Eerste paardendriedaagse in Loenen blijkt schot in de roos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Eerste paardendriedaagse in Loenen blijkt schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 23:34

http://www.regiobodeonline.nl

Miranda Beltman kwam vorig jaar op het idee om in Loenen een Paarden3daagse te houden. De tijd was toen te kort om alle benodigde vergunningen binnen te krijgen, maar dit jaar is het gelukt. En met succes. Donderdag, vrijdag en zaterdag hebben vijftig paardenliefhebbers genoten van de prachtige tochten die zij in deze bosrijke omgeving heeft uitgezet. De deelnemers waren bijzonder enthousiast over deze eerste driedaagse die volgend jaar wellicht een vervolg krijgt.

Het was voor Miranda (20) wel een hele klus om deze Paardendriedaagse op te zetten. Gelukkig kreeg ze veel hulp van Mirjam Steenkist en bij de start sprongen de buren spontaan bij. Niet alleen de routes moesten worden uitgezet, maar ook moesten van veel instanties de benodigde vergunningen binnen zijn. In de bossen had ze te maken met Natuurmonumenten, Geldersch Landschap en andere eigenaren. Politie, Gemeente en andere instanties moesten ook meewerken.

Miranda is zelf een verwoed paardenliefhebber. Paarden zijn haar lust en leven. Zij mag graag lange ritten maken door de bossen. In de directe omgeving is geen Paarden3daagse en zij besloot een poging te wagen dit in Loenen op te zetten. Zij maakte overal waar paardenliefhebbers komen reclame voor het evenement. De aanmeldingen stroomden binnen op de computer bij de familie Beltman. Uit het gehele land was er belangstelling. Zelfs uit Friesland en Brabant kwamen ze donderdag naar Loenen. Sommigen al een dagje eerder en zij vonden een plekje op het weiland van Miranda aan de Horstweg. Zij kreeg zo’n vijftig inschrijvingen, waarvan vijf aangespannen.

De tochten waren ongeveer 20 kilometer lang, waar de deelnemers vol lof over waren. De eerste dag ging de rit door de bossen naar Laag-Soeren, de tweede dag naar de Carolina Hoeve en zaterdag door de Loenermark en aansluitende bossen. Onderweg was er een stop waarbij gelegenheid was voor een drankje en even de benen strekken.
Elke dag werd vertrokken vanaf een weiland aan de Groenendaalseweg, dat de eigenaar hiervoor beschikbaar stelde. Op de laatste dag kregen alle deelnemers een rozet als herinnering aan de eerste Loenense Paarden3daagse.
Miranda Beltman, die de hulp kreeg van haar familieleden en vele bekenden, was na afloop zeer tevreden en wil volgend jaar weer een nieuwe Driedaagse organiseren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-08-10 16:16, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit topictitel verwijderd.

Silence

Re: Eerste paardendriedaagse in Loenen blijkt schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 07:57

Klinkt als een succes, mij lukt het niet dit jaar om mee te doen.
Maar als het er volgend jaar weer is, ben ik van de partij :j

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:33

leuk! volgend jaar wil ik zeker aanwezig zijn..
even een applausje voor miranda en iedereen die haar geholpen heeft!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:37

Het is niet alleen Miranda die het georganiseerd heeft, Mirjam Steen kist en miranda beltman hebben het samen gedaan.In het artikel staat wel dat Miranda het heeft bedacht, maar het was Mirjam's idee.
Ik vind het dan ook niet kunnen dat Miranda alles naar zich toe trekt.
De 3 daagse was erg leuk en gezellig, dus petje af voor beide meiden.
Zo dit moest ik even kwijt aangezien ik overal alleen Miranda's naam zie.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:46

Ze worden toch beide genoemd in het artikel?
Hoe belangrijk is het wie het bedacht heeft? Ik vind dat niet zo interessant.
Beide dames hebben volgens mij veel werk verzet. En met succes.
Dus voor beide dames en alle overige vrijwilligers...applaus....!!!!

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:14

Het klopt dat ze beiden worden genoemd, maar het lijkt naar voren te komen dat Miranda alles heeft bedacht en uitgevoerd, maar dat is niet zo. Dat wordt er bedoeld.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:43

Het klopt inderdaad dat het verkeerd in de krant staat. Maar Mirjam weet dit al. Helaas is daar niks meer aan te veranderen...

We zijn inderdaad samen op het idee gekomen om dit te organiseren en hebben het samen uitgewerkt. Waarom mijn naam vaker genoemd word komt denk ik omdat mensen uit Loenen mij beter kennen dan Mirjam, en daarom sneller alleen Miranda genoemd word, dat is het "nadeel" van bekend zijn in een dorp, als je in een buurtsuper werkt.
En alle advertentie's en mails verwerkte ik, dus automatisch meer mijn naam.

Het is vervelend, had zelf ook liever meer beide namen, maar het is nu eenmaal zo.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:07

mellen95 schreef:
Het is niet alleen Miranda die het georganiseerd heeft, Mirjam Steen kist en miranda beltman hebben het samen gedaan.In het artikel staat wel dat Miranda het heeft bedacht, maar het was Mirjam's idee.
Ik vind het dan ook niet kunnen dat Miranda alles naar zich toe trekt.
De 3 daagse was erg leuk en gezellig, dus petje af voor beide meiden.
Zo dit moest ik even kwijt aangezien ik overal alleen Miranda's naam zie.

Onze ervaring is eigenlijk zoals het vermelde in het stukje dat Miranda op alle 5 de dagen dat wij aanwezig waren het aanspreekpunt was. Zelfs de dag voor aanvang toen wij kontakt opnamen was zij alleen bezig de routes uit te zetten. Daarbij was er op de tweede dag een paard geblesseerd en kon er niet gerekend worden op degene die standbij was. Dit heeft Miranda toch maar super opgelost terwijl zij zelf ook vast zat op een post. Echt niet alleen alle lof voor Miranda maar zij heeft het wel correct gedaan en dan is het best leuk dat er zo positief gesproken is. Dit is tevens ook een compliment voor alle vrijwilligers en mensen die op de dagen zelf nog ingesprongen zijn ivm hand en spandiensten.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:12

Bedankt Hoffie777 dat is precies wat ik bedoel.
En adnariM misschien kun je de volgende keer als je het krantenbericht plaatst, er bij vermelden dat er een fout in zit.

marijnoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:28

nou ik reageer nog een keer maar de reden dat ze alleen miranda kennen komt omdat ik meer achter de schermen bezig ben geweest en omdat miranda een artikel in de krant heeft laten zetten met een intervieuw door haar alleen als ze eerlijk was geweest had ze het anders gedaan maar maakt allemaal niet uit ik hoop dat iedereen het naar de zin heeft gehad daar voor heb ik het gedaan groeten mirjam

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:19

Een driedaagse op de Veluwezoom? Ik wist alleen van verhalen dat dat zou gebeuren, maar geen exacte data. Volgend jaar weer? Dan kan je mijn naam al op de lijst schrijven.