Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
siskeh schreef:janesmith schreef:Wat te denken van middelen die je nervositeit wegnemen zoals Valium? Of verboden middelen als cannabis en cocaine?
Het zou zeer naïef zijn om te denken dat springruiters toevallig geen doping gebruiken.
Of medicijnen als ritalin oid., is ook doping.
Maar hoor graag of ze wat vinden
maar of dat gelijk doping is.... janesmith schreef:Wat te denken van middelen die je nervositeit wegnemen zoals Valium? Of verboden middelen als cannabis en cocaine?
Het zou zeer naïef zijn om te denken dat springruiters toevallig geen doping gebruiken.
Komt er nog op neer dat ruiters het hele concoursweekend geen biertjes mogen drinken....en dat kan natuurlijk niet in de paardenwereld!
Eentje hangt een beetje op z'n knol, heel langzaam een sprongetjes maken afentoe, de ander gilt allerlei strijdkreten en raced zo eventjes tien keer het parcour rond
Of tijdens een dressuurproef alles in rengalop doen 
Cayenne schreef:Topruiter Ludger Beerbaum noemde de maatregel in een eerste reactie geldverspilling.
pniekepnak schreef:janesmith schreef:Wat te denken van middelen die je nervositeit wegnemen zoals Valium? Of verboden middelen als cannabis en cocaine?
Ik zou met coke of cannabis geen parcourtje gaan rijden, tenzij je echt niet wilt winnen...

SuSEQ schreef:Je hoeft ook niet onder invloed te zijn op het moment van de test om toch positief te testen voor coke of cannabis...
Het lijkt me sterk dat alle ruiters heilige boontjes zijn die nooit (recreatief) drugs gebruiken. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat invloed heeft op hun prestaties.

armlou schreef:Sorry maar cannabis blijft 3 tot 6 weken in je lichaam en door het sporten gaan je kreatine gehalte omhoog, waardoor het kan zijn dat je dus echt 6 weken "last" ervan heb dat het in de test vindbaar is
en cocaïne 72 uur
(veel drinken (water) is aan te raden, maar dan nog....)