Van Grunsven houdt Londen 2012 in gedachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Van Grunsven houdt Londen 2012 in gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:55

http://www.anp.nl

Afbeelding
Anky van Grunsven & Salinero
Foto: http://www.sjoert.com
Anky van Grunsven blijft er naar streven in 2012 deel te nemen aan de Olympische Spelen. Dat zei dinsdag Sjef Janssen, bondscoach van de Nederlandse dressuurequipe en man van Anky.
''We zijn op zoek naar een nieuw paard. Een dier dat in de top van de wereld kan meelopen is echter niet zo gemakkelijk te vinden.''
Maandag werd bekend dat Van Grunsvens paard Painted Black is verkocht. In principe was dat haar troef voor Londen. Van Grunsven heeft nog wel de beschikking over Salinero, maar zeer waarschijnlijk neemt dit paard voor 2012 afscheid van de topsport.
Met Salinero won Van Grunsven de Spelen van Athene (2004) en Hongkong (2008). In Sydney 2000 zegevierde ze met Bonfire.

Fit
Volgens Janssen blijft Van Grunsven ook voor de eventuele aankoop van een nieuwe troef deel uit maken van het circuit. ''Salinero is hersteld van zijn blessure en volop in training. In september start hij waarschijnlijk weer. Het dier is fit en kan zeker nog anderhalf jaar mee.''
Met Painted Black is Van Grunsven nog reserve voor de Wereldruiterspelen, eind september in Kentucky. Janssen: ''Ook daarna blijft ze het dier nog wel uitbrengen op wedstrijden. De nieuwe berijdster van Painted is jong en rijdt nog niet op Grand Prix niveau. Dat moet Anky daarom blijven doen.''

Op stal
''Natuurlijk vind ik het jammer dat ik Painted kwijt ben'', zegt Van Grunsven. ''Maar het dier blijft bij mij op stal en ik ben bovendien de trainer van Morgan Barbancon, de amazone die hem tot haar beschikking krijgt.''
Met Painted won Van Grunsven in 2009 nog de wereldbekerwedstrijd van Jumping Amsterdam en de World Dressage Masters in Wellington.

Favoriet
Ook zonder Van Grunsven geldt de equipe van Janssen bij de komende WK als de grote favoriet. ''Maar over twee jaar zijn gezien de leeftijd van de paarden waarschijnlijk nog maar twee van onze huidige toppers beschikbaar.'', aldus de bondscoach.
''Daarom moeten we op zoek naar andere mogelijkheden.''

Verwant artikel:

[VN] I.P.S Painted Black verkocht aan Spaanse Junioren amazone

Woest

Re: Van Grunsven houdt Londen 2012 in gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:00

Eerlijk gezegd, als je een paard op top niveau koopt.... ik heb meer respect als zo'n toch wel respectabele amazone een groen paard zou kopen met een super afstamming en die dan zo hoog kan rijden... dan een paard kopen die alle knopjes al heeft.
uiteraard krijg ik hier een boel harde antwoorden op, maar het blijft mijn mening!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:02

Hoop dat ze nog een fijn paard vindt. Woest, volgens mij heeft Anky zelden een paard gekocht dat al GP liep? Maar correct me if I'm wrong.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:03

woest ik ben het toch met je eens painted kopen en uitbrengen is toch makkelijker als en groen paard er zelf naar toe rijden

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:05

met elk paard waar Anky van Grunsven mee rijdt wordt wereld niveau

vind dit super knap van haar

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:06

Beste nieuws van de dag!....ik hoop dat ze er eentje vinden en ach, mij maakt het niet uit of het paard al alle knoppen heeft...het zegt niets over de prestaties...kom maar op met Salinero de tweede!

en echt super dat de toch weer de drive heb om toch nog te willen knallen in de dressuur..echt, op en top sportvrouw!
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 17-08-10 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:06

ik dacht ook dat ze steeds een groot deel van de opleiding voor zich nam. Ik begrijp niet hoe dit kan, dat ze nu plots beseft dat ze over 2 jaar zonder top paard kan zitten. Vind dit toch wel slecht management van haar kant, of zie ik dit nu verkeerd?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:08

Jongens, kom op zeg!
Anky hoeft zich toch zeker niet meer te bewijzen?
Als er iemand is die bewezen heeft paarden te kunnen africhten, dan is het Anky wel.
Waarom zou ze een groene kopen waar eerst nog 8 jaar werk in zit voor ze weer op niveau is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:13

Ben benieuwd of ze nog weer een nieuwe topper kan vinden! Lijkt me geen makkelijke zoektocht. :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:15

Anky hoeft toch niet meer te bewijzen dat ze kan rijden etc.?
Kom op zeg,ze heeft weet ik veel wat voor dingen en titels behaald allemaal, en dan maken mensen zich druk dat ze misschien een paard met 'knopjes' erop rijdt.

Dat zegt echt niet dat het paard kant en klaar zijn rondje loopt hoor, dan moet je ook nog maar de juiste hulpen geven en alles. :=

Succes met de zoektocht dan maar, ben heel benieuwd. :j

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:28

asjemenou schreef:
Jongens, kom op zeg!
Anky hoeft zich toch zeker niet meer te bewijzen?
Als er iemand is die bewezen heeft paarden te kunnen africhten, dan is het Anky wel.
Waarom zou ze een groene kopen waar eerst nog 8 jaar werk in zit voor ze weer op niveau is?

ik sluit me hierbij aan... :)

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:30

Laten we hopen dat ze snel weer zo'n topper vindt maar lijkt me echt niet zo'n makkelijke zoektocht... Achja, ze zal het wel kunnen klaarspelen zeker !?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:39

Woest schreef:
Eerlijk gezegd, als je een paard op top niveau koopt.... ik heb meer respect als zo'n toch wel respectabele amazone een groen paard zou kopen met een super afstamming en die dan zo hoog kan rijden... dan een paard kopen die alle knopjes al heeft.
uiteraard krijg ik hier een boel harde antwoorden op, maar het blijft mijn mening!

