Toekomst Jumping Indoor Zuidlaren hangt aan zijden draadje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Toekomst Jumping Indoor Zuidlaren hangt aan zijden draadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:39

www.stegen.net

Het ziet er somber uit voor de Prins Bernhardhoeve en de organisatie van Jumping Indoor Zuidlaren. John Franke, de exploitant van een deel van het voormalige beurscomplex, is van plan om donderdag 24 augustus het faillissement aan te vragen van de BV die het beheer doet.

Franke huurt een deel van het voormalige beurscomplex van eigenaar Leyten in Drachten. De Zuidlaarder ondernemer ligt al geruime tijd met de gemeente Tynaarlo in de clinch over wat hij wel en niet mag organiseren in de hallen. Volgens Franke dwarsboomt de gemeente hem, door niet toe te staan om het gewenste aantal zwarte markten te mogen organiseren. Franke maakte daarom vrijdag bekend het bankroet te willen aanvragen.

Voor Grietje Oosting, voorzitter van het bestuur van Jumping Indoor Zuidlaren, is het een hele vervelende kwestie. ,,Dit raakt ons natuurlijk ook direct. We waren al voorzichtig met de voorbereidingen bezig voor de tweede editie, maar of die er echt komt is zeer onzeker.” Volgens Oosting wacht het bestuur eerst het daadwerkelijke faillissement af. ,,Daarna zien we wel verder. De doelstelling van het bestuur blijft om een concours te organiseren. We kunnen na die donderdag kijken of daar eventueel andere partners voor te vinden zijn.” OOsting zegt dat de BV Jumping Indoor Zuidlaren onderdeel is van de beheers BV en dus wordt meegezogen in het faillissement. De BV organiseerde het eerste evenement in februari in opdracht van het bestuur.

De eerste editie van Jumping Indoor Zuidlaren was sportief een succes. ,,Maar financieel zijn we er niet goed uit gesprongen”, aldus Oosting. ,,Het evenement trok te weinig publiek en dat heeft helaas rode cijfers opgeleverd. Hoe veel? Dat ga ik niet zeggen.”

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:40

;(

HRE

Re: Toekomst Jumping Indoor Zuidlaren hangt aan zijden draadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:30

tja............. zou jammer zijn als jumping zuidlaren niet door ging de zwarte markt verder boeit me nietzoveel over de pbh ..

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:33

Donderdag 24 augustus.

Dinsdag 24 augustus kan wel, maar donderdag dit jaar niet :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:01

HRE schreef:
tja............. zou jammer zijn als jumping zuidlaren niet door ging de zwarte markt verder boeit me nietzoveel over de pbh ..

het was wel die zwartemarkt die de pbh overeind hield ;)
verder zijn ze een hoop evenementen kwijtgeraakt aan andere grote aanbieders
ook de tt hall heeft de pbh niet veel goeds gedaan

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:04

ja maar beurzen en paardensport vind ik boeiender dan een zwarte markt en ik ben gelukkig niet de enigste in zuidlaren die dat vind ;) Maar aangezien het hier over jiz gaat; tja dat vind ik erg jammer...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:25

He wat jammer nou! Hadden we er eindelijk weer een leuk concours bij, gaat hij meteen weer weg.
Het weer heeft afgelopen editie ook weinig goeds gedaan, daardoor kwam er natuurlijk ook veel minder publiek omdat die angst voor eigen leven hadden met de gladte, net als een best wel pittig aantal deelnemers!

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:32

Erg jammer, maar wel een beetje te verwachten ;(

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:20

Franke blaast te veel en dat vinden mensen niet leuk, daardoor waarschijnlijk ook te weinig publiek, rode cijfers enz. Gemeente bestuur kan dan ook moeilijk worden....

slowhandfh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:43

Ik zou het belachelijk vinden als deze hal zou moeten sluiten. Het is een enorme impuls voor de gemeente Tynaarlo, waar Zuid-Laren onder hoort. Het is begrijpelijk dat zo'n grote hal voor meerdere evenementen wordt gebruikt, anders zal deze hal nooit rendabel zijn.
Het zou doodzonde zijn als een mooi evenement als Jumping Zuid-Laren ten onder ging. Net zoals Nic Zuid-Laren wat nu in de TT hall van Assen wordt gehouden.
Lijkt me belangrijk voor een gemeente als Tynaarlo om toch toestemming te geven voor het houden van Zwarte markten e.d om zo de hal te behoeden voor een faillissement. Die gemeente weet echt niet wat ze willen.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:33

Maar het is niet alleen de gemeente he, ook de ondernemers van zuidlaren ;) Ik had het wel verwacht en ook wel aanzienkomen..

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:03

Jammer dat het niet doorgaat.