Erg veel belangstelling voor groot hippisch recreatiepark

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Erg veel belangstelling voor groot hippisch recreatiepark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 19:34

www.leeuwardercourant.nl

De belangstelling voor de bungalows in het aan te leggen hippisch recreatiepark bij Stadskanaal is groot. Op 25 van die huisjes is reeds een optie genomen door mensen uit alle delen van het land.

Dat laat projectontwikkelaar HPF weten. Die wil nabij het Vledderbos en de N366, op een oppervlakte van 60 hectare, een park voor paarden en hun eigenaren creëren. Er moeten gefaseerd drie keer vijftig bungalows worden gebouwd, er wordt een nieuwe manege neergezet en een grote waterplas gegraven. De kosten van dat alles: ruim 30 miljoen euro.

HPF wil beginnen met de aanleg als de eerste vijftig huisjes zijn verkocht. "Voor 25 hebben zich inmiddels mensen gemeld", zegt HPF-directeur Henk van Oostende. "Mensen die willen investeren en de huisjes gaan verhuren. We moeten de boer nog op met ons plan. Dat er nu al zoveel interesse is, belooft veel."

De directeur laat weten dat, als die eerste vijftig huisjes worden neergezet, ook worden begonnen met de manege en de waterplas. "Waarbij we nog wel eerst het definitieve groene licht van de gemeenteraad moeten hebben." De raad beslist eind deze maand over het bestemmingsplan voor het hippisch park.

Beli

Re: Erg veel belangstelling voor groot hippisch recreatiepark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:38

Ow dat klinkt heel goed!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:42

Is wel een uithoek zeg.. Stadskanaal. Mensen uit Limburg rijden er dan zo'n 4 uur over met trailer of langer? Doe je ook niet elk weekend denk ik. Daarbij moet de gemeenteraad nog van alles goedkeuren. En als dat niet gebeurd of de plannen worden drastisch gewijzigd? Zit je daar met een huisje.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:46

Ik vind het helemaal niet erg dat het in Stadskanaal komt! Alles is voor mij altijd al zo ver weg.. Nu eens iets in de buurt.. (al moet ik er alsnog een dik uur voor rijden..)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:51

ik ben het met Ilona__ eens, er zijn al zoveel andere en grotere activiteiten in het zuiden.
Voor mij is het maar een 15 minuten dus ik ben er al helemaal blij mee :)

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:13

klinkt erg mooi! Maar ik wil eerst zien of het wat word. Dan pas geloof ik het.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:12

De opdracht voor ontwerp en/ of bouw ligt bij de bouwkundige afdeling van het ingenieurs bureau waar mijn man werkt; jammer genoeg zijn de bouwkundige ingenieurs die hiermee aan de gang gaan mannen met geen enkel benul van paarden!
Mijn man is wel een paardenmens ( die al eens zijn eigen binnenbak heeft gebouwd) , maar die zit op de afd. werktuigbouw! 8-)

Ik ben dus erg benieuwd wat ze er van gaan maken :o

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:18

En dan moeten al die paarden straks in die ene binnenbak rijden ???
Zal een drukte worden zeg.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:25

Er is bij Stadskanaal veel uitrijmogelijkheid en er zal ook vast een buitenbak komen ( hoop ik toch).
Er is/ was daar ook een grote manege ( pagedal), waar de basis van mijn paardrijkunsten zijn gelegd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:27

Eindelijk krijgen we er wat groots bij.
Hopelijk gaan ze er ook leuke evenementen organiseren. Kan ik ook eens ergens heen zonder minstens een anderhalf uur te hoeven rijden

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:29

ElCid schreef:
Er is bij Stadskanaal veel uitrijmogelijkheid en er zal ook vast een buitenbak komen ( hoop ik toch).
Er is/ was daar ook een grote manege ( pagedal), waar de basis van mijn paardrijkunsten zijn gelegd.

Ja dat klinkt allemaal leuk als het goed weer is, maar wat als het regent of vriest, dan wordt het vechten wie er in de binnenbak mag.

paardeliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:06

Ik vind het een erg leuk plan. En neem aan dat ze wel eerst met de gemeente gaan praten voor dat ze geld gaan binnen krijgen van de investeerders.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:17

Gaaf, Ik zou er wel op vakantie willen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:19

Daar wonen me opa en oma :D

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:28

Zou zoiets ook al niet in de buurt van Emmeloord komen?
Nooit meer iets van gehoord!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:14

Typisch.... net over de grens in de stad Nordhorn proberen ze een Hypocampus van de grond te krijgen: een wijk waar vrijstaande/2onder1-kap woningen worden gebouwd met ieder een eigen paddock en stal en gemeenschappelijke weide (direct naast een grote binnenhal, e.d.) maar dat komt dus echt niet van de grond af hier :n
Ben benieuwd of dit bovenstaande project ook uiteindelijk er echt gaat van komen. Het is leuk dat je al opties hebt maar de gemeente moet ook nog mee willen werken ;)

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:16

Bij Emmeloord zouden ze een paardendorp bouwen. Appartementen en huizen voor permanente bewoning. Dit is een recreatie-park.
Maar ik heb daar nog wel erg veel vraagtekens bij: wie wordt/worden eigenaar van de manege en alle andere voorzieningen en wie heeft/doet het onderhoud, regelt aanvoer stro e.d. en afvoer mest, sleept de bak enz, enz. Al die praktische zaken zeg maar. Wat je soms hoort over gezeur op pensionstallen over wie wat had moeten doen en niet doet e.d. zal hier niet minder gelden.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:41

Ze hebben de vergunningen al rond hoor met de gemeente, dat stond hier uitgebreid in de krant. Ben benieuwd hoe ze de ruiterroutes gaan aanpakken, want alleen een rondje Vledderbos is echt niet interessant. Ik rijd zelf met mensen in dit gebied rond, en de echte mooie plekjes liggen toch echt een paar kilometer verderop.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:41

*\o/* Kom maar op met dat park! Kan Stadskanaal wel gebruiken qua paardensport ed. En als ik het goed heb gezien staan de bouwketen klaar.

joannaishier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:25

Hallo!
Ik heb de laatste tijd heel weinig over dit park gehoord.
Ik weet enkel dat Jeroen Dubbeldam mee gaat werken aan de promotie dacht ik.
Weet iemand misschien hoe de gang van zaken op dit moment is?
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, maar dat zal waarschijnlijk nog een aantal jaar duren.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:29

Dit is al zes jaar geleden! Hier in Biervliet wilden ze ook een villapark met paarden en manege. Vergunning en alles rond maar er is geen animo voor blijkbaar.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:36

Heb al vaker van dit soort projecten gehoord maar is nog niks echt gelukt op te zetten. Ben benieuwd.

joannaishier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:46

Een jaar geleden was er wel nog een filmpje met Jeroen Dubbeldam, te vinden op Youtube.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:03

Dit zijn vakantie woningen misschien dat dat wel van de grond komt. Als er nu al inversteerders inspringen.

In Velswijk achterhoek zou er ook iets met woonhuizen en gezamelijke paarden dingen komen. Dat is ook nooit verder gegaan dan plannen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:09

Jongens, dit topic is van 2010....