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat een groen paard in 2 jaar tijd never nooit op dat niveau te krijgen is.
Daarbij staat in het bericht dat ze een paard zoeken dat in de top mee kan draaien en dat het niet makkelijk is om die te vinden. Anky is handig genoeg om een paard wat wel de kwaliteiten heeft voor de top maar nog niet bevestigd is in 2 jaar klaar te krijgen, maar er zijn maar weinig paarden die 75%+ kunnen lopen op GP niveau.
Het is maar net hoe je het leest... positief of meteen weer iets negatiefs van maken.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:41

Snap het punt van Woest wel een beetje hoor. :)
Maar langs de andere kant.. wat moet ze nog bewijzen.

Wel weet ik dat vele bekende ruiters maar weinig op een echt groen paard kruipen. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:43

Woest: zou een beetje kort dag zijn om een groen paard over 2 jaar op de OS te hebben niet? ;)
Bovendien denk ik dat Anky al ruimschoots bewezen heeft dat ze ook jonge dieren kan opleiden dus waarom zou ze nu nog een groentje moeten kopen?

Fijn dat ze weer op zoek is naar een nieuw paard! Stiekem hoop ik toch dat Anky nog effe mee gaat in dde sport. :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:50

Woest schreef:

Ja want dat heeft anky nog nooit gedaan _-:(
Geen harde antwoorden hier, uit jou mening blijkt je gebrek aan ervaring.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:51

renatevb schreef:
ik dacht ook dat ze steeds een groot deel van de opleiding voor zich nam. Ik begrijp niet hoe dit kan, dat ze nu plots beseft dat ze over 2 jaar zonder top paard kan zitten. Vind dit toch wel slecht management van haar kant, of zie ik dit nu verkeerd?

Dat zie je verkeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:53

Ik denk eigenlijk dat de verkoop van PB vrij plots gekomen is en bovendien waren ze toch al aan't uitkijken naar een nieuw paard?

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:58

Af kraken is wel weer heel makkelijk he. Ben liever blij dat ze weer op zoek gaat naar een nieuw paard on het nederlandse team te kunnen versterken tijdens de spelen van london in 2012. En bovendien waren ze al een langere tijd op zoek naar een nieuw paard.

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:01

Er staat in de tekst niet vermeld dat ze een volledig opgeleid paard zoekt. Ik denk dar er bedoelt wordt dat ze een paard zoeken wat de capaciteit en de mentaliteit heeft om mee te draaien in de sport. Niet alle paarden zijn daar nou eenmaal geschikt voor.
En slecht management? blessures kun je niet managen, en ze moeten ook eten. Dus als een paard goed verkocht kan worden, gaat ie, lijkt mij zo... :Y)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:04

tegen die tijd kan ze toch gewoon met nelson???

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:08

Tanald schreef:
Er staat in de tekst niet vermeld dat ze een volledig opgeleid paard zoekt. Ik denk dar er bedoelt wordt dat ze een paard zoeken wat de capaciteit en de mentaliteit heeft om mee te draaien in de sport. Niet alle paarden zijn daar nou eenmaal geschikt voor.
En slecht management? blessures kun je niet managen, en ze moeten ook eten. Dus als een paard goed verkocht kan worden, gaat ie, lijkt mij zo... :Y)

Daar heb je helemaal gelijk in. ik hoop dat ze er snel een vind. ik gun het haar echt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:11

powerzoe schreef:
tegen die tijd kan ze toch gewoon met nelson???

Ik denk dat Nelson niet voldoende kwaliteit heeft om aan de top mee te kunnen doen.
Anky zal geen zin hebben om als 4e of reserve te worden ingedeeld. Ze gaat voor een 1e plaats en dan heb je een paard nodig dat minstens de kwaliteiten van Totilas heeft en voor minder zal ze het niet doen. En ik kan haar geen ongelijk geven.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:14

Sjoert schreef:
Salinero is hersteld van zijn blessure en volop in training. In september start hij waarschijnlijk weer. Het dier is fit en kan zeker nog anderhalf jaar mee.''

''Maar over twee jaar zijn gezien de leeftijd van de paarden waarschijnlijk nog maar twee van onze huidige toppers beschikbaar.'', aldus de bondscoach.

Nou als hij 1.5jaar meekan, kan die de 2jaar toch ook afmaken?
En ben wel benieuwd welke paarden qua leeftijd dan nog meer afgeschreven zijn?!

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:22

Joscaa schreef:
Anky hoeft toch niet meer te bewijzen dat ze kan rijden etc.?
Kom op zeg,ze heeft weet ik veel wat voor dingen en titels behaald allemaal, en dan maken mensen zich druk dat ze misschien een paard met 'knopjes' erop rijdt.

Dat zegt echt niet dat het paard kant en klaar zijn rondje loopt hoor, dan moet je ook nog maar de juiste hulpen geven en alles. :=

Succes met de zoektocht dan maar, ben heel benieuwd. :j

hier ben ik het mee eens !
een paard wat alles kan is echt niet makkelijker dan een groen paard. tuurlijk kost het meer tijd om een groen paard alles te leren. maar het is uiteindelijk de ruiter die de goede hulpen moet geven om iets van een paard gedaan te krijgen :P