Nartan mag namens Amerika naar de Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nartan mag namens Amerika naar de Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 07:02

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Katherine Bateson-Chandler op Nartan,
en Jeannette Haazen als coach voor de combinatie.

foto: http://www.dressage-news.com

Jeannette Haazen kan bijna niet praten van de emotie. Maar zover ze even verstaanbaar is, is haar boodschap vanuit Amerika meer dan duidelijk: 'HAAR' Nartan (Jazz x Le Vainqueur) zal schitteren in Lexington in Kentucky op de Wereldruiterspelen, met zijn nieuwe amazone Katherine Bateson-Chandler, die Nartan ter beschikking heeft gekregen van eigenaresse Jane Clarke. De Amerikaanse Chef d'équipe Ann Gribbons gaf vandaag haar beslissende woord.

Na de twee tweede plaatsen op de Amerikaanse selectietrials in Gladstone achter Tina Konyot met Calecto was een teamplaats voor Nartan en Katherine Bateson een feit. "Ik kan het nog niet geloven. We hebben zo hard gewerkt, zo hard getraind, zo erg naar dit moment toegeleefd. En nu zijn al onze inspanningen beloond en kan 'mijn' Nartan schitteren op het hoogste platform. En Chris heeft ook nog een Griekse leerlinge geplaatst bij de Paralympics. Onze dromen zijn waar geworden", weet de zeer geëmotioneerde Jeannette nog net uit te brengen.

Katherine Bateson-Chandler scoorde gisteren maar liefst 71,87% in de Grand Prix, haar vierde met Nartan. Vandaag voegde ze daar nog 71,872% in de Special aan toe, pas haar tweede Special. "En ze had nog foutjes. Het kan dus nog veel hoger worden. Ik ben apetrots", is het laatste wat een zeer gelukkige Jeannette Haazen van over de grote plas laat weten.

Frantic

Re: Nartan mag namens Amerika naar de Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:23

kan je nagaan.... in Nederland kom je er niet aan en over de plas sta je gewoon direct bovenaan!

Leuk voor Jeannet, alhoewel het niet makkelijk moet zijn om een ander met de eer van jouw werk te moeten zien weg draven....

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:24

Dat is super voor Chris en Jeanette! Gefeliciteerd!! *\o/*

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:25

Super voor Jeanet en voor Katherine uiteraard :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:30

Frantic schreef:
kan je nagaan.... in Nederland kom je er niet aan en over de plas sta je gewoon direct bovenaan!

Leuk voor Jeannet, alhoewel het niet makkelijk moet zijn om een ander met de eer van jouw werk te moeten zien weg draven....

Ik had dezelfde gedachte. :)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:00

Heel gaaf!
Krijg er rillingen van!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:05

Super joh :d!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:13

Het is zo jammer voor Jeanette dat ze hier nooit de mogelijkheid heeft gehad in het team te rijden.
We hebben hier gewoon teveel topruiters en toppaarden.
Fijn dat haar paard dan in ieder geval wel in Kentucky te zien zal zijn.
Maar hoop toch dat ze snel zelf weer een paard heeft waar ze het opnieuw mee kan gaan proberen.
Ik vind het zo'n geweldig sympathieke vrouw!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:03

kun je nagaan, in vergelijking met Amerika is Nederland echt een mini land!
Dan doen wij het toch wel knap!

neemt niet weg dat het fijn is dat Nartan is geselecteerd!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 09:07

Ik denk dat het voor Jeannette een hele troost is dat ze op deze manier ook nog betrokken blijft bij Nartan. Dan is ze hem toch niet helemaal "kwijt".

En erg mooi dat ze er op deze manier voor heeft gekozen om het paard een kans in het team te geven. Dat is ook voor haar rijden een groot compliment! :) Ik ga ze zeker aanmoedigen tijdens de WEG!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:15

@Kimble: dat paard heeft ze al: Satino

Ik heb een foto gepikt van haar site.(hoop dat dat gewoon mag, anders moeten de mods 'm maar weer verwijderen) Ze heeft een clinic met 'm gereden op het concours van de vereniging waar ik rijd. Vind het echt een super dier om te zien
Afbeelding
En haar outfit vind ik btw ook geweldig. Echt overal zat bling-bling.

