FEI en Engeland willen invoering van armband bij endurance

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

FEI en Engeland willen invoering van armband bij endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:35

http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

De FEI en de Britse Endurancebond, wil ervoor zorgen dat endurance ruiters en amazones een armband gaan dragen waarop hun medische gegevens staan. Dit voorstel werd gedaan na de dood van een Japanse amazone na een val in het Britse Euston Park.

Mitsuko Masui, 73 jaar oud, was een deelneemster aan de CEI*** 160 kilometer rit, en werd door een Britse deelneemster in bewusteloze toestand gevonden. De amazone werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht, waar zij de volgende dag stierf. Haar dood lijkt voornamelijk te wijten aan haar medische toestand.

Euston Park president James MacEwan is na de dood van Masui, overtuigd van het nut van de medische armband, die ook bij de eventingsport in gebruik is genomen. "Endurance kan net zoveel risico's geven als eventing door de lange afstanden die de deelnemers in het zadel moeten afleggen," aldus MacEwan.

"Vanuit het oogpunt van de organisatie, is het heel handig om zo'n armband om te hebben. Stel dat je als ruiter een bewusteloze deelnemer aantreft, of iemand die misschien geen Engels spreekt. Dan kun je vanaf de armband toch de medische gegevens aflezen."

De eventing armband bevat de naam van de ruiter, het adres, de leeftijd en telefoonnummer, en dus de medische geschiedenis. Ook de FEI ziet het belang van de armband in en heeft toegezegd te overwegen om de armband ook in te voeren in de endurancesport.

Verwant artikel:

[VN] Endurance amazone sterft aan hoofdverwonding door zware val

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:17

Ook hier gaat de betutteling verder. Sorry dat ik het zo zeg, en zo'n armband kan nuttig zijn. Maar wanneer laat men je gewoon eens vrij en hoeft men niet alles te weten?
Wat volgt er na de FEI? Een verplichting als je op de fiets stapt? Of de deur uitgaat?
In mijn geval valt er niets te melden, want ik heb geen medische geschiedenis. Maar gaat men straks ook nog mensen uitsluiten die dat wel hebben? Ik ben gewoon bang voor een 'big brother is watching you wereld'.
Het idee is niet verkeerd, maar ik ben toch wel bang voor misbruik.

zap

Re: FEI en Engeland willen invoering van armband bij endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:21

Mwah, ik zou dit toch wel een goed idee vinden.

Niemand heeft de gegevens van elkaar nodig, totdat er echt gevaar is voor diegene. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:28

In de eventing heb je de medical card. Een goede zaak!

@ Giermie ik vind het zeker geen betutteling. Stel je ligt bewusteloos op een pad en bent allergisch voor medicijnen dan is het erg handig dat ambulancepersoneel snel via zo'n card dat kunnen zien ipv het medicijn gebruiken. Zoveel kun je er niet opzetten. Ik gebruik medicijnen en dan is het wel belangrijk dat men dat zo kan zien. Mijn medicijnen kunnen in combinatie met andere dodelijk zijn. Ik vind het een goede zaak dat men het wil invoeren..

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:52

Ik ben hartpatiënte en slik bloedverdunners; ik vertel het wel altijd aan de organisatie maar vind zo'n armband ook een goed idee. De eerste minuten kunnen van levensbelang zijn als je (niet te hopen) buiten bewustzijn bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:03

Het is absoluut een goed idee. Als de wedstrijd met zich mee brengt dat de deelnemers alleen ergens rijden en niet de hele tijd in beeld zijn, dan is het zeker belangrijk als er medische gegevens bekend zijn of afgelezen kunnen worden zodat elke seconden benut kan worden om het slachtoffer te helpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:01

linky schreef:
Ik ben hartpatiënte en slik bloedverdunners; ik vertel het wel altijd aan de organisatie maar vind zo'n armband ook een goed idee. De eerste minuten kunnen van levensbelang zijn als je (niet te hopen) buiten bewustzijn bent.

Wat houdt jou tegen om zélf een armband om te doen?

Het verplichten is voor de overgrote meerderheid onzin. Wéér een systeem erbij.
Groen fluo armband voor iemand met medische whatsit is een prima idee. Geen band = niets speciaals.