Zeventien paarden omgekomen door vuurzee in Amerikaanse stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zeventien paarden omgekomen door vuurzee in Amerikaanse stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 06:28

Nieuwsredactie / www.dallasnews.com

Tenminste zeventien paarden zijn afgelopen dinsdag omgekomen in een vuurzee in het Amerikaanse Allen.

Volgens Fortunato Revelo, een van de medewerkers van het stallencomplex, zijn twee merries en een veulen de enige overlevenden van de brand. Zij konden ternauwernood ontsnappen. De stallen verhuurd en dus zijn er meerdere eigenaren van de overleden dieren.

Toen Revelo rond drie uur s'middags arriveerde, was de brandweer reeds aanwezig en probeerde uitbreiding van de vuurzee te voorkomen. Er raakten geen huizen beschadigd.
In de stallen werden zeventien karkassen aangetroffen, maar volgens de paardeneigenaren worden er vijfentwintig paardne vermist.

Emmanual Sanchez vertelde dat zijn paard en het paard van iemand anders, nog in leven waren toen hij arriveerde. Ze stonden in een gebouw naast de stallen. Toen hij aan de brandweerlieden vroeg de twee paarden te evacueren, werden zij weggestuurd. Een uur later werd er in de stal een verkoold lichaam aangetroffen. Sanchez is woedend omdat zijn paard misschien nog in leven had kunnen zijn.

Het bedrijf was in eigendom van een 83-jarige mevrouw en dan 30 jaar in eigendom van de familie. Er komt een onderzoek naar de toedracht van de brand. Een laaghangende electriciteitskabel zou weleens de oorzaak kunnen zijn.

SuperSmurf

Re: Zeventien paarden omgekomen door vuurzee in Amerikaanse stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:51

jemig... wat erg.. 17.. dat zijn er wel heel erg veel. Wat erg voor die man dat hij zijn paard nog levend heeft gezien, dat vergeet je nooit meer..! Bah, dat is toch een van je ergste nachtmerries?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:02

Ik was die brandweerman te lijf gegaan denk ik. :o

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:07

Vreselijk voor de man die zijn paard misschien nog had kunnen redden. Ik had me niet weg laten sturen, maar geprobeert om mijn paard en andere paarden te "redden".

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:11

Jeetje, wat een drama.
Zeker voor die man die is weggestuurd, absurd is dat..

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:46

Dit is amerika, waar ze je voor het minste voor de rechter slepen. Het zal ongetwijfeld een kwestie van aansprakelijkheid zijn: wat als die man erin gebleven was? Wiens schuld was het dan? Als het niet veilig is om binnen te gaan, kom je er niet in; een mensenleven is voor de BW nog steeds belangrijker dan dat van een paard.

Het is natuurlijk wel jammer dat dat ene paard door die stomme mentaliteit niet meer gered kon/mocht worden... Voor de anderen ook, trouwens. Ik ben benieuwd waar die 25 vermisten heen zijn.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:26

Vreselijk.

Misschien stond de stal op instorten en mocht de man daardoor niet meer naar binnen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de brandweer dan voorzorgsmaatregelen moet nemen omdat de man dan kans heeft om te overlijden.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:35

Dit is echt erg de arme beesten levend verbrand. Arme eigenaars .

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:02

petraaken schreef:

Ja dat had ik ook gedaan, desnoods was ik zelf die schuur in gerend.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:47

Hackie schreef:
petraaken schreef:

Ja dat had ik ook gedaan, desnoods was ik zelf die schuur in gerend.

Vrees dat ik ook in die categorie zou thuishoren. Weet als hulpverlener anders heel goed dat je eigen veiligheid primeert en zeker bij brand gaat alles heel snel en is de situatie moeilijk in te schatten.

Maar als het je eigen dier is, is het toch anders. Onze weide ligt vlak onder een hoogspanningslijn met een paal van 40m hoog: een echte bliksemlokker dus, maar toch ga ik haar halen als ze in een onweer verzeild raakt, goed wetende dat je daarmee een behoorlijk risico loopt. Heb vorige zomer zo net geen boomtop op m'n hoofd gekregen - landde een meter voor m'n voeten - en dan denk je achteraf telkens weer: ik was gek om dat te doen. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven moest ik niets gedaan hebben en ze zou sterven. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor haar.