Dressuurmerrie Hyperion's Tanirma (De Niro x Inspekteur) heeft een nieuwe amazone. De merrie werd tot voor kort in de sport op lichtetourniveau uitgebracht door Sarah van Fessem, die haar ook in 2006 op het WK voor jonge dressuurpaarden naar de zilveren medaille reed. De ster-prok-sportmerrie zal in de toekomst uitgebracht worden door Grand Prix-amazone Imke Schellekens. "Ons doel is de Grand Prix en daar mikken we op in combinatie met Imke. Tanirma staat inmiddels sinds juni bij Imke op stal en het klikt goed tussen de twee", aldus eigenaar Sander Claus.
In 2005 werd de dochter van de ster-preferente Manirma beste merrie in de Pavo Cup. Onder Van Fessem boekte Tanirma menig succes in de nationale sport. Het tweetal werd in 2009 reservekampioen in de lichte tour tijdens de KNHS-Indoorkampioenschappen.Tanirma werd gefokt uit de moederlijn van ondermeer KWPN-hengsten Paddox en Aqiedo. Dit jaar werd er via embryo transplantatie een merrieveulen uit de combinatie Zhivago en Tanirma geboren.
amarie kan jij proberen erop te komen welke veiling dat is? Ik ken namelijk tanirma al 7 jaar en heb op stoeterij hyperion gewerkt, vind het altijd leuk om in de gaten te houden waar de fam heen gaat .
Dat ga ik voor je achterhalen Mienke, dan ken je Chanirma ook vast wel de halfzus van Tanirma. Verder zijn er dan nog de volle broer, een jaarling hengst en een hengstveulen van dit jaar van dezelfde moeder. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.