Vitens-dochter Carola Woma kampioene bij Gelderse merries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vitens-dochter Carola Woma kampioene bij Gelderse merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 11:27

www.kwpn.nl

In de strijd om de mooiste Gelderse merrie op de KWPN-paardendagen is de Vitens-dochter Carola-Woma (uit Miranda keur sport-(mennen) gehuldigd als kampioen. De jury omschreef de merrie als een jeugdige merrie die goed in het Gelderse type staat met een rijk front, mooi voorbeengebruik en sterk gebruik van het achterbeen. Reservekampioen is de kampioen van Hengelo, de royaal ontwikkelde Parcival-dochter Celena (uit Rabia keur van Edelman).

Bij de keur- en elitemerries was het wederom de over veel front beschikkende en super bewegende Wanda (Sirius x Nonja ster van Elegant) die het kampioenslint omgehangen kreeg. Wanda werd vorig jaar ook kampioen in deze rubriek en werd onlangs op de dag van het Gelders Paard ook kampioen bij de keur- en elitemerries.

NatasjavE

Re: Vitens-dochter Carola Woma kampioene bij Gelderse merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:37

Oo dat is inderdaad een hele mooie merrie.
Ik ben benieuwd of de halfzuster van mijn paard 3e is geworden net als in Hengelo...

Wanda blijft een fantastische merrie

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:17

Leuk om te horen dat een dochter van Miranda mooiste Gelderse merrie is geworden.
Heb haar ooit in mijn bezit gehad en heb haar later nog aangespannen gezien op een wedstrijd.
Blijkbaar doen haar nakomelingen het dus ook goed :)

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:30

Wanda weer kampioen! Super leuk voor Stal Hofs en haar berijdster dat deze geweldige merrie het zo goed blijft doen. Het blijft een indrukwekkende merrie, met zo ongelooflijk veel uitstraling en talent.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:45

Wanda is ook bij mij favoriet! jammer dat de keuring op zo'n stom vroeg tijdstip was..ik had ze graag willen zien.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:47

Cayenne schreef:
http://www.kwpn.nl

In de strijd om de mooiste Gelderse merrie op de KWPN-paardendagen is de Vitens-dochter Carola-Woma (uit Miranda keur sport-(mennen) gehuldigd als kampioen. De jury omschreef de merrie als een jeugdige merrie die goed in het Gelderse type staat met een rijk front, mooi voorbeengebruik en sterk gebruik van het achterbeen. Reservekampioen is de kampioen van Hengelo, de royaal ontwikkelde Parcival-dochter Celena (uit Rabia keur van Edelman).

Bij de keur- en elitemerries was het wederom de over veel front beschikkende en super bewegende Wanda (Sirius x Nonja ster van Elegant) die het kampioenslint omgehangen kreeg. Wanda werd vorig jaar ook kampioen in deze rubriek en werd onlangs op de dag van het Gelders Paard ook kampioen bij de keur- en elitemerries.

Volgensmij klopt er iets niet?! Vorig jaar heb ik met Wanda aan de hand gelopen in de "voor-ring" en daarna mocht ze als 2e opstellen in de hoofdring geloof ik. Omdat haar 1e ronde (jaja, dat komt niet door mij, want ik mocht haar daarna aan de hand nemen) te laks was met haar bewegingen.

Maar dat is mooi dat Vitens het goed doet! Dat was het eerste jaargang van 'm!

http://www.kwpn.nl/data/events/00002313.pdf Wanda staat als 2e.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:28

De Vitens-dochter is inderdaad erg mooi! Echt een indrukwekkende verschijning :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:23

Ik vond de Upperville wel leuk O:)
half zusje van mijn paard :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:01

Haha die was ook mooi :j maar de Vitens vonden wij nog meer paard. De jury zei al: ze mist wat jeugd. Dat was ook wel een beetje zo misschien.. maar wij hebben haar niet in Ermelo gezien hoor, alleen in Hengelo :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:22

Klopt hoor, de Vitens vond ik ook echt geweldig.