Bron: http://www.tctubantia.nl/sport/paardensport/7099709/Alleen-Bruggink-kan-talent-Verhagen-stoppen.ece
LONNEKER - Of de opkomst nu groot is of wat minder, ook tijdens het CH Lonneker bleek dat elke voorspelling vooraf zinloos is en de wedstrijd pas in de barrage wordt beslist, waarbij geluk of pech meestal wel van invloed is.
Voor de Grote Prijs in het Z/ZZ plaatsten zich vijf kandidaten met tien paarden en Willy van der Ham had met Sander, Navardo en Dakota zelfs drie ijzers in het vuur. Peter Olthof - stalruiter bij van de Ham - had met Willowy en White Nose eveneens twee kanshebbers zodat je van tevoren denkt dat het met vijf paarden op de tien wel snor zit om de Grote Prijs voor de stal binnen te halen. Niets bleek echter minder waar. Ten eerste liet van der Ham Navardo op de wagen staan en trok Olthof zijn paard Willowy terug. De verrassing in de barrage was de jeugdige Charlotte Verhagen met haar paard Willemijn. De net achttienjarige uit Schoorl was een weekje op training bij juniorenbondscoach Sven Harmsen in Lonneker en nam de gelegenheid te baat om ook eens in Twente aan de start te verschijnen. Tot ieders verrassing nam zij brutaal de leiding door met Willemijn een zeer snelle foutloze rit van 45,49 seconden op de klok te zetten. Van der Ham (Dakota), Don Willemsen (Upstairs), Gijs Mosman (Wonder Pomme), Nathan Greftenhuis (Welcome R) en Peter Olthof (White Nose) beten zich daarop stuk, voordat Gert-Jan Bruggink zijn Clio wel foutloos liet rondgaan in een snellere tijd van 41.03 seconden. Slechts Willy van der Ham kon met Sander nog roet in het eten gooien, maar op de voorlaatste hindernis werd dat ook een illusie. <NO1>Zijn commentaar was kort: „Je kunt de paarden wel in vorm hebben, maar je moet het dan nog wel afmaken!”
Bruggink, die vrij veel landelijk start in plaats van door Europa te reizen, was toch blij met de zege. „Kijk naar Clio. Sinds Lattrop (daar ging het toen helemaal mis-red) is hij met sprongen vooruit gegaan. Ik had ook in Valkenswaard kunnen gaan rijden, maar men vraagt tegenwoordig veel te veel startgeld. In Twente zijn alle concoursen op een hoog niveau en hier kan ik mijn talentvolle paarden ervaring op laten doen. De organisatoren hier hebben die waardering verdiend.”
Hij was ook complimenteus richting Charlotte Verhagen. „Ze is een talenvolle amazone en we kennen haar al wat langer. Ze heeft ooit onze pony Balloo gekocht en vorig jaar reed ik nog Acodetto. Acodetto is van haar vader en die heeft er wel kijk op.”
Ook de als tweede geëindigde Charlotte Verhagen was dik tevreden. „Het mooi om op zo’n concours mee te kunnen doen. Heel anders dan bij ons in Noord-Holland. Daar is de dressuur belangrijker en stelt het springen weinig voor. Willemijn is een goed paard. Ik krijg twee keer per week les van Sven Harmsen en nu een hele week. Dat merk je wel. Ik had ook nog nooit tegen Gert-Jan gereden, dus dat was wel bijzonder!” ”