'Amerikanen kunnen nog weleens verrassen tijdens de WEG'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Amerikanen kunnen nog weleens verrassen tijdens de WEG'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:34

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Koen Cromheecke

Steffen Peters is vrijgesteld van de selectiewedstrijden voor het team voor Kentucky en bereidt zich met Ravel (v. Contango) in alle rust voor op de Wereldruiterspelen, waar het duo de steunpilaar van het team moet worden. “Ik denk dat het Amerikaanse team wel eens zou kunnen verrassen. Voor ons is het in Kentucky een thuiswedstrijd en we willen het echt goed doen". aldus Peters.

"Zelf heb ik het de voorbije maanden rustig aan gedaan met Ravel. Ik koos er bewust voor om niet met hem naar Europa en Aken te komen, ook al is Aken een van de mooiste shows ter wereld. Ik zou het mezelf nooit hebben vergeven, mocht hem tijdens zo’n trip iets zijn overkomen", vertelt Peters. Aankomend weekend wordt na de laatste selectiewedstrijd duidelijk wie hem mogen vergezellen op de Wereldruiterspelen. “Op 4 september start ons voorbereidingskamp waar we met het geselecteerde team aan deelnemen. Voor dat trainingskamp worden zes combinaties uitgenodigd. Op 18 september vertrekken we naar Kentucky."

“Als ik naar de ontwikkeling van Ravel kijk, heb ik vertrouwen en denk ik dat we een kans hebben. In Hongkong waren we vierde en het zat zo dicht bij elkaar... De medaille had gekund. We moeten ook realistisch zijn; het wordt moeilijk als je ziet hoe de Nederlanders presteren, hoe goed de Britten het doen met Laura Bechtolsheimer en de Duitsers zullen er ook staan.”

“Als ik terugkijk blijkt dat we straks een veel beter team kunnen uitsturen dan we in januari hadden durven hopen. Catherine Bateson kreeg er Nartan bij en doet het uitstekend. Todd Fletcher en zijn paard Otto ontwikkelen zich enorm. Tina Konyot heeft aan Calecto V een fantastisch paard. Zoiets zorgt voor competitie en stuwt de anderen naar een hoger niveau. Ik hoop voor deze sport dat de top breder wordt. Duitsland en met name Nederland heeft goed aangetoond hoe je jonge ruiters naar de top moet brengen. Dat voorbeeld moet voor ons stimulerend werken.”