Bondscoach Tineke Bartels aan het woord: 'twee keer goud'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

primagirl

Bondscoach Tineke Bartels aan het woord: 'twee keer goud'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:58

http://www.academybartels.com/

'Dit was mijn eerste pony EK als bondscoach. In het Engelse Bishop Burton haalden onze dressuurruiters voor het eerst in 20 jaar goud in de landenwedstrijd! En individueel wonnen we nog eens twee individuele medailles. Dat was dus een fantastische ‘binnenkomer’!

Eerlijk gezegd had ik er een beetje tegenop gezien, toen de KNHS mij vorig jaar vroeg om de pony’s er bij te nemen. Ik was met veel plezier bondscoach van de junioren en de young riders, maar drie teams is wel erg veel werk. Het kwam er op neer dat ik de hele afgelopen maand in mijn camper leefde, eerst tijdens het trainingskamp met de jeugd in Ermelo, daarna met Imke in Aken en vervolgens direct door naar Duitsland en daarna Engeland. Achteraf is het me prima bevallen. De onderlinge sfeer met deelnemers, ouders en privé trainers was geweldig goed. En ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van het rijden geraakt tijdens dit pony EK. De cross en de springparcoursen waren heel zwaar.

Wat dat betreft mogen er bij de dressuurproeven best nog wat zwaardere onderdelen worden toegestaan, bijvoorbeeld galoptraversalen en misschien zelfs changementen in de kür. Bij het jureren zaten de juryleden heel wat beter op een lijn dan in Aken, waar het soms een loterij was. Na een spannend begin, waarin de pony van Susanne van de Ven haar in de eerste proef een beetje liet zitten, ging het eigenlijk steeds beter. Susanne revancheerde zich in de tweede en derde proef en werd knap zevende. Dana van Lierop had ook wat opstartproblemen, maar zette wel een degelijke landenproef neer. Jammer dat zij de pech had dat zij net buiten de kür viel. Maria van den Dungen en Antoinette te Riele reden geweldige landenproeven, en deden ook in de individuele proeven vooraan mee. Maria werd twee keer vierde. En het was natuurlijk een geweldige afsluiting toen Antoinette op zondag de gouden medaille in de kür binnen haalde.'

chocobroodje

Re: Tineke aan het woord: twee keer goud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:15

Gaaf hoor, van harte gefeliciteerd!