Isabell Werth en haar negen jaar oude rijnlander ruin El Santo NRW hebben vandaag de Medien Cup Finale voor jonge Grand Prix paarden gewonnen. De wedstrijd werd verreden tijdens de Duitse dressuurkampioenschappen in Munster.
De jonge El Santo (Ehrentusch x Rhymus) scoorde tijdens de korte Grand Prix 76.00% en werd daarmee overall kampioen. De bij het Westfalen stamboek goedgekeurde hengst Damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein) onder het zadel bij Helen Langehanenberg, eindigde als tweede met 73.66%. De pas vijfentwintig jaar oude Anna Katharina Luttgen en de Holsteiner ruin Lamborghini kwamen tot een derde plaats met 72.24%.
Het was al tijdens de kwalificatieronde (de intermediaire II proef) duidelijk dat Werth en El Santo huizenhoog zouden eindigen, maar Langehanenberg en Damon Hill kwamen toch verrassend dichtbij. In de finale was het verschil echter groter omdat El Santo fris en voorwaarts was, terwijl Damon Hill op een halfvolle tank liep.
De veertig jaar oude Isabell Werth was erg blij met haar overwinning: "Ik ben erg gelukkig met de resultaten van vandaag. El Santo was erg geconcentreerd en behaalde technisch een erg hoog niveau. Zijn sterke punt is dat hij geen zwakke punten heeft. Hij kan goede changementen doen, super pirouettes en in de piaffe gaat hij echt zitten."
Helen Langehanenberg was minstens net zo blij met haar behaalde resultaat: "Ik ben zeer tevreden met de tweede plaats, en te meer omdat ik mag rijden op een sensationeel goed getraind paard van Ingrid Klimke. Damon Hill wil altijd werken en daarom zijn we een goed team. Ik ben me ervan bewust dat hij in de finale nog wat kracht tekort kwam, maar daar werken we aan en het wordt steeds beter."
Heel netjes inderdaad en super van Isabell en El Santo! daar gaan we nog wel meer van horen.
s0173957
Geplaatst: 15-08-10 18:12
Damon Hill is zich stilaan aan het bewxijzen als dekhengst ook, getuige z'n aandeel in de afvaardiging van Westfalen voor het Bundeschampionat...
Favory12
Geplaatst: 16-08-10 08:03
Ehh... volgens mij is het, als je de naam van dit stamboek/ras echt in het Nederlands zou willen vertalen, "Rijnlander". Maar persoonlijk hou ik het hier liever gewoon origineel in het Duits: 'Rheinlander' Reinlander is taaltechnisch een gekke mix!