Amerikaans dressuurtalent Cabana Boy ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amerikaans dressuurtalent Cabana Boy ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 06:18

Nieuwsredactie / http://www.dressage-news.com

Afbeelding
Chris Hickey en Cabana Boy.
foto: Ken Braddick

Cabana Boy, nationaal Amerikaans dressuurkampioen bij de vijfjarigen en zesjarigen en een van de grootste talenten van het land, is gisteren geeuthanaseerd na het oplopen van een ernstige verwonding toen hij in de wei liep.

De Hannoveraanse ruin van Hilltop Farm werd gefokt door Doug en Shannon Langer en was een afstammeling van Contucci uit de merrie Britania (Bordeaux x Weltmeyer). Hilltop Farm kocht Cabana Boy als jaarling.

Het paard werd door Chris Hickey uitgebracht op de Amerikaanse kampioenschappen in 2007 en won de titel met verve. In 2008 wist hij de titel voor zesjarigen te winnen en in 2009 was hij het meest getalenteerde paard van Amerika in de leeftijdscategorie zeven tot en met negen jaar.
Samen met Chris werd Cabana Boy eerder deze maand nog derde tijdens de Intermediaire kampioenschappen in Gladstone. Het plan was om de combinatie naar de PAN American Games te sturen zodat zij mogelijk een teamplaats zouden verkrijgen voor de Olympische Spelen van 2012.

De eigenaren van Hilltop Farm laten in een verklaring weten dat Cabana Boy maandagmorgen naar buiten mocht, maar tijdens het spelen in de wei zo'n ernstige verwonding opliep dat -met zijn welzijn, comfort en kwaliteit van leven in het achterhoofd houdend- er volgens een team van veterinairen geen andere mogelijkheid was dan het paard te laten inslapen.

"Cabana Boy was een paard dat van publiek hield en geboren was om in te ring te schitteren. Overal waar hij kwam had hij een schare fans. Hij was een van onze beste paarden en als sportpaard, maar ook als vriend zal hij ontzettend worden gemist. Het verlies van Cabana Boy heeft veel mensen diep geraakt en zijn dood zorgt voor een enorme leegte in ons hart."

Cabana Boy is 8 jaar oud geworden.

xSaarSaar

Re: Amerikaans dressuurtalent Cabana Boy ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:11

sterkte voor de eigenaren zeg, dat beestje is ook niet oud geworden... :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:31

Jeetje wat erg zeg.. :oo
Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Hopenlijk weerhoudt dit anderen er niet van hun dier buiten te zetten waar een paard hoort..
Sterkte voor de eigenaren en andere mensen die met het paard omgingen. Y;(

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:55

gecondoleerd, jammer.. zonde van zo'n mooi paardje.. wel prettig om te weten dat hij gewoon paard mocht zijn en buiten mocht komen.. helaas wel met een vervelende afloop.. sterkte voor de eigenaren

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:14

Het barst deze dagen echt van de 'inslaap' berichten. Wat ontzettend zonde allemaal. Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:21

H_Nalanta schreef:
Jeetje wat erg zeg.. :oo
Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Hopenlijk weerhoudt dit anderen er niet van hun dier buiten te zetten waar een paard hoort..
Sterkte voor de eigenaren en andere mensen die met het paard omgingen. Y;(

Inderdaad heel erg voor iedereen die met dit paard te maken had. Inderdaad maar hopen dat dit niet weer een reden is om paarden binnen te houden.

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:26

Het lijkt me heel erg voor de eigenaren! Ook voor het beestje zelf, ik had hem nog wel heel wat meer jaren gegund.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:39

Dat is me zonde! En zo jong! Erg veel sterkte voor de eigenaren Y;(

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:39

Sterkte voor de eigenaaren, wat een jonge leeftijd zeg! Heel sneu!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:44

och, wat verschrikkelijk! zó jong nog! sterkte!!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:52

BounceBabe schreef:
Het barst deze dagen echt van de 'inslaap' berichten. Wat ontzettend zonde allemaal. Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Je neemt me de woorden uit de mond :j
Het is inderdaad héél erg jammer, maar wat OOK heel erg jammer is, is dat nu (misschien) nog minder (top)sportpaarden de wei op zullen mogen.

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:56

echt enorm jammer van dit paard!
Mij lijkt het juist een reden om zo'n paarden meer buiten te zetten, in dit geval weet ik het natuurlijk niet, maar sommigen komen maar heel af en toe buiten en als ze dan eens buiten mogen willen ze zich ook optimaal uitleven. Maarja waarschijnlijk denken vele mensen anders dan mij.

Iig enorm zonde van dit paard, zag er een leuke combi uit!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:00

1Steffi schreef:
Mij lijkt het juist een reden om zo'n paarden meer buiten te zetten, in dit geval weet ik het natuurlijk niet, maar sommigen komen maar heel af en toe buiten en als ze dan eens buiten mogen willen ze zich ook optimaal uitleven. Maarja waarschijnlijk denken vele mensen anders dan mij.

Volledig akkoord. Meeste paarden die iedere dag buiten gaan zijn vrij rustig. Maar als ze maar paar keer per maand los mogen. :D Ja dat is problemen zoeken.
Maar hoe het gebeurt is weten we niet.
Echt zonde voor paard en eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:29

1Steffi schreef:

We weten het van dit paard inderdaad niet, maar als ze af en toe eens de wei op mogen, hebben ze wel meer de neiging te exploderen dan wanneer weidegang met regelmaat wordt aangeboden.

Jammer dat zo een jong en talentvol paard zo aan het einde komt.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:26

Jeetje wat erg zeg! Zo banketstaaf als dit gebeurd. Je hebt er gewoon geen controle over, dat maakt het soms ook zo frustrerend. Ik wil de eigenaren heel veel sterkte wensen Y;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:41

jeetje, gaan wel veel sportpaarden de laatste tijd dood zeg :oo

zonde zeg, beestje had nog een heel leven voor zich

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:22

1Steffi schreef:

Weer iemand die hetzelfde denkt..
Ik vind dat paarden gewoon zoveel mogelijk naar buiten moeten, het liefst 24/7 per dag..

Maargoed, het is wel zonde van zo'n prachtbeest.. En ook lastig voor de eigenaren.

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:32

Zonde !!

Veel sterkte met het verlies.!

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:51

jammer
hij was nog maar zo jong :n

volansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:37

ik ben in amerika nu. Cabana kwam elke dag buiten dus dat is het niet. Er gaan hier verhalen rond dat hij zn knie gebroken heeft hoe en wat weet ik ook niet.