Katherine Bateson-Chandler op Nartan,
en Jeannette Haazen als coach voor de combinatie.
foto: http://www.dressage-news.com
Jeannette Haazen kan bijna niet praten van de emotie. Maar zover ze even verstaanbaar is, is haar boodschap vanuit Amerika meer dan duidelijk: 'HAAR' Nartan (Jazz x Le Vainqueur) zal schitteren in Lexington in Kentucky op de Wereldruiterspelen, met zijn nieuwe amazone Katherine Bateson-Chandler, die Nartan ter beschikking heeft gekregen van eigenaresse Jane Clarke. De Amerikaanse Chef d'équipe Ann Gribbons gaf vandaag haar beslissende woord.
Na de twee tweede plaatsen op de Amerikaanse selectietrials in Gladstone achter Tina Konyot met Calecto was een teamplaats voor Nartan en Katherine Bateson een feit. "Ik kan het nog niet geloven. We hebben zo hard gewerkt, zo hard getraind, zo erg naar dit moment toegeleefd. En nu zijn al onze inspanningen beloond en kan 'mijn' Nartan schitteren op het hoogste platform. En Chris heeft ook nog een Griekse leerlinge geplaatst bij de Paralympics. Onze dromen zijn waar geworden", weet de zeer geëmotioneerde Jeannette nog net uit te brengen.
Katherine Bateson-Chandler scoorde gisteren maar liefst 71,87% in de Grand Prix, haar vierde met Nartan. Vandaag voegde ze daar nog 71,872% in de Special aan toe, pas haar tweede Special. "En ze had nog foutjes. Het kan dus nog veel hoger worden. Ik ben apetrots", is het laatste wat een zeer gelukkige Jeannette Haazen van over de grote plas laat weten.