Ik vind het super dat Nartan naar de Wereldruiterspelen gaat, maar ik kan me voorstellen dat het voor Jeannette en Chris toch ook wel een dubbel gevoel is.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:20

dat is mooi nieuws!
en fijn dat jeanette weer een leuk paard heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:26

Waren Jeanette en Chris niet zelf (mede-)eigenaar van Nartan?

Wel ontzettend mooi om te zien hoe zo'n Nederlandse topper die het nét niet haalt bij de echte top, het zo goed doet in de Verenigde Staten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 09:27

Ffortuna schreef:
Waren Jeanette en Chris niet zelf (mede-)eigenaar van Nartan?

Ja, dat klopt, maar hij is een aantal maanden geleden verkocht aan Jane Clarke, en zij laat Katherine dus op Nartan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:30

Bedankt. Dan snap ik de reacties hier niet helemaal, alsof een ander met haar eer gaat strijken... ze heeft Nartan toch zelf verkocht? En zo te lezen begeleid ze de nieuwe amazone ook nog, dat lijkt me te gek van haar kant. :)

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:18

Dat is pas liefde voor je paard!

Jezelf en je werk even opzij zetten om hem toch maar naar de top te zien gaan!!

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:21

Zo bedoelen ze het waarschijnlijk niet.

Maar Nartan is door Jeanette tot dit niveau gebracht en ze heeft hem verkocht zodat Nartan de kans kreeg om misschien mee te doen in Kentucky. Hier in Nederland zou ze waarschijnlijk niet bij de beste 3,4 komen omdat er in Nederland veel topcombinaties zijn.
Maar het is natuurlijk heel moeilijk om een ander te zien schitteren op een paard wat jij groot gemaakt hebt (ook al heb je er zelf voor gekozen om hem te verkopen)

Toch is dit voor Jeanette natuurlijk super, zeker omdat ze de combinatie coacht en begeleidt.

Proficiat allemaal!
Laatst bijgewerkt door Shir89 op 16-08-10 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 10:21

Ffortuna schreef:
Bedankt. Dan snap ik de reacties hier niet helemaal, alsof een ander met haar eer gaat strijken... ze heeft Nartan toch zelf verkocht? En zo te lezen begeleid ze de nieuwe amazone ook nog, dat lijkt me te gek van haar kant. :)

Ze heeft hem toen verkocht omdat ze zich realiseerde dat Nartan nooit in het Nederlandse team voor de WEG zou komen omdat we hier in Nederland in een luxe positie zitten met zoveel goede ruiters. Ze haalden wel hoge scores hier, maar de kans voor het WEG-team was minimaal. Omdat Nartan het volgens haar wel verdiende om zo'n kans te krijgen en het haar grote droom was om zelf de WEG te rijden of Nartan daar te zien lopen, heeft ze hem verkocht.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:26

Ffortuna schreef:

Ze heeft zeker Nartan zelf verkocht, maar het niveau waar Nartan nu is, is wel haar (en Chris') verdienste. Dus kan me wel de reacties hier voorstellen.
Citaat:
Ik heb een foto gepikt van haar site.(hoop dat dat gewoon mag, anders moeten de mods 'm maar weer verwijderen) Ze heeft een clinic met 'm gereden op het concours van de vereniging waar ik rijd. Vind het echt een super dier om te zien

Mikkie, foei foei zomaar mijn foto "pikken" ;)
Ja, Santino zag er prachtig uit (en Jeannette ook in haar bling bling outfit, ook nu zonder hoedje maar met cap) en van deze combinatie gaan we ook nog veel meer horen!
Citaat:
Zo bedoelen ze het waarschijnlijk niet.
Maar Nartan is door Jeanette tot dit niveau gebracht en ze heeft hem verkocht zodat Nartan de kans kreeg om misschien mee te doen in Kentucky. Hier in Nederland zou ze waarschijnlijk niet bij de beste 3,4 komen omdat er in Nederland veel topcombinaties zijn.
Maar het is natuurlijk heel moeilijk om een ander te zien schitteren op een paard wat jij groot gemaakt hebt (ook al heb je er zelf voor gekozen om hem te verkopen)

Toch is dit voor Jeanette natuurlijk super, zeker omdat ze de combinatie coacht en begeleidt.

