Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

simbake schreef:we hebben het ook al een keer mee gemaakt,
een paard op de weg gevonden de politie gebeld,
die kwamen aan 2 mensen die er schrik van hadden :S
uiteindelijk zeg je met een goed hart ik zal het dier bij mij op de wei zetten.
telefoon nummer aan politie gegeven zodra eigenaren terecht zijn dat ze kunnen bellen
krijg je 4 dagen erna telefoon van de eigenaren van het paard
die vervolgens zeggen: da paard loopt wel vaker uit de wei
maar gaat nooit de baan over dus er was geen probleem hoor :S
dan denk ik ook na 4 dagen je paard niet missen?
en dan zo een reactie geven...
het is erg voor de mensen die het paard aanrijden, erg voor het paard zelf..
en ik hoop dat de eigenaar snel bekend is...
ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk (als het paard vlak aan de baan staat en de stroom staat om wat voor reden niet meer op de draad...)er zijn altijd verschillende redenen natuurlijk....

Sjoef_Habibi schreef:Jeetje ze moeten echt voor betere omheining zorgen. Ik heb ook een keer een loslopende pony 's avonds op de dijk voor mijn scooter gehad, deze heb ik toen gevangen. Ik en die pony werden vervolgens net ontweken door een auto maar deze sjeesde door een schrikreactie mijn scooter van de dijk
Sjoef_Habibi schreef:Jeetje ze moeten echt voor betere omheining zorgen. Ik heb ook een keer een loslopende pony 's avonds op de dijk voor mijn scooter gehad, deze heb ik toen gevangen. Ik en die pony werden vervolgens net ontweken door een auto maar deze sjeesde door een schrikreactie mijn scooter van de dijk
Anne111 schreef:pfff. al die cursussen "horsemanship" en dergelijk kunnen beter vervangen worden door "Hoe bouw ik een degelijk hekwerk" of "Hoe werkt een hangslot"
Lijkt een soort rage om je paard los te gooien op een snelweg/provinciale weg
simbake schreef:we hebben het ook al een keer mee gemaakt,
een paard op de weg gevonden de politie gebeld,
die kwamen aan 2 mensen die er schrik van hadden :S
uiteindelijk zeg je met een goed hart ik zal het dier bij mij op de wei zetten.
telefoon nummer aan politie gegeven zodra eigenaren terecht zijn dat ze kunnen bellen
krijg je 4 dagen erna telefoon van de eigenaren van het paard
die vervolgens zeggen: da paard loopt wel vaker uit de wei
maar gaat nooit de baan over dus er was geen probleem hoor :S
dan denk ik ook na 4 dagen je paard niet missen?
en dan zo een reactie geven...
het is erg voor de mensen die het paard aanrijden, erg voor het paard zelf..
en ik hoop dat de eigenaar snel bekend is...
ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk (als het paard vlak aan de baan staat en de stroom staat om wat voor reden niet meer op de draad...)er zijn altijd verschillende redenen natuurlijk....
Vooral veel mensen boven de 60 denken anders dan de jongere generatie ruiters. Niet elk paard wordt bereden hoor. En veel shetties in mijn omgeving lopen ook gewoon lekker op een weitje en vreten zich dan onder de draden door. Prikkeldraad mag niet meer, dus er is bijna niets wat ze nog tegenhoudt om door te wandelen. Ik hoor die klacht regelmatig van zelfs fokkers die er echt zuinig op zijn.