Achterhoekse Paardedagen gedupeerd door wanbetalers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Achterhoekse Paardedagen gedupeerd door wanbetalers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:21

http://www.omroepgelderland.nl

De Achterhoekse Paardedagen in Zelhem zijn flink gedupeerd door wanbetalers. Van de 20.000 bezoekers zou de helft geen entreegeld betaald hebben.

Dat komt extra hard aan omdat het aantal bezoekers ook veel lager was dan de 60.000 waarop de organisatie had gehoopt.

Er gaat nu een gat in de begroting en de organisatie bekijkt met gemeente en sponsoren hoe dat gedicht kan worden. Of volgend jaar weer een editie van de paardendagen komt, is nog niet bekend.

Nibbit

Re: Achterhoekse Paardedagen gedupeerd door wanbetalers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:23

Hoe kan het dat ze niet betaald hebben? Te weinig controle na de kassa`s?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:24

Wat een merkwaardig bericht, dan doen ze toch iets niet goed als de helft geen entreegeld betaald heeft? Dat ie iets waar ze zelf bij zijn, lijkt mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:25

Symbeami schreef:
Wat een merkwaardig bericht, dan doen ze toch iets niet goed als de helft geen entreegeld betaald heeft? Dat ie iets waar ze zelf bij zijn, lijkt mij.

Ja inderdaad.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:28

Inderdaad een merkwaardig bericht, dat zeg je goed! Ik ben er ook geweest en er zijn best een hoop vrijkaarten uitgegeven. Die werden door de betreffende personen niet altijd gebruikt, en dan bij de ingang weggegeven. Nou neem ik aan dat daar rekening mee is gehouden, maar misschien ook niet. En ik weet niet hoe makkelijk het was om binnen te glippen? Wel heel vervelend, want het is en blijft een leuk evenement! Ik hoop maar dat ze het gat gedicht krijgen en volgend jaar weer kunnen doorgaan...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:32

Wij kwamen aanrijden en mochten ook gewoon doorrijden, zonder uberhaupt stil te staan...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:33

Wij hadden bandjes om bij het sponsorgedeelte te parkeren, maar ook dat werd niet gecontroleerd. We konden zo doorrijden, daarbij kreeg mijn vader wel 6 bandjes dus als je dat bij elke sponsor doet, wordt er ook veel entree weggegeven.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:44

inderdaad hele slechte controle, ik kon tot tweemaal toe zo doorrijden...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:45

Duidelijk een slecht beleid van de organisatoren! Zeker gezien de reacties van mensen die er geweest zijn.
En dan nu zielig doen en de bezoekers als wanbetalers afschilderen. Stelletje...., steek je handen maar in eigen boezem.
Als je als organisatoren zelfs bij het binnenharken van de entree gelden al faalt. Dan zal er achter de schermen, qua regelgeving en veiligheid ook wel het e.e.a. mis zijn.
Dus kop had beter geen Achterhoekse Paardedagen gedupeerd door wanbetalers, maar het wanbeleid van de organisatoren!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:58

als je 's avonds naar zes uur het terrein op komt is er niemand die je controleerd bij de ingang/kassa. Gewoon caravan achter je auto knopen, het terrein op rijden, een plaatsje zoeken tussen de deelnemers en je bent het hele weekend voor niks verzekerd van mooie paardesport. Het blijkt maar weer dat de organisatie het niet aankan om zon dergelijk evenment te organiseren. Inderdaad nu weer zielig doen dat er te weinig geld binnen is gekomen.Ze moeten toch echt de hand nu in eigen boezem steken. Een mega dure beveiliging in de arm nemen en iets simpels als intree innen kunnen ze niet. Wel stoer met motoren rond scheuren en van die opgeblazen patsers met oortjes in laten rondlopen. Laten ze de militairen (die vroeger altijd zorgden voor de beveiliging van het terrein en de stallen en bij de ingang stonden) maar weer inschakelen. Misschien ook wel een idee om gewoon mensen met fatsoenlijk en nuchter verstand in het bestuur te nemen.

AnneOmieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:04

Ik kon vanuit het endurance gedeelte ook gewoon het hoofdterrein oplopen en gratis rondkijken, en samen met mij ook gewoon mensen die niets met de endurance te maken hadden! vanaf die weg kon je gewoon het terrein op en was er geen controle.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:20

Wij moesten anders toch echt continu onze bandjes laten zien op zondag hoor An. En qua parkeren voor de wedstrijd moesten we ook zowat smeken (nee rij voor de lol met dikke trailer met koetsenframe op zo'n terrein rond :().

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:32

Inderdaad kon je vanaf het enduranceveld zo het terrein op zonder een bandje. Ze waren wel weer belachelijk streng toen mijn man 1 van de pony's naar stal wou brengen (notabene aan het einde van de straat op 700 meter van het terrein) Hij moest 8 km omrijden.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:31

Of ze hebben zich van tevoren al rijk gerekend door op 60.000 bezoekers te rekenen. Als er dan 'maar' 20.000 komen opdagen is het logisch dat je niet verdiend waar je op hebt gerekend. Ik denk dat het publiek een keer moe is van al die concoursen en andere evenementen. Elk weekend kun je op het concoursveld kijken, en meestal gratis. Dus ze gaan selecteren.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:16

En het evenement opzich vond ik zeer weinig voorstellen.. Geen bijzondere aankleding en stands.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:19

Wij kwamen via de VIP-ingang volgens mij, met vrijkaarten, maar er werd totaal niet gecontroleerd. We werden wel vriendelijk naar een parkeerplaats gewezen, dat dan weer wel :)

Verder is het gewoon een groot uitgevallen concours, alhoewel ik eigenlijk alleen bij de dressuur en even bij het springen ben geweest, het mennen was natuurlijk wel gaaf om te zien voor de liefhebbers. Endurance ook niks van gezien. Maar om daar dan nou (hoeveel was het ook alweer?) zoveel voor te betalen... Het is dat ik vrijkaarten had!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:22

IK ben dit jaar niet geweest.... wist niet dat daar zo'n trammelant van zou komen. :oo

Zonder dolle: als ik de verhalen zo lees, moet idd de organisatie de hand in eigen boezem steken. Jammer, vond het altijd een leuk evenement.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:32

Ik kwam ook aan over een weggetje en ik kon gewoon parkeren en doorlopen. Niks geen controle of kassa's Ik snap trouwens niet hoe ze zoveel geld durfde te vragen want ik heb ook gehoord wat de stands kosten en dat was niet misselijk. Daarbij zag ik veel standhouders echt helemaal niks verkopen. Das niet goed kan ik je vertellen. Kortom leuk concours slechte routing. veel te dure entree prijzen 5 euro was genoeg geweest en parking gewoon inclusive maken de volgende keer.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:19

Wij zijn `s avonds geweest met een paar van stal en ja, als er niemand achter de kassa zit, loop je inderdaad gewoon door! En de ingang dichtgooien vanwege het hengstenbal was ook niet echt een al te slimme zet......

Volgende keer andere organisatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:40

Jeetje, wat een geblunder als ik het zo lees.. :+ Raar dat dan de bezoeker voor wanbetaler uit wordt gemaakt.. Alsof je met je geld bij een lege kassa gaat staan wachten tot je er alstublieft in mag :+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:57

ik kon niet starten in Zelhem doordat mijn paard geblesseerd raakte, maar wilde wel graag kijken. Aangezien ik het inschrijfgeld betaald had (en je dan recht had op 2 gratis kaartjes) wilde ik natuurlijk ook graag naar binnen.
Nee hoor, kon alleen als ik nogmaals de volle mep betaalde!
En dat werd me op erg onvriendelijke manier duidelijk gemaakt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:58

Senja_x schreef:
Ik snap trouwens niet hoe ze zoveel geld durfde te vragen want ik heb ook gehoord wat de stands kosten en dat was niet misselijk. Daarbij zag ik veel standhouders echt helemaal niks verkopen. Das niet goed kan ik je vertellen.

Inderdaad, de moeder van mijn vriendin stond er ook, was knetterduur om daar te staan en dan stond ze met haar spulletjes tussen de eettenten...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:07

hmmmm, hebben wij ook wat fout gedaan, wezen kijken en moesten dik betalen voor parkeren en om naar binnen te mogen...

claiiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:13

Nou dat vind ik raar ik kwam met mijn ouders en vriend kijken naar de marathon en er waren al kaartjes voor ons gekocht door de gene die daar reed. ze werden helemaal boos op ons en werden overal heen gestuurd omdat het meisje niet optijd met de kaartjes bij de ingang stond hoe kunnen mensen Dan wel onbetaald binnen komen ?

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:04

weule schreef:
hmmmm, hebben wij ook wat fout gedaan, wezen kijken en moesten dik betalen voor parkeren en om naar binnen te mogen...

tsja jeroen, je moet natuurlijk wel je lieve glimlach opzetten he :D