Proficiat allemaal!
Juist, zo denk ik er ook over.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:32

fiija schreef:

Geloof echt niet dat het peerd het iets uitmaakt of hij nou wel of niet op de WEG mag lopen :D

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:36

Ik denk als je een paard op zo een niveau kunt brengen en goed meedraait. Maar je weet dat je kansen minimaal zijn voor het Team. En je gaat over te verkoop om je paard een kans te geven om te schitteren. Omdat je weet dat je paard het waard is, dan noem ik dat absolute liefde voor je dier. Want dan gaat het niet om de ruiter die met de eer gaat lopen maar enkel om je paard. En om dat als ruiter aan te durven, dat vraagt veel lef.
En als je zoveel van je paard houd , maakt het echt niet uit wie er op die rug zit. Het is en blijft haar trainingsproduct dat ze afleverd. En nu wordt het zijn tijd om te schitteren.

Ergens zal het mss dubbel voelen, maar dit moet echt de bekroning zijn op haar werk.

Je kan het vergelijken met een fokker die zijn fokproducten verkoopt. Als die op zulk niveau meedraaien maakt het hen niet uit wie er opzit. Ze zijn apetrots op hun gecreërde producten.
En ik hoop echt voor hun dat ze een super prestatie neerzetten.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:06

Margreth schreef:
Mikkie, foei foei zomaar mijn foto "pikken" ;)
Ja, Santino zag er prachtig uit (en Jeannette ook in haar bling bling outfit, ook nu zonder hoedje maar met cap) en van deze combinatie gaan we ook nog veel meer horen!

Ik dacht: "als ik dan een foto jat, dan kan ik het beste eentje van Margreth nemen" :P
Ik vond haar outfit echt cool en persoonlijk heb ik het hoedje niet gemist. Ik had meer oog voor het paard en het te druk met het luisteren naar de uitleg. Ik vond het een erg sympathieke clinic.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:32

manie schreef:
fiija schreef:

Geloof echt niet dat het peerd het iets uitmaakt of hij nou wel of niet op de WEG mag lopen :D

Dat snap ik ook niet in dit hele verhaal. We doen steeds maar alsof Jeanette zichzelf wegcijfert om haar paard de kans te gunnen. Alles leuk en aardig, maar het is dat paard ook best als hij de rest van z'n leven in een weilandje gras mag eten hoor.

Ik wens natuurlijk wel Jeanette met haar nieuwe paard, en de nieuwe ruiter alle goed toe!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:00

Anoeska schreef:
Dat snap ik ook niet in dit hele verhaal. We doen steeds maar alsof Jeanette zichzelf wegcijfert om haar paard de kans te gunnen. Alles leuk en aardig, maar het is dat paard ook best als hij de rest van z'n leven in een weilandje gras mag eten hoor.

Ik wens natuurlijk wel Jeanette met haar nieuwe paard, en de nieuwe ruiter alle goed toe!

Zo denk ik er ook over :j
Plus dat wegcijferen geldt vast niet voor haar portemonnee ;) :$

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:08

Gefeliciteerd! :)

Ik begrijp wel dat het lastig voor haar is om Nartan weg te doen, omdat ze er de WEG niet mee kan berijken, en hem dan wel namens Amerika bij de WEG te zien.
Maar ze zal vast ook trots met hem zijn, en tenslotte weet ze dat zij de basis ervoor gelegd heeft en hem altijd getraind en gereden.