Springamazone Beezie Madden moet noodgedwongen afzien van deelname aan de Wereldruiterspelen in Kentucky. Haar tienjarige topper Danny Boy (v. Clinton) heeft een peesblessure en is niet op tijd fit. Met haar tweede paard Coral Reef Via Volo (v. Clinton) komt ze niet in aanmerking voor deelname omdat ze met dit paard niet op de longlist staat. Haar laatste troef Mademoisselle (v. Libertino) is volgens de Amerikaanse amazone nog niet klaar voor de Wereldruiterspelen.
Beezie Madden had al een moeilijke aanloop richting de Wereldruiterspelen. Zowel zijzelf als haar routinier Authentic (v. Guidam) raakten in september 2009 geblesseerd. Madden maakte begin dit jaar haar rentree, maar olympisch goudwinnaar Authentic is nog altijd niet terug op zijn oude niveau. Met Danny Boy leek Madden een prima vervanger in handen hebben, maar helaas kan hij door zijn blessure niet deelnemen. Madden heeft de talentvolle dertienjarige Mademoisselle sinds februari dit jaar onder het zadel en is van mening dat ze met dit paard nog niet lang genoeg een combinatie vormt. "Het is heel erg jammer dat ik niet naar de Wereldruiterspelen kan, maar ze heeft nog te weinig ervaring op dit niveau. Ze is nog niet klaar om naar de Wereldruiterspelen te gaan."
als de eerste reserve wijs is geweest in dit geval miss bond dus had ze hier rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren
RiderLiza
Geplaatst: 05-08-10 16:29
Dat Ashlee hier rekening mee heeft gehouden, neem ik aan ja! Maar mijn vraag is of zij volgens het USEF-regelement nog mee mag aangezien de hele Europa tour dacht ik gold als laatste soort kwalificatie om van de long list op de short list te komen.
edit;
Ik vind het trouwens wel heel raar dat Beezie dan wel met Mademoiselle op die long list stond als ze toch al niet van plan was haar mee naar Kentucky te nemen. Dan hadden ze die plaats in mijn ogen net zo goed aan een ander kunnen toewijzen. Nou ja toewijzen, gewoon de 'nummer 16' in dit geval. (Long list bestaat uit 15 combinaties)