Ehrens: 'Bekend maken shortlist springruiters nog te vroeg'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ehrens: 'Bekend maken shortlist springruiters nog te vroeg'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:39

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Koen Cromheecke

Veel bondscoaches geven aan dat ze in ieder geval nog tot september willen wachten met het bekend maken van hun definitieve selectie. Nu bekend maken vinden ze te vroeg, er kan nog teveel gebeuren. Dat is ook de mening van Rob Ehrens die binnenkort wellicht z’n shortlist bekend maakt van combinaties die nog een kans maken.

“Het zou stom zijn om na Dublin vijf namen te geven. Ik denk dat de meesten wel al een idee hebben van hoe de vork in de steel zit en naar de ruiters toe heb ik al aangegeven hoe ik een aantal dingen zie. Maar het is ook belangrijk om de zaken zo goed mogelijk naar buiten te brengen. We hebben nog één of twee wedstrijden met volgend weekend al Valkenswaard. We moeten nu maar eerst eens zien wat de ruiters willen en wat de paarden nog nodig hebben. Ik denk dat er na Valkenswaard een overleg komt met de ruiters en dat daar één en ander duidelijk moet worden.”

Ehrens ging na Aken ook al aan tafel zitten met z’n ruiters, daar werd de basis gelegd voor de successen in Hickstead en Dublin. “We hebben een goed management gemaakt en gekozen voor het sterkste team. Maar goed, op een gegeven moment denk je ‘dat is het, met dit team moet het lukken’. Het team waarmee we naar La Baule trokken was op dat moment ook het sterkste maar uiteindelijk draait het anders uit en verkeer je een heel seizoen in de degradatiezone. Dat zorgt altijd toch voor een extra druk. Het was een enerverend seizoen, maar terzelfdertijd ook een heel mooi seizoen. En natuurlijk leer je altijd dingen bij maar ik denk niet dat er its is dat we anders hadden kunnen of moeten aanpakken.”

StableEnable

Re: Ehrens: 'Bekend maken shortlist springruiters nog te vroeg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:24

Verstandige man!!