Geavanceerd tentendorp voor paarden tijdens Outdoor Helvoirt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geavanceerd tentendorp voor paarden tijdens Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:45

www.outdoorhelvoirt.nl

De paarden die tijdens Outdoor Helvoirt op 21 en 22 augustus in actie komen, worden drie en soms wel vier dagen op het terrein gehuisvest. De eerste paarden komen al op woensdagavond binnen. Op de vrijdag voorafgaand aan de wedstrijd worden de paarden veterinair gekeurd. Wordt het paard goedgekeurd dan mag het aan de wedstrijd op zaterdag en zondag deelnemen én mogen ze tijdens de wedstrijd niet van het wedstrijdterrein af. Deze paarden leveren een topprestatie en dus is het bestuur van Outdoor Helvoirt er alles aan gelegen hen een goede plek te geven waar ze rustig kunnen eten en drinken en uit kunnen rusten.

Stable & Rent, sponsor van Outdoor Helvoirt, heeft hiertoe speciaal een tent met een iets andere constructie ontwikkeld. In deze enorme tent heeft elk paard (er komen er ca. 150) zijn eigen ruime box. De nieuwe constructie van de tent regelt een perfecte luchtcirculatie én het zgn. opaque dakzeil zorgt ervoor dat de temperatuur in de stallen maar liefst ca. 7 graden Celcius lager is dan de buitenlucht. Verder zorgen verkoelingssystemen, ijsblokjes en, op tal van plekken in en om de tent, afspuitplaatsen ervoor dat het de paarden aan niets te kort komt.

De ruiters en verzorgers logeren ook op het terrein van Outdoor Helvoirt, in hun eigen tenten of caravans. Maar ze zijn wel een beetje jaloers op het onderkomen van hun paarden.

EllyC

Re: Geavanceerd tentendorp voor paarden tijdens Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:55

Dit is toch gewoon een basiswedstrijd?
Ik zie op de site dat de bixies ook mee doen en impulsrubrieken.
In het vraagprogramma staat hier overigens niet over. Dan kunnen ze dat dan toch niet verplichtgen.

Mijn paard die altijd 24/7 in de wei staat zal helemaal niet zo blij zijn met die tent ook al zou het gaan om ruime boxen.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe ruim ruim is.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:56

Dit is een puur commercieel bericht.... Geen nieuws.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:57

Lijkt er inderdaad op, een stunt van de sponsor stable en rent?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:13

jury schreef:
In het vraagprogramma staat hier overigens niet over. Dan kunnen ze dat dan toch niet verplichtgen.

Ik denk dat het vooral voor de eventing is, die rijen onder de condities van de FEI en dan mag je je paard tussendoor niet even meenemen naar huis. Iedereen die de standaard boxen kent op concoursen zal hier wel blij mee zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:13

jury schreef:

Mijn paard die altijd 24/7 in de wei staat zal helemaal niet zo blij zijn met die tent ook al zou het gaan om ruime boxen.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe ruim ruim is.

Helvoirt is zeker geen basiswedstrijd, dit is een internationale CIC op 1* en 2* niveau. En dan is dat dus wel verplicht.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:40

maar in het vraagprogramma zie ik ook gewoon bixie en impulsrubrieken voorbij komen. Ik mag toch hopen dat het daar niet voor geldt allemaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:43

dat lijkt me toch zeker niet. De veterinaire keuring e.d. is nl ook niet van toepassing.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:39

Ik weet niet waar dat concours gehouden wordt, maar als het daar net zulk weer is als hier hoop ik dat ze die 7 graden lager ook wat naar boven kunnen schroeven :+