Netters Unaniem en Anneke Huckriede kampioen damesklasse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Netters Unaniem en Anneke Huckriede kampioen damesklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:13

http://www.kwpn.nl

Op CH Groningen was het Nederlands Kampioenschap eenspannen gereden door dames een belangrijke rubriek. Acht dames namen daaraan deel met voor vier een herkansing. Anneke Huckriede en Netters Unaniem (v.Renovo) waren titelverdediger maar om de titel te prolongeren moest er behoorlijk worden gestreden. Het lukte Anneke en Unaniem uiteindelijk wel, de vos wist namelijk tot steeds meer ontspanning te komen en dan maakt hij zijn bewegingen rustiger af maar Topsportmerrie 2010 Taunita (elite van Manno) van Joop van Wessel met dochter Hanneke die tweede werd en sportmerrie Wizkid’s Gonda (v.Patijn) van Ritsema Sierbestrating met Hanneke Mekkes presteerden ook heel goed. Vierde werd de zeer actief bewegende Urchin (v.Oase) van Teus van Laar. Rijder was Gertrude van de Vegt.

In de ereklasse ging het om de wisselprijs De Zilveren Martinitoren en het was dit jaar voor de 60ste keer dat er in de ereklasse om deze ereprijs werd gestreden. Vier van de negen paarden kregen ook daar een herkansing en voor de negende keer nam Lambertus Huckriede deze wisselprijs mee, nu met Unaniem. Maar Tjeerd Haarsma leek met Sunlight (v.Manno) ook duidelijk in aanmerking te komen voor de wisseltrofee. De jury was verdeeld zodat de arbiter er aan te pas moest komen. Hij koos voor Unaniem maar een keuze voor Sunlight was ook zeer goed te volgen geweest. Toronto Landzicht (v.Marvel) met Mark de Groot en Optimaal (v.Waterman) met Freek Saris werden derde en vierde.

Dan stond ook de finale van de tweespancompetitie op het programma. De competitie was steeds gekoppeld aan de reguliere limietklasse tweespannen. De dagwedstrijd werd gewonnen door het span Ubink (v.Oase) en Wouter (v.Marvel) met Ab Koetsier gevolgd door de Manno-kinderen Zavanno en Celebration met Uilke Haarsma. Beide spannen waren geen competitie-spannen. Wel een competitiespan vormden de KWPN hengsten Unieko Landzicht en zijn zoon Aquarel Landzicht met Mark de Groot. Dit span werd nu derde maar was met ruime voorsprong de overall competitiewinnaar. De spannen Jan Jordans en Henk Hammers werden tweede en derde in de totale finale.

De lage limietklasse was voor Any Time (v.Patijn) met Jan Westenberg maar Egbert Emmink vormde met de KWPN hengst Artiflex van J.B. Wijmenga zware concurrentie. Zij werden tweede. In de hoge limietklasse ging de winst naar de best van de vloer gaande Besterly Amadeus (v.Saffraan) met Leendert Veerman. Het rode lint ging daar naar Wander (v.Marvel) met Uilke Haarsma die Taunita met Henk Hammers achter zich liet.

Haarsma won vervolgens met Tobias (v.Milano) en Vasco (v.Manno) de ereklasse tweespannen maar het foutloos presterende span Obiku (v.Renovo) en Roel (v.Fabricius) van Koetsier had ook fans. Zij werden tweede. Koetsier nam vervolgens wel de winst mee bij de klavertje-drie aanspanningen. Daar werd Haarsma dan weer tweede.

Sita18

Re: Netters Unaniem en Anneke Huckriede kampioen eenspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:15

super dag! Unaniem heeft terecht 2 x gewonnen!

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:58

en de foto's staan weer op www.karinshobbyfotografie.nl

een prachtdag
het weer viel reuze mee.
en martinus pj ,gereden door udo de haan, werd ereklasse kampioen!

unaniem62

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:03

De limietspannen tuigpaarden was en drama hoe dat werd gejureerd. Egbert Emmink was hier verruit winnaar. Op enkele rubrieken na werd er slecht gekeurd. Het is goed als dhr van dieren een keer op cursus gaat hoe loopt een paard vierkant. Ik zat gewoon op de tribune en iedereen die om me heen zat viel het op als dhr van dieren in de baan stond er vreemde uitslagen uitkwamen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:19

klopt ik heb het ook overal gehoord dat er slecht was met de keuringen en uitslagen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:16

Unaniem heeft zijn favorietenrol weer waargemaakt! Mag ook wel, als je net een week ervoor de titel 'Tuigpaard van het jaar' hebt binnengesleept! Echt een toppertje!

Ik had er zo graag bij willen zijn, helaas heb ik de wedstrijd van de club opgezet wat vandaag halverwege moest worden afgelast. Ooh wat baalde ik, Groningen is ontzettend mooi!

Sita18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:02

keuring op de Ossenmarkt in groningen waren wel zeer terecht, de winnaar Wanty (v.Marvel). Stadspark heb ik niet alles gezien, vond alleen wel dat niet altijd terecht was bij rubrieken..

unaniem62

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:52

De werden in de limietklasse paarden bovenaan gezet die helemaal scheef lopen, vlgs mij die van haarsma. Die was dresuurmatig zo slecht dat hij niet bij de eerste 6 kon staan. staat zo tweede.
Ze waren echtmensen aan het keuren in plaats van paarden.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:50

unaniem62 schreef:
De werden in de limietklasse paarden bovenaan gezet die helemaal scheef lopen, vlgs mij die van haarsma. Die was dresuurmatig zo slecht dat hij niet bij de eerste 6 kon staan. staat zo tweede.
Ze waren echtmensen aan het keuren in plaats van paarden.

ik moet bekennen dat ik weinig foto's van de heer haarsma heb geplaatst ,omdat de paarden inderdaad scheef gesteld liepen
en dat vind ik op de foto's terug,vandaar dat ik die bewust niet geplaats heb.