Vandaag werd in Ermelo het spits van de halve Pavo Cup finale afgebeten door de geselecteerde vierjarigen. Alle deelnemers werden bijna zonder uitzondering getergd door regenval. Als aanvoerder gaat Florencio-zoon Borencio komende vrijdag de finale in. Onder het zadel van Emmelie Scholtens, die net als de voorgaande jaren aan de lopende band paarden de ring in reed, liep hij naar een prachtige score van 88 punten.
Borencio valt op in de buiging in zijn gewrichten. De draf is met een zeer goed achterbeengebruik en in galop springt de zoon van lichtetourhengst Florencio eveneens goed van de grond. Scholtens: "Borencio blijft altijd van de grond ketsen, daar hoef ik niet eens moeite voor te doen. Ik denk dat dit ook een paard is dat onder de testruiters, mocht hij de tweede finalebeoordeling halen, gewoon zo blijft gaan. Ik ben heel blij met hem. Ook ben ik tevreden over het optreden van Bretton Woods. Het was jammer dat hij in de rechtergaloppade even schrok van een paard dat op het zandweggetje liep. Daar liet hij zich door afleiden en ik denk dat we daar wat punten hebben laten liggen. Galopperen is namelijk het sterkste onderdeel van Bretton Woods. Verder ging hij met veel allure rond."
Met een score van 85,5 punt staat Bretton Woods (Johnson x De Niro) op de vierde plaats. Hij moest NKM-kampioene Brooklyn (United x Havidoff) en KWPN-hengst Bordeaux (United x Gribaldi) voor laten gaan. Onder het zadel van Cindy van Vugt belandde Brooklyn met 86 punten op de derde stek. Bordeaux, die gereden werd door Theo Hanzon, werd beloond met 87 punten en staat voorlopig tweede. De KWPN-hengst liet een constante verrichting zien, waarbij de mooie balans en manier van bewegen opviel. Hanzon stelde de zoon van United actief voor en reed met lef weg in de verruimingen.
Cindy van Vugt, die Brooklyn zelf zadelmak maakte, was eveneens blij na haar test. "Vorige week liep Brooklyn haar selectie, ook hier in Ermelo. Eigenlijk is een week wat kort om twee dergelijke evenementen te hebben. We hadden nu niet echt de tijd om Brooklyn vrij te geven na de selectie in Ermelo. Toch heb ik van de week geprobeerd de ontspanning op te zoeken en haar lekker los te houden. In Ermelo kregen we wat spanning in de galoptour en de stap, zodoende heb ik daar van de week thuis extra aandacht aan besteed. Dat kwam er in de ring goed uit. Nu was het beeld in draf misschien soms ietsje druk. Verder ben ik absoluut tevreden. Brooklyn is een heerlijke merrie om te rijden. Ze heeft precies het juiste temperament."
waanzinnig paard ook die Borencio. Ik heb hem live gezien en had toen al zoiets van daar loopt een winnaar, ben thuis gaan googlen en zag dat meer mensen dit dachten.
Wij deden ook mee met Black shadow, maar zoals jullie al kunnen zien helemaal onderaan hebbe ze geen beoordeling gekregen. Hij was doods en dooodsbang, hij was gewoon aan het vluchten voor alle paraplu's, en Lies is toen afgestapt en hebben we hem lekker ff op stal gezet. Hij was al ontzettend bang voordat ze erop ging, toen zakte hij al bijna door zn benen heen toen hij even moest wachten toen ik em vasthad, mensen die achterhem liepen vond hij opeens zo eng. Dus we hebben de kleine baby lekker op stal gezet, en gaan thuis heeelveel oefenen met paraplu's. Arm beessie, de jury's (? ) vonden het heel erg jammer dat ze eruit ging.. Maar hij liet niets zien, en liep eigenlijk alleen maar in de weg, omdat hij kriskras overal heen rende, daarom dus eruit gegaan, en omdat ze niet wilde verongelukken en Shadow ook heel wilt houden
Ik heb hem vanmiddag zien lopen, mooi paard! Hij sprong er absoluut uit!
fokkertje
Geplaatst: 18-08-10 11:39
Hoeveel mogen er eigenlijk door naar de 2e beoordeling (onder testruiter) vrijdagmiddag om 15.50 uur?
Charly1989
Geplaatst: 18-08-10 14:19
Dat zijn volgens mij de beste 6..
Poeh dat is altijd nog spannend. Weet nog wel in 2008. We stonden toen 4e met Zuidenwind en door de punten die Laurens ons gaf belande we toch op de 1ste plaats! Wat een geweldige ervaring was dat.