Tyfoon breekt beide benen tijdens Outdoor Helvoirt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Tyfoon breekt beide benen tijdens Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:01

http://www.knhs.nl

Op de één na laatste hindernis in de uiterst fair gebouwde twee sterren cross - slechts drie combinaties werden geëlimineerd - is het paard Tyfoon van Jasper de Kruif (Diessen) helaas dodelijk verongelukt.

Op de één na laatste sprong, een picknicktafel, welke voor geen van de combinaties die de eindstreep haalde een probleem opleverde, sprong Tyfoon te enthousiast en te ver voor de hindernis af. Daarop raakte Tyfoon met de voorbenen de voorzijde van de hindernis, sloeg over de kop en bleef liggen. Het paard bleek door de klap beide voorbenen te hebben gebroken.

Geheel volgens FEI protocol werden door de wedstrijdleider Harrie Braspenning ogenblikkelijk getuigen van het ongeval gehoord. "Uit wat ik van mensen met verstand van de eventingsport heb begrepen en die getuige waren van het ongeval was het pure pech wat paard, ruiter en eventingsport is overkomen", aldus Braspenning.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:06

Wat een triest ongeluk.. Veel sterkte voor de ruiter en anderen die dit paard kennen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:08

aaah bah. wat verschrikkelijk naar zeg ;(
brrrr. krijg helemaal rillingen als ik er aan denk
echt sneu voor dat paard :(:)

Amarie

Re: Tragisch ongeval tijdens Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:50

Ik heb het helaas zien gebeuren, inderdaad pure pech, had zo'n bewondering voor Jasper hij reed keurig door het parcours en dan net op de een na laatste hindernis ging het mis.
De organisatie heeft het keurig afgehandeld echt jammer dat het gebeurd is en voor Jasper hoop ik dat er snel weer een paard zal zijn waar hij net zo'n band mee kan krijgen en ons weer kan laten genieten van de sport.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:53

Gadverdamme wat verschrikkelijk.
Ik was er vanochtend (voordat dit gebeurde) en heb genoten van het spektakel wat er gaande was. Er hing een hele gemoedelijke sfeer op het terrein. Dat het op zo'n manier moet eindigen is verschrikkelijk. Wat ongelooflijk naar voor de ruiter maar ook voor de organisatoren van het concours.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:55

veel sterkte aan de ruiter van het paard :(:) Altijd en eeuwig zonde om je paard op zo'n manier te moeten verliezen door een kleine inschattingsfout...

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:55

Echt verschrikkelijk |( . Ik wens Jasper en de rest van de familie ook heel erg veel sterkte met het verlies van zo een geweldig paard. |(

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:57

Wat een vreselijk ongeval!! Koude rillingen lopen over je rug... Sterkte voor de betrokkenen!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:58

Jeetje wat een pech! Ruiter verder ongedeerd??

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:00

OMG Ik wordt er helemaal naar van... Wat verschikkelijk!!!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:07

wat een vreselijk ongeluk.. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Anoniem

Re: Tyfoon breekt beide benen tijdens Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:15

Jasper bleef ongedeerd zover ik gezien heb, alleen ook hij was natuurlijk hevig ontdaan van het ongeluk.

Wat een ontzettende domper op een mooie wedstrijd, wil Jasper, zijn familie en ook de organisatie van OH veel succes wensen met dit verlies!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:25

Ik wil jasper heel veel sterkte wensen en zijn familie!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:29

Inderdaad. Allen heel veel sterkte.
Wat vreselijk om mee te maken. Op een hindernis die ze al zo vaak gesprongen hebben. Een ongeluk kan in een zo'n klein hoekje zitten. Arme Jasper. Arm paard...

