Loslopend paard veroorzaakt een aanrijding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Loslopend paard veroorzaakt een aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 06:20

www.lonradio.nl

De politie is op zoek naar de eigenaar van een los lopend paard in de buurt van golfbaan Hitland. Het paard heeft woensdag 28 juli omstreeks 14.25 uur op de Schielandweg flinke schade veroorzaakt.

Een 57-jarige automobilist uit Sleeuwijk kon het dier niet meer ontwijken en reed het paard aan. De edele viervoeter is echter doorgelopen richting de ’s Gravenweg. De auto is bij de aanrijding flink beschadigd.
Mogelijk betrof het hier een paard dat was losgebroken. De politie is op zoek naar de eigenaar, de ruiter of getuigen die weten welk paard er enige tijd losgebroken is geweest en verzoekt hen contact op te nemen via 0900-8844.

Smoethie

Re: Loslopend paard veroorzaakt een aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:23

Het paard zal tog wel gechipt zijn :oo
dan is de eigennaar tog zo op te sporen

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:59

volgens mij hebben ze het paard niet dus is het moeilijk de chip te controleren. Het paard is er van door gegaan. Die wist waarschijnlijk niet dat het verboden is om de plek van het ongeluk te verlaten :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:02

ik denk (maar wie ben ik) dat eigenaar gezien heeft dat paard een ongeluk gehad heeft en bewust heeel stilletjes in een hoekje gaat zitten wachten tot het over waait.
Maar wie weet heeft het dier wel helemaal niets opgelopen en weet de eigenaar van niets.
Wie weet hoe een koe een haas vangt?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:05

Malakay schreef:
volgens mij hebben ze het paard niet dus is het moeilijk de chip te controleren. Het paard is er van door gegaan. Die wist waarschijnlijk niet dat het verboden is om de plek van het ongeluk te verlaten :+

Dan is het paard nog strafbaar ook! :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:06

hahaha hit and run situatie :+

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:14

alison_belle schreef:
ik denk (maar wie ben ik) dat eigenaar gezien heeft dat paard een ongeluk gehad heeft en bewust heeel stilletjes in een hoekje gaat zitten wachten tot het over waait.
Maar wie weet heeft het dier wel helemaal niets opgelopen en weet de eigenaar van niets.
Wie weet hoe een koe een haas vangt?

Toch is wat je zegt niet zo gekke gedachte. De enige manier voor de eigenaar om niks in de gaten te hebben is als het paard weer vrolijk terug gelopen is de wei in. Maar dan zou de eigenaar toch moeten merken dat de omheining niet meer heel is.
Daarnaast worden dit soort ongelukken veel in de plaatselijke kranten gezet. Dan is het 1 bij 1 optellen lijkt me.
Het is te hopen dat alleen de auto schade heeft en toch niet het paard. Dan zou hij gewond zijn weggelopen (wat natuurlijk een schrik reactie kan zijn geweest).

Princesspres

Re: Loslopend paard veroorzaakt een aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:18

of het paard is gewoon weer terrecht, heeft niets en de eigenaar is allang blij dt het paard niets heeft en heeft zelf nog niets vernomen dat iemand anders wel schade heeft?
kan me voorstellen dat als je aan het wandelen bent, je paard ontsnapt en je vind hem weer op stal, waar hij niets heeft en je niets hoort je er van uit gaat dat er weinig misgegaan is...
mischien dat bokt.nl kan helpen :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:20

:j bokt is goed voor alles wat los loopt _O- :+