Meredith en Checkmate.
www.splashpictures.nl
De Duitse springamazone Meredith Michaels-Beerbaum de nationale titel voor de tweede keer veroverd. Tijdens de spannende finale wist de 40-jarige amazone met Checkmate zich naar de eerste plek te worstelen. Na vier rondes had de combinatie slechts vier strafpunten op naam staan. "Ik ben de eerste moeder die het goud bij de senioren heeft gewonnen," aldus een blije Meredith.
Het zilver ging naar Christian Ahlmann met Lorenzo, en het brons was voor Alois Pollmann-Schweckhorst en Chacco Blue. De vierde plek werd gedeeld door Carsten-Otto Nagel met Corradina, Christian Ahlmann met Calvados Z en titelverdediger Philipp Weishaupt met Souvenir. Deze drie kwamen tot een eindpercentage van 8 strafpunten.
"Ik had gezegd dat ik na mijn moederschap weer gewoon wil meetellen en dat is gelukt." aldus Meredith na de finale die in de stromende regen moest worden verreden. Ook bondscoach Otto Becker was blij met haar overwinning: "Meredith is verdiend kampioene geworden. Met deze overwinning maakt ze zeker kans op een plek in de selectie voor de Wereldruiterspelen in Kentucky.
"Ik ben eveneens erg blij met Christian Ahlmann, die op die moment drie paarden heeft die het hoge niveau aankunnen, en Alois heeft het ook prima gedaan. Ik ga het nog moeilijk krijgen met het aanwijzen van een definitief springteam voor de WEG," aldus Otto Becker.
Voor alle uitslagen, kijk hier: http://www.turnierdersieger.de/