Laury_Verie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:55

Ik stond toen op dat moment op het hoofdterrein en ik zag het gebeuren. Echt heel akelig, het paard probeerde nog op te staan maar het lukte niet. Maar ik hoorde (kan best dat het helemaal niet waar is) dat er een vlaggetje los hing en dat ze daar van schrokken ofzoiets, maar buiten dat blijft het gewoon dikke pech :s.
Veel sterkte

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:04

Laury_Verie schreef:
Ik stond toen op dat moment op het hoofdterrein en ik zag het gebeuren. Echt heel akelig, het paard probeerde nog op te staan maar het lukte niet. Maar ik hoorde (kan best dat het helemaal niet waar is) dat er een vlaggetje los hing en dat ze daar van schrokken ofzoiets, maar buiten dat blijft het gewoon dikke pech :s.
Veel sterkte

Op Omroep Brabant staat ook zoiets in een reactie van iemand. Geen idee in hoeverre dat klopt. De reactie op die website is nogal radicaal.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:05

Het was echt heel erg sneu om te zien inderdaad... Arm paard, ruiter was alleen erg geschrokken en behoorlijk ontdaan maar leek verder niets te mankeren. Organisatie heeft de boel gauw opgepakt, maar de schermen waarmee het paard werd afgeschermd waren niet geheel dicht zodat er toch meegekeken kon worden door de omstanders, lijkt me toch niet handig.

Ik hoorde ook verhalen over dat witte vlaggetje, dat de hindernisrechters het vlaggetje weer vast wilden maken en dat ze achter de hindernis stonden, te laat omhoog kwamen en weer maakten dat ze wegkwamen en dat het paard daarvan schrok of de ruiter inhield. Maar ja, als getuigen het anders zeggen... Je kan toch niet helemaal achterhalen wat er is gebeurd, dat kan Jasper mogelijk alleen zeggen...

Op een andere site las ik weer iets over bochtenpech, dat lijkt mij niet kloppen want het was op een recht stuk waar de hindernis stond...

Vond het behoorlijk schrikken, sfeer was voor mij daarna ook weg eigenlijk. Echt ontzettend sneu om zoiets mee te maken...

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:10

Wat een vreselijk sneu ongeval zeg!
Arm paard!
Sterkte voor Jasper en ook voor de omstanders die dit tragische ongeval hebben zien gebeuren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:11

Jeetje, wat erg! Ben je in één klap je paard kwijt door zo'n ongelukkig toeval..
Het lijkt me vreselijk moeilijk om na zo'n ongeluk überhaupt weer de sport in te gaan! Je houdt er toch een enorm schuldgevoel aan over, lijkt me.
Veel sterkte voor Jasper en andere betrokkenen!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:24

Ik zat er bovenop, ik stond precies voor die hindernis 30 de picknicktafel, ik kan het beeld maar niet uit mijn hoofd krijgen van dat paard wat daar tevergeefs omhoog probeerde te komen met z'n benen alle kanten op waar ze niet op hoorde te gaan....

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:28

wat erg zeg :oo dat is nou net waarom ik met mijn pony;s geen boomstronken, picknicktafels e.d. zou willen springen, bij een gewone hindernis vallen de balken eraf, bij zo'n massief ding veert niks mee.

Sterkte voor de betrokkenen, het lijkt me een heel naar gezicht.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:33

Pfoeh.. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Natuurlijk ook voor de mensen die het hebben gezien sterkte!

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:57

Hé bah, zeker vreselijk

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:00

na een lange afwezigheid .. kan ik het niet laten om hier een reactie te geven ...

Jasper gecondoleerd met het verlies van tyfoon

wat kalote.. wat je ook denkt wat de reden is
ik hoop dat je het snel een plekje geven kan

het is gebeurd je kan het niet meer veranderen en je had het ook niet anders gedaan
als je het van te voren had geweten
sucker happens .. jammer dat jullie zo moesten eindigen

maar het is niet anders

vent ...sterkte .. en hopelijk vind je het geluk ook elders weer
zal even duren voor je je zelf dat gunt
rouw .. verwerk ..straf een ander niet omdat die niet net zo is
en ga weer verder

heel veel sterkte daarmee gewenst

..in gedachte bij je ,,

liefs ..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:09

gatver....die vaste hindernissen ook...maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk..