http://www.horses.nl
De Uruguayaan Marcelo Chirico veroverde deze week de individuele springmedaille tijdens de eerste Olympische Spelen voor Jongeren (YOG) in Singapore. “Ik ben zo blij dat ik heb gewonnen. Ik had het nooit verwacht. Hopelijk word ik ooit ook echt olympisch kampioen, misschien in Londen of Rio de Janeiro?”
“Mijn paard sprong heel goed vandaag. Hij was voorzichtig en wilde me helpen. Hij deed het fantastisch!”, sprak Chirico lovend over zijn leenpaard Links Hot Gossip. Hij nam het in de barrage op tegen de uit Colombia afkomstige Mario Gamboa. Chirico reed een feilloze foutloze ronde, terwijl Gamboa met LH Titan in de fout ging op de tweede hindernis. Een groep van zes vierfouters moest nog een barrageronde rijden in de strijd om brons. Het was Dalma Rushdi H Malhas uit Saudi Arabië die met Flash Top Hat de snelste foutloze ronde neerzette en er met de medaille vandoor ging.
De Belg Nicola Philippaerts eindigde met Gippsland Girl met in totaal 20 strafpunten op de 23e plaats in het eindklassement. Hij neemt ook een gouden plak mee naar huis, omdat hij vorige week teamgoud veroverde met het Europese team.
Klik hier voor alle uitslagen.