Na een aantal jaren van afwezigheid, zal er dit jaar weer een Nederlands kampioenschap dekhengsten voor de sjees Fries ras verreden worden. In tegenstelling tot eerdere edities zal dit kampioenschap outdoor verreden worden en wel op het CH in Drogeham op 4 september. De voorgaande jaren was de deelname te klein om het kampioenschap te verrijden.
Gezamenlijke inspanning van vereniging Het Friese Tuigpaard, de VFH en het KFPS hebben er toe bijgedragen dat er maar liefst zeven hengsten met elkaar de strijd aan zullen gaan. De zeven hengsten zijn: Rik 396; Wobke 403; Wierd 409; Andries 415; Aan 416; Jisse 433 en Tsjalle 454.
Leuk leuk! Dit is ons jaarlijks concours. Ik kan na de tijd misschien wel foto's leveren van de kampioen.
haitze
Geplaatst: 28-08-10 18:21
ja dat was me al een week bekend mooie rubriek. ga er van genieten ,en veel foto's schieten
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 28-08-10 20:31
Leuk dat het weer terug is! Gelukkig dat ze alles op alles hebben gezet om het NK weer doorgang te laten vinden. Baal er wel van dat ik het niet kan zien. We hebben de uitnodiging voor de sterrenrubrieken bij de hackney's, maar helaas vanwege ziekte moeten we verstek laten gaan. Bovendien hebben we ook nog een keuring die dag staan. Maar het beloofd wel weer een mooi concours te worden in Drogeham, diverse NK's en dan die toprubrieken met alle kampioenen.