijn fantastische pony stond. ik ben super trots op haar en haar veulen Abbygail, ze hebben het zo goed gedaan samen, op de trailer zo braaf, en dan voor de eerste keer voor Abby, liep ze toch zomaar met haar moeder mee, ook in de box en alle andere vreemde dingen geen probleem. gelukkig had ik iemand kunnen vinden die met Elstar wilde lopen, aangezien zij zo ruim stapt en draaft, zijn mijn benen veel te kort voor ha ha. maar ik zit nog op wolken het was echt een super dag. ook het familie spel, waar mijn dochter en kleindochter aan mee deden was zo leuk bedacht, ik heb er van genoten. en gelukkig was alles in een prachtige binnenbak, geen regen op ons hoofd :D