Jeroen Devroe voor zesde keer Belgisch Kampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jeroen Devroe voor zesde keer Belgisch Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:55

http://www.dehoefslag.nl

De teller staat op zes voor de veertigjarige ruiter Jeroen Devroe. Devroe won de Belgische dressuurtitel zes keer, vier keer met Paganini en nu dus ook twee keer met Apollo vh Vijverhof. Hij kreeg de overwinning niet cadeau met zijn tienjarige Welt Hit II-nakomeling Apollo vh Vijverhof. Stefan Van Ingelgem gaf tegengas, hij naderde met Withney vt Genthof dicht in de Grand Prix Special.

De Kür was hierdoor nog nooit zo spannend. In de Kür danste Apollo met Jeroen op de tonen van de prachtige Spaans geïnspireerde Kür naar 74,250%. Stefan Van Ingelgem reed met het mes tussen de tanden ook een foutloze proef en kreeg die toebedeeld met 73,650%. Hierdoor kwam zijn eindtotaal uit op 214,698 punten, net niet genoeg om Jeroen Devroe van zijn zesde Belgische titel te houden. Jeroen haalde namelijk 215,986 punten. Op de derde plaats eindigde Philippe Jorissen uit Waremme met de 12-jarige Le Beau.

Devroe was heel tevreden met zijn overwinning: ‘Dit was voor mij sportief gezien de moeilijkste overwinning. Ik heb er het hardst voor moeten werken, maar dat is alleen maar positief voor de dressuursport.’ De Grand Prix Special deed hem toch even nadenken: ‘Met de wereldkampioenschappen op komst heb ik daar in de training vooral op gefocust waardoor het BK misschien iets minder aandacht kreeg. Hierdoor was hij wellicht iets minder scherp dan anders. Maar vandaag liep het alweer een stuk beter.’ Nu gaat alles in volle lijn naar Kentucky: ‘Apollo krijgt nu enkele dagen rust en dan bouwen we op naar Kentucky. Al ga ik er vooral op letten om hem soepel en los te houden. Er staat hem ten slotte een heel lange reis te wachten en het wordt afwachten hoe hij daarop zal reageren.”

Verwant artikel:

[VN] Spanning stijgt op de Belgische Kampioenschappen dressuur

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:24

Stefaan had mogen winnen , de proef was Flauw van Jeroen, de piaffe kwam niet van de grond. De muziek pfff was niets vernieuwend
deer in tegen Stefaan.... deze bracht letterlijk kippevel bij de mensen , zeer mooi muziek je werd er echt in meegesleurd en deden de mensen niet verlangen naar het einde van de proef zoals bij de proef van Jeroen.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:08

Hup Jeroen! *\o/*

Super dat het hem weer gelukt is.
Stefan die komt er nog wel.
Vind beide ruiters heel fijn/sympathiek rijden.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:13

unlimited1 schreef:
Stefaan had mogen winnen , de proef was Flauw van Jeroen, de piaffe kwam niet van de grond. De muziek pfff was niets vernieuwend
deer in tegen Stefaan.... deze bracht letterlijk kippevel bij de mensen , zeer mooi muziek je werd er echt in meegesleurd en deden de mensen niet verlangen naar het einde van de proef zoals bij de proef van Jeroen.

Heel mooi omschreven, zo dacht ik er ook over ;) Alles klopte perfect in de proef van Stefaan. Jammer van dat beetje spanning bij de start van de proef.

Silly99

Re: Jeroen Devroe voor zesde keer Belgisch Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:51

Jullie hebben gelijk vwb de kur, vond idd dat Stefaan had moeten winnen ondanks dat daar ook wel foutjes in zaten. Vond de kurmuziek van Stefaan ook erg mooi!

X__Trees

Re: Jeroen Devroe voor zesde keer Belgisch Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:58

Gaat Stefaan naar Kentucky?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:57

X__Trees schreef:
Gaat Stefaan naar Kentucky?

Normaal wel ja. Stefaan, Jeroen en Philippe zijn geselecteerd voor het team.

StarryNight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:46

Voor mij had Stefan ook mogen winnen, en aan de Vip-tafel waar ik zat had ik ook alleen maar Stefan fans rond me heen.

Maar je kon duidelijk zien dat Jeroen de kür al honderd keer had gereden, en dat Stefan nogal eens een steekje liet vallen.

En aangezien de zon vollop scheen was de kürmuziek van Jeroen ook veel passender en daarnaast vond ik de muziek van Stefan niet echt iets toevoegen aan de proef. Voor mij was de proef van Fanny Verliefden de meest paard-vriendelijke proef. Maar ja... ik heb nu éénmaal een voorkeur voor vrouwen die dressuur rijden boven mannen die maar zitten te rukken en plukken.