www.kwpn.nl
Emily Baldwin en haar 14-jarige Zuidhorn-zoon Drivetime hebben in Haras du Pin de belangrijkste overwinning van hun loopbaan tot nu toe geboekt. Zij wonnen het CIC3*-W daar, door eerst de dressuur op hun naam te schrijven (-40) en daar slechts wat tijdfoutjes in de cross aan toe te voegen.
Crossbouwer Pierre le Goupil vond het geweldig terug te zijn in Haras du Pin om op deze plaats weer eens een cross te bouwen. Hij zei dat hij de concentratie va de ruiters als uitgangspunt had genomen voor zijn cross. "Ik ben enorm enthousiast", zei Emily Baldwin. "Ik heb wel eens eerder een drie sterren wedstrijd gewonnen, maar nog nooit zo'n belangrijke als dit HSBC FEI World Cup evenement. Mijn paard is een aparte en nu zal hij wel helemaal erg blij met zichzelf zijn, na deze prestatie!" Emily Baldwin en Drivetime gaan zich nu richten op het CCI4* in Pau (FRA) in november. Dat is de laatste eventingwedstrijd van de vijf 2010 HSBC Classics™.
Karin Donckers en Lamicell Charizard werden met 2,2 fout meer dan Baldwin tweede.
Volgende week vindt in het Duitse Schenefeld de laatste wedstrijd plaats van de HSBC FEI World Cup Eventing.