Politiepaarden mogen wel op straat poepen in Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politiepaarden mogen wel op straat poepen in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 05:53

http://www.at5.nl

Deze zomer bepaalt de kijker van AT5 wat er te zien is in het nieuws, Vandaag gaat het over een onderwerp waar op de website al weken breeduit over wordt gediscussieerd: politiepaardenpoep op de stoep.

Waarom blijven agenten te paard onbestraft en worden hondenbezitters voor de poep beboet? Sinds anderhalf jaar probeert de gemeente de stront bestrijden. Ruimen hondenbezitters de poep van hun geliefde viervoeter niet op, dan krijgen ze een boete van 90 euro. AT5 vroeg bij de bekendste manege in de stad of de politie niet zelf de politiepaardenpoep zou moeten opruimen.

Klik hier voor het filmpje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:36

Toevallig las ik gisteren dat daar een apart iemand voor op uit wordt gestuurd. Ofzoiets. Het wordt dus wel opgeruimd, alleen niet direct. Is ook niet veilig trouwens :+ stel je voor: een politiemannetje stapt af, bindt zijn paard vast, pakt zijn bezem en veegt de poep weg, intussen kan dat delicate politiepaardje wel ergens van schrikken ofzo :+ en daar staat ie dan, met zijn opgeveegde drollen.

Ik ruim de poep van mijn hond ook nooit op }> (zij doet het netjes in de bosjes of op het gras!)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:39

nou en ik ruim het mijne ook niet op buiten pff kga er echt niet voor afstappen
met honden poep vd hond hetzelfde geval ;)
kijk natuurlijk wel of ik niet begluurt word door zoon mannentje die boeten uitdeelt haha

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:40

ik vraag me dan altijd af, of je echt zó'n zielig leven hebt om je daar druk om te maken..

ze zijn aan het werk.. moeten klaar zijn om naar een oproep te gaan, en ja met levende have kan het gebeuren dat er een drol valt..
maar dat je daar wakker van ligt. sjonge jonge, er is toch een verschil tussen een recratieruiter en een agent.
of zijn ze tegenwoordig al helemaal aan elkaar gelijk.. snap ik ook meteen al die absurde topics over de politie..