Trainer van Marsruiters op non-actief wegens zedenzaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Trainer van Marsruiters op non-actief wegens zedenzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:47

www.destentor.nl

Ponyclub en Rijvereniging De Marsruiters in Nieuw-Heeten heeft de trainer op non-actief gezet. Tegen de man, een inwoner van Holten, loopt momenteel een politie-onderzoek wegens mogelijke ontucht met kinderen. Het gaat om leden van de rijvereniging die les volgden bij de manege van de Holtenaar.
Het zou volgens woordvoerder Bob Fokkink van de vereniging om 'meerdere kinderen' gaan. De politie Twente bevestigt dat er een onderzoek begonnen is naar de manegehouder en dat er met ouders van enkele kinderen en diverse andere betrokkenen 'informatieve gesprekken' zijn gevoerd. Er is op dit moment nog geen aangifte gedaan, benadrukt een woordvoerster van de politie. De ouders beraden zich daarover nog. Eind van de week verwacht zij meer duidelijkheid in de zaak.

Volgens bestuurslid Fokkink van de Marsruiters kwam de zaak enkele weken geleden aan het rollen toen een meisje dat lid is van de vereniging iets vertelde. Daarna zou gebleken zijn dat er meerdere jeugdleden te maken zouden hebben gehad met onzedelijke handelingen door de man.

Naar verluidt zou de Holtenaar zichzelf onder druk van het verenigingsbestuur gemeld hebben bij de politie. Woordvoerder Fokkink van de vereniging wil dat niet bevestigen. Wat er precies zou zijn voorgevallen wil hij evenmin kwijt. ,,Het is niet aan mij om daar iets over te zeggen. Maar wij hebben gedragsregels in onze statuten opgenomen en die zijn overtreden.''

Gisteren is de Holtenaar officieel per brief op non-actief gesteld door de vereniging. Daarmee mist de Nieuw-Heetense vereniging, die ongeveer veertig leden telt, niet alleen een trainer maar ook een trainingsaccommodatie. Voorlopig wordt uitgeweken naar twee leden van de vereniging waar buiten getraind kan worden, aldus de woordvoerder van de club.

Valencia2002

Re: Trainer van Marsruiters op non-actief wegens zedenzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:49

Wat een misbruik van de onschuldigheid van kinderen en het vertrouwen van de ouders. JAK

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:52

Ik vind dit altijd moeilijk. Ik geloof dat waar rook is, vuur is. Maar er gaat nu een onderzoek komen naar MOGELIJKE ontucht.
Als dit waar is, is het natuurlijk heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:53

De man zijn leven is nu foetsie, terwijl er niet eens een aangifte ligt bij de politie, laat staan een veroordeling.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:56

pfffffffffffffffffff, wat moet je hiermee....... Als het je kind is word je gek, als het een zwamverhaal is van een kind, of een paar kinderen, dan wordt die man gek. En als het allemaal klopt is hij helemaal gek.
Afschuwlijk, en ik heb ook medelijden met het bestuur van de vereniging....

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:59

Helaas is het allemaal waar. Aangifte is gedaan en hij heeft zichzelf ook al aangegeven bij de politie! De politie verricht verder onderzoek, dus verder speculeren heeft geen zin!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:00

Daantjuh88 schreef:
Helaas is het allemaal waar. Aangifte is gedaan en hij heeft zichzelf ook al aangegeven bij de politie! De politie verricht verder onderzoek, dus verder speculeren heeft geen zin!

Ok, jij weet hier dus meer van? :)
Dan is het natuurlijk heel sneu, voor alle betrokkenen en het bestuur.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:01

Ik heb ook begrepen dat het helaas waar is. Een vriend van me heeft zijn paard daar op stal en de man heeft het hem zelf verteld.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:04

En dit is niet de eerste keer voor de persoon in kwestie. Teruggevallen in oud gedrag. Diep triest

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:05

l0esjj schreef:
En dit is niet de eerste keer voor de persoon in kwestie. Teruggevallen in oud gedrag. Diep triest

Oei, dan wordt het verhaal nog anders..... Wist het bestuur van de eerdere voorvallen dan??

