Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

felicity schreef:Ik vind het maar raar dat een trailer kantelt met twee drukke paarden erop.
Was de auto niet te licht, deugde de trailer wel?
polly2 schreef:felicity schreef:Ik vind het maar raar dat een trailer kantelt met twee drukke paarden erop.
Was de auto niet te licht, deugde de trailer wel?
Dit kan zo maar. Ik was een keer op concours en in de geparkeerde trailer naast mij, een gloednieuwe Böckmanntrailer met een Nissan Patrol er voor, ging ineens een paard helemaal uit zijn dak. Trappen en schoppen, je wilt het niet weten, je zag de wanden naar buiten uitpuilen. En op een gegeven moment had hij de trailer dusdanig ontwricht dat het hele zaakje al stilstaand op de kant ging en het paard er uit kwam en over het terrein rende. Als 600 kilo in paniek raakt en te keer gaat, dan is zo'n trailer daar echt niet tegen bestand. Laat staan als 2 x 600 kilo te keer gaat.
IK ben m toen ook lam geschrokken. Ik kon toen niks doen om te helpen, want mijn paard dat ik net aan het opzadelen was raakte ook helemaal in paniek, dus ik had mijn handen vol om deze vast te houden en rustig te houden.
Het betreffende paard is verderop gevangen en had slechts enkele schrammen. Maar de trailer was ook helemaal total los.
gabjj8 schreef:God is always by you're side, deze uitspraak is hier wel waargemaakt!!
jeetje wat een nachtmerrie zeg...
ben zelf ook altijd zo bang met mijn paard in de trailer dat die druk gaat doen....

CharleyT schreef:gabjj8 schreef:God is always by you're side, deze uitspraak is hier wel waargemaakt!!
jeetje wat een nachtmerrie zeg...
ben zelf ook altijd zo bang met mijn paard in de trailer dat die druk gaat doen....
Als je mazzel hebt is het god is by your side, heb je pech, dan was die God zeker even uit wandelen.