De Dominicaanse Grand Prix amazone Yvonne Losos de Muniz, geselecteerd voor deelname aan de Wereldruiterspelen in Kentucky, heeft op zes augustus afscheid moeten nemen van haar toppaard Optimus Prime.
De Oostenrijks gefokte Optimus Prime (v Lux.) liep een ontsteking op in een hoef, maar dat ontwikkelde zich tot hoefbevangenheid. Ondanks alle zorg verslechterde de conditie van het paard en uiteindelijk was de enige optie nog om het paard in te laten slapen. Eduardo Muniz, man van Yvonne, liet aan Eurodressage weten dat ze nog hebben geprobeerd hem zover op te lappen dat hij met pensioen kon, maar ook dat mocht niet meer baten.
De vosruin werd in december 2009 door de familie Muniz aangekocht en al gauw bleek dat het paard veel meer in zijn mars had dan aanvankelijk werd gedacht. "Yvonne zag iets in hem en ze bleek gelijk te hebben. Het is vreselijk dat dit zo heeft moeten eindigen. Hij was ontzettend goed in de piaffe en passage en het was een ontzettend relaxed en gelukkig paard."
"Yvonne ontwikkelde een ongelooflijke band met hem en ze was ontzettend trots op hem. Het was een paard met karakter en hij was altijd eerlijk. Hij zal ontzettend worden gemist."
valt het iemand anders ook op hoeveel paarden er de laatste tijd overlijden? net nog twee renpaarden, een springpaard en een rodeopaard volgens mij ook. en nu deze er nog bij. ik denk dat ik mijn meisje maar een extra knuffel ga geven vanavond
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-10 18:00
Nee hoor, er is geen enkele piek wat betreft het overlijden van paarden. Er overlijden evenveel paarden het hele jaar door.