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:06

Jeetje dat was altijd mijn instructeur..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:37

l0esjj schreef:

tsjah is het dan niet een beetje vragen om? Als ie het al eens eerder heeft gedaan?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:39

Ik sta hier erg van te kijken, ken de persoon ook en had zoiets nooit achter hem gezocht!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:49

Ik weet idd dat jaren geleden ook het gerucht ging over hem. Dan snap je niet dat het bestuur iemand dan aanhoudt als instructeur voor kinderen.

Afgelopen jaren reden wij vaak in de winter bij hem in de binnenmanege en ik ken hem als een hele aardig vent. Het is gewoon oerdom wat hij heeft gedaan, want hij zet alles wat ie heeft zo op het spel..zonde.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:13

Balen voor de club maar beter opzoek naar een nieuw onderkomen dan meer slachtoffers.
Knap van het meisje dat ze wat gezegt heeft, vele durven haar dat niet na te doen.
Ik wens de slachtoffers en hun familie veel sterkte toe in de komende tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:37

Als deze man eerder bij iets dergelijks betrokken is geweest dan snap ik niet dat hij nog steeds met kinderen heeft kunnen werken, vooral op het platteland gaan zulke verhalen razendsnel de ronde en zijn je goede en slechte kanten vaak overal wel bekend.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:50

Geruchten zijn geen bewijzen en als iemand niet veroordeeld is krijgt hij bij de gemeente dus ook zo een verklaring van goed gedrag...
Ook worden er regelmatig mensen vals beschuldigd voor dit soort dingen, dus het is en blijft gewoon erg moeilijk zoiets.

Sterkte voor de slachtoffers.

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:30

Ik ken hem ook aardig goed en dit verbaast me eigenlijk niet heel erg hoewel het natuurlijk stom is. goed bedrijf leuke club dan is dit niet heel slim.
HOop dat de zaak snel op wordt gelost.
Veel sterkte voor de slachtoffers !

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:34

Lante schreef:
Geruchten zijn geen bewijzen en als iemand niet veroordeeld is krijgt hij bij de gemeente dus ook zo een verklaring van goed gedrag...
Ook worden er regelmatig mensen vals beschuldigd voor dit soort dingen, dus het is en blijft gewoon erg moeilijk zoiets.

Mee eens en mooi gezegd!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:19

Ach jeetje! Dat is hier in de buurt!
Wat een akelig bericht zeg..

Veel sterkte gewenst aan de slachtoffers, familie en andere mensen die hier de dupe van zijn geworden!
Hopelijk vindt de rijvereniging snel een goede binnenlocatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:26

Graag uitleg waarom dit bericht is geplaatst terwijl een tijd terug een stuk dat ik uit het AD had over de veroordeling van een bekende hengstenhouder wegens bewezen verkrachting van minderjarigen niet geplaatst mocht worden????
Heeft dat te maken met het verschil tussen een relatief onbekende trainer en een bekende hengstenboer?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:59

Helaas rij ik op deze ponyclub en werd getraind door deze man, goed dat er nu écht wat aan gedaan word.

xxchantiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:09

Lante schreef:

Ik kan je wel vertellen dat dit 100% waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:11

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een ondernemer zó stom is dat 'ie alles op het spel zet met zo iets... En niet alleen z'n bedrijf, maar ook z'n huwelijk, het leven van de kinderen etc. Moet je je voorstellen hoe die weer naar school moeten volgende week. Dit verhaal is inmiddels al weken bekend op het dorp, zulk nieuws gaat snel...
Lante, hij heeft zichzelf aangegeven en alles bekend, het gaat hier dus eens niet over roddels of valse geruchten.

Mijn medeleven gaat uit naar slachtoffertjes maar ook vrouw en kinderen; die lijken me ook slachtoffer in zo'n zaak :\

xxchantiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:15

Wij stonden samen met 5 paarden bij deze meneer en hebben ze gelijk allemaal weggehaald, mijn moeder is nog wel voorzitter van de ponyclub/rijvereniging en we krijgen ook geen lessen meer van hem. We liepen daar ongeveer elke dag!
Laatst bijgewerkt door xxchantiexx op 24-08-10 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt