Drie kinderen raken gewond door schrikkend paard in Renesse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Drie kinderen raken gewond door schrikkend paard in Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:57

http://www.pzc.nl / Nieuwsredactie

Zaterdagavond rond 20.45 uur zijn op de Hogezoom in Renesse drie kinderen gewond geraakt door een geschrokken paard.

Het paard was door een dertienjarig Duits meisje uit zijn stal gehaald. Het dier schrok ergens van en sprong hierdoor vervolgens bovenop drie Duitse meisjes van respectievelijk 4, 12 en 14 jaar.

Het 14-jarige meisje liep een vrij ernstige beenbreuk op. Het twaalfjarig meisje is na een trap van een paardenhoef naar het ziekenhuis gebracht. Het vierjarige meisje liep gelukkig slechts een aantal schaafwonden op.

Het paard heeft geen verwondingen overhouden aan zijn ontsnapping.

hutch84

Re: Drie kinderen raken gewond door schrikkend paard in Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:00

13 -14-12-04
ik lees niets over ouderlijk gezag was dit er

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:11

hutch84 schreef:
13 -14-12-04

hoeveel meiden lopen er niet met een paard/pony
hoeveel ouderlijk gezag is er dan niet bij
juist, weinig, tot geen

ongeluk zit in een klein hoekje
we waren er niet bij, dus zullen we het met dit vage bericht moeten doen!

beterschap voor meiden, die zullen erg geschrokken zijn

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:14

Das wel heel erg zulke jonge kinderen. En vooral die 4 jarige laat je toch niet te dicht bij zo'n 'groot' paard...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:21

ik laat een dertienjarige niet met mijn paard lopen hoor....mijn shet mag ze meenemen te wandelen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:22

misschien was het paard wel een shet, de kranten weten soms niet eens het verschil

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:25

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:47

raar, want je mag niet met je paard door renesse zelf....

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:52

Vervelend, maar dat kan altijd gebeuren.
En over ouderlijk gezag: ik ben 14 en ga ook gewoon alleen met mijn paard aan de wandel hoor. Mijn ouders gaan daar echt niet bij zitten te kijken, stel je voor :+

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:56

Ik ken de vrouw waar het paard van is. Dit paard is van prive eigenaren staat in pension op manege. Is uit stal gehaald en deze zijn er mee gaan wandelen zonder weten van de eigenaar.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:56

Dit paard is van een kennis van mij, en is zonder haar toestemming uit zijn stal gehaald. Met alle gevolgen van dien. Dat meisje ging dus ff lekker gezellig door Renesse wandelen, maar paardlief, een doodrustige tinker, was het er uiteraard niet mee eens.
En door Renesse mag je wel rijden, het is alleen niet verstandig nu. 'S winters is het totaal geen probleem.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:09

Yavanna schreef:
Dit paard is van een kennis van mij, en is zonder haar toestemming uit zijn stal gehaald. Met alle gevolgen van dien. Dat meisje ging dus ff lekker gezellig door Renesse wandelen, maar paardlief, een doodrustige tinker, was het er uiteraard niet mee eens.
En door Renesse mag je wel rijden, het is alleen niet verstandig nu. 'S winters is het totaal geen probleem.

Dit méén je niet... heeft dit nog gevolgen voor de eigenaresse?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:13

Zo dat meen je niet....ik zou woest zijn niet normaal.
En wat voor gevolg heeft dit voor de eigenaresse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:16

Ik neem aan dat er voor de eigenaresse geen gevolgen zijn. Zij wist hier immers helemaal niets vanaf. Denk eerder dat er naar de ouders van de meisjes gekeken moet worden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:17

Alle cristus, het zal je maar over komen. Wat was de reactie van de eigenaresse? Zou zelf persoonlijk woest zijn geworden, potverdikkie, moet niet gekker worden!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:18

Yavanna schreef:

Dat meeeeeen je niet!
Als eigenaresse van het paard zou ik echt compleet uit mn dak zijn gegaan tegen die kids+hun ouders(waar waren die, je laat een 4 jarige niet bij 3 oudere kinderen achter op stal!)
sorry hoor maar boven de 12 jaar moet je toch zeler wel weten dat je niet zomaar even een wildvreemd paard uit zn stal mag halen om mee door het dorp te gaan wandelen
Kan er met mn verstand niet bij dat je gewoon met iemand anders zijn paard het erf af gaat, sowiso uit de stal halen is al vreemd maar doodleuk meenemen is imo gewoon diefstal.

Vind ook een 4 jarige zomaar bij 3 kids achterlaten op stal en dus echt zonder toezicht aangezien ze het erf af gingen de straat op echt te onverantwoord voor woorden!

Erg sneu voor de gewonde kinderen, maar wat een belachelijke aktie van die 13 jarige!(en ook de 12 en 14 jarige hadden beter moeten weten...)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:21

De eigenaresse is natuurlijk woest, je weet van niks, en dan krijg je dit te horen. Logisch, zou ik ook zijn. Maar wat ik uit het bericht opmaak, waren die 3 kinderen die gewond geraakt zijn, in Renesse zelf en niet op stal.
Het is te bizar voor woorden. Heb haar ook even op deze link geattendeerd, ze is geen lid van bokt, maar vond het wel zo netjes haar even op de hoogte te brengen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:24

zo dat is helemaal waardeloos zeg
volgens mij ben je dan zo boos, verbaasd, ect dat je niet eens weet hoe je moet reageren. je hoort dat er kinderen gewond zijn geraakt, denk dat jou paard op zijn stal staat. En dan is het de jouwe. Pppftttt sterkte ook voor de eigenaar

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:25

ik had haar ook al gemaild over dit bericht!

kinderen worden tegenwoordig ook maar alleen aan hun lot overgelaten en ook niet opgevoed volgens mij!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:25

_Chanel_ schreef:
Ik neem aan dat er voor de eigenaresse geen gevolgen zijn. Zij wist hier immers helemaal niets vanaf. Denk eerder dat er naar de ouders van de meisjes gekeken moet worden.

Helaas.

Zoek maar eens op bokt.

zelfs als jouw paard in de wei staat, kind kruipt onder hek door en wordt geschopt, dan ben je nóg aansprakelijk

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:28

Verschrikkelijk voor de eigenaar zeg!
Ik zou zo woest zijn op deze kinderen en de ouders.
Kinderen kunnen onvoorspelbaar zijn maar elk fatsoenlijk opgevoed kind weet dat hij of zij van andersmans spullen/dieren etc moet afblijven. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:30

Abeltje77 schreef:
zelfs als jouw paard in de wei staat, kind kruipt onder hek door en wordt geschopt, dan ben je nóg aansprakelijk

Daar heb je WA voor, niets aan de hand.
Boos worden heeft niet veel zin meer denk ik, ik neem aan dat de kinderen genoeg geschrokken zijn om zoiets niet meer te doen. Als ik de ouders was zou ik de oudste 2 wel naar de eigenaar sturen om excuses aan te bieden, leren ze meteen mooi het lesje 'verantwoordelijkheid nemen voor je daden'.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:33

Sizzle schreef:
Abeltje77 schreef:

Daar heb je WA voor, niets aan de hand.
Boos worden heeft niet veel zin meer denk ik, ik neem aan dat de kinderen genoeg geschrokken zijn om zoiets niet meer te doen. Als ik de ouders was zou ik de oudste 2 wel naar de eigenaar sturen om excuses aan te bieden, leren ze meteen mooi het lesje 'verantwoordelijkheid nemen voor je daden'.

Ik zeg ook niet dat er wat aan de hand is, ik zeg alleen dat de eigenaar aansprakelijk is, ook in dit soort 'hij kan er niets aan doen/weet er niets vanaf' gevallen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:33

Esmeralda schreef:
hutch84 schreef:
13 -14-12-04

hoeveel meiden lopen er niet met een paard/pony
hoeveel ouderlijk gezag is er dan niet bij
juist, weinig, tot geen

ongeluk zit in een klein hoekje
we waren er niet bij, dus zullen we het met dit vage bericht moeten doen!

beterschap voor meiden, die zullen erg geschrokken zijn

Waar staat in de OP dat alle 4 met het paard liepen. Wat ik ervan op kan maken is dat het meisje van 13 met het paard liep, en dat het paard schrok en op 3 andere meisjes sprong. Wie weet waren dat wel omstandigers, die op de verkeerde plek op de verkeerde tijd waren.

Ik ben benieuwd wat voor een staartje dit verhaal krijgt. Verschrikkelijk voor die eigenaresse, en ik hoop dat het paard er niks aan over heeft gehouden en dat de andere drie meisjes snel weer revalideren.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:35

Abeltje77 schreef:
Helaas.

Zoek maar eens op bokt.

Klopt. Maar ik denk niet dat ze volledig schadeplichtig zal zijn, als het paard zonder toestemming meegenomen is door een vreemde. 't Was toch een Duits meisje?
Dik kans dat de grootste schadeplicht bij de ouders van dat meisje zal komen te liggen. Maar toch zal ook de eigenaar mogelijk voor een deel daarvoor opdraaien, hoe krom het ook is. Hangt ook een beetje vanaf hoe het paard stond, of bijv. het meisje echt verboden was om het paard te pakken, of dat er een bordje 'verboden toegang' hing of zo. 't Is in dit soort zaken toch koffiedik kijken, hoe de rechter de schade zal verdelen.

Gelukkig heeft iedereen wel een AVP.