Isabell Werth: 'Nederlanders op dit moment niet te verslaan'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Isabell Werth: 'Nederlanders op dit moment niet te verslaan'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:05

Nieuwsredactie / http://www.fei.org / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Isabell Werth en Warum Nicht.
foto: http://www.agnes-tenwolde.nl

Isabell Werth legt in een interview uit wie zij denkt dat haar grootste individuele concurrenten zijn tijdens de Wereldruiterspelen in Kentucky, en deelt haar gedachten over de vraag of Duitsland het sterke Nederland kan verslaan:

"Ik zat na mijn zwangerschap weer erg snel in het zadel en ik voel me erg goed. Het is mijn doel om in een zo goed mogelijk vorm te verkeren in Kentucky, en het is goed om te weten dat Satchmo en ik steeds de afgelopen maanden stabielere scores hebben gereden.

Satchmo en Hannes (Warum Nicht) hebben allebei gigantisch hun best gedaan in Aken en liepen daar scores van 75% en hoger. Ik ben erg tevreden en gelukkig met twee van zulke goede paarden, maar ik heb nog hogere verwachtingen van hen nu we ons concentreren op het perfectioneren van de oefeningen.

We weten dat de Nederlanders erg sterk zijn en ik vlak de Britse Laura Bechtolsheimer ook zeker niet uit. Als team hopen we om qua score zo dicht mogelijk bij Laura en Adelinde (Cornelissen) te blijven. Edward Gal en Totilas zijn een paar apart en ik heb niet de illusie dat we hem als team of individueel kunnen verslaan, maar de andere twee ruiters zijn wel binnen bereik.

Ik heb een nieuwe kur op muziek waar ik erg enthousiast over ben. Het is gemixed door Roberto Blanco en niet te vergelijken met mijn oude kur. Mijn gedachte hierachter is dat ik evengoed plezier wil hebben wanneer we niet kunnen winnen. De muziek heeft mij erg geinspireerd en ik hoop dat het publiek er ook vrolijk van zal worden, en vergeet de juryleden natuurlijk ook niet! De muziek past goed bij Satchmo en ik kan niet wachten om het te gebruiken tijdens de Wereldruiterspelen!

Op dit moment is Satchmo mijn keuze voor de Wereldruiterspelen, en Hannes is mijn reservepaard, hoewel het vier jaar geleden precies andersom was! Ik ben erg blij met Hannes dat ook hij zo enorm vooruit is gegaan en niet meer overal spoken ziet.

Ik hoop dat Christoph (Koschel) en Annabel (Balkenhol) het goed gaan doen op de WEG. Zij hebben nog wat meer ervaring nodig, maar ik heb er alle vertrouwen in. Christoph heeft de afgelopen tijd menig mens verrast met de vorderingen die hij heeft gemaakt, en zijn paard heeft enorm veel potentie. Hij had in Aken extra veel druk op zijn schouders omdat hij de eerste ruiter voor ons team was, maar hij heeft het goed gedaan en krijgt steeds meer zelfvertrouwen.

De paarden van Annabel en Christoph zijn allebei jong en onervaren, dus het zal nog wel een aantal jaar duren voor zij op hun top lopen. Dit is dan ook een van de redenen dat het Duitse team de aankomende jaren moeilijk krijgt en ik denk dan ook dat het tijdens deze Wereldruiterspelen niet mogelijk is voor ons om de Nederlanders te verslaan. Maar geef ons een paar jaar en dan zullen we weer vooraan meedoen. Jullie zijn nog niet van ons af!"

xSaarSaar

Re: Isabell werth: 'Nederlanders op dit moment niet te verslaan'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:11

Sportief van dr dat ze het wel zo toegeeft. :)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:12

HOLLAND! :)

Wordt nu wel nieuwschrierig wat voor kur het dan is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:15

GewoonNoor schreef:

Bratwurstkur.

samoth

Re: Isabell Werth: 'Nederlanders op dit moment niet te verslaan'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:20

Pas op duitsland kan heel goed wraak nemen :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:20

Ze heeft die kur ook al in Aken gereden.
Ik moet er nogal aan wennen, maar dat moest ik ook van haar vorige kur :D

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:40

Haha, okee. Dan ga ik even terugkijken op youtube. Weet een van jullie al of je de WEG live op internet kunt kijken? Of zou het uitgezonden worden op Eurosport of WDR?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:41

Daar is het nog te vroeg voor om nu al te kunnen zeggen.
Je kunt het iig wel via FEItv kijken, maar daar zal je wel voor moeten betalen :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:01

Eerlijk dat ze dat zo ook over haar 'collega's' praat.
Hopen dat we het maar goed mogen doen. :)

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:02

Leuk stukje, vind Isabell altijd symphatiek over komen. :) Toch denk ik dat ze Adelinde een beetje onderschat.. Volgens mij is zij tot nu toe nog de enige die wél een keer boven Edward & Totilas is geëindigd :)

Anyway, ik hoop op mooie sport in Kentucky! En dat het ook live te volgen is via internet :D
Laatst bijgewerkt door Doerakje_ op 18-08-10 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:07

Is zij nou zo klein, of is peerd zo groot :D Hij lijkt echt huge!! Wel supermooi dier!

Enne, de nederlanders zijn inderdaad echt super op het moment! Isabell is wel een hele sympathieke meid volgens mij (tenminste, zo van de stukjes)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:31

Doerakje_ schreef:
Leuk stukje, vind Isabell altijd symphatiek over komen. :) Toch denk ik dat ze Adelinde een beetje onderschat.. Volgens mij is zij tot nu toe nog de enige die wél een keer boven Edward & Totilas is geëindigd :)

Anyway, ik hoop op mooie sport in Kentucky! En dat het ook live te volgen is via internet :D

Agree :j Maar alsnog vind ik haar heel sympathiek over komen in dit stukje! :j En bovendien, laten we niet vergeten dat Isabell beslist geen ruiter is om te onderschatten. :) Die kan zomaar voor een verrassing zorgen... :)

Wen_en_Jelle: Warum Nicht is met zijn 1.85 behoorlijk aan de maat. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 03:00

Wuis schreef:
GewoonNoor schreef:

Bratwurstkur.

_O-

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:21

Wuis schreef:
GewoonNoor schreef:

Bratwurstkur.

Echt verschrikkelijke muziek (maar dat is mijn mening)
Het publiek in Aken viel volgens mij collectief de mond open toen de kur begon. Althans wel op onze tribune.

Verder vind ik het een sympathiek interview en denk ook ik dat we Isabell niet moeten onderschatten. Aan de andere kant denk ik ook dat zij Adelinde niet moet onderschatten. Beide zijn sterk.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:38

Ich bin die Anton aus Tirol tralalala hihi }:0 :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:08

Ik vind die nieuwe kur wel leuk,eerder had ze vaak een beetje saaie muziek.Verder denk ik dat Satchmo en Hannes beiden niet kunnen tippen aan de nederlandse paarden.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:30

Ben ik de enige die Imke mist in het stukje?

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:41

_Judith schreef:
Ben ik de enige die Imke mist in het stukje?

Nee, ik zocht Imke ook.

StarryNight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:43

Even Steffen Peters en Ravel vergeten :(

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:49

GewoonNoor schreef:
Bratwurstkur.

:') :')

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:29

Mooie reactie van Isabell. Erg sympathiek. We weten allemaal dat ze hard hun best zullen doen om zo hoog mogelijk te eindigen. Aangezien dat ze nu niet de sterkste zijn, zullen ze dat binnen nu en twee jaar wel zeker zijn. En dan is het zeker 'n concurent.