Arabische paarden komen opnieuw naar Raalte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Arabische paarden komen opnieuw naar Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 07:41

www.destentor.nl

Verspreid over de hele dag kwamen ongeveer duizend bezoekers kijken naar de keuring van honderd Arabische volbloedpaarden.

De eerste editie van de 'Arabianshow' die Hans en Liedy Groeneveld vorig jaar in manege De Hoge Weg in Raalte organiseerden, was een succes. Reden genoeg voor het echtpaar uit Diepenveen om dit jaar weer een dergelijke show rond de Arabier op te zetten. Op zaterdag 14 augustus verzamelen zich ongeveer tachtig van deze bijzondere paarden in de manege aan de Hogeweg. "Dat zijn er minder dan vorig jaar, maar dit is een mooi aantal", zegt Hans. "We willen minimaal een uur pauze tussen de verschillende onderdelen van de show, anders moet je zo drammen om het programma af te werken. Vorig jaar hadden we een pauze van maar een half uur. Dan kijkt er ook niemand bij de stands die buiten staan."

De dag wordt, evenals vorig jaar, gevuld met showrubrieken, premiekeuringen, de liberty- en riddenclass. Buiten staan kraampjes van verschillende ondernemers en kunstenaars. Ook is er weer een verrassingsact om eens even iets anders in de rijbak te zien dan die Arabische paarden. Vorig jaar werd er een race gehouden met twee kamelen, maar de 'suprise' voor dit jaar moet natuurlijk nog even geheim blijven.

Het echtpaar Groeneveld werd vorig jaar eigenlijk in het diepe gegooid. Jarenlang was er in het oosten van Nederland geen show voor Arabische paarden geweest en zij probeerden dit weer van de grond te krijgen. Een flinke klus, maar dit jaar gaan ze veel meer ontspannen te werk. "De eerste keer dit organiseren, is wel heftig", erkent Hans. "We moesten het wiel opnieuw uitvinden. Nu hebben we het draaiboek klaar liggen en weten we wat we moeten doen. Het is wel verschrikkelijk leuk om te doen."

Liedy hoopte vorig jaar dat de mensen het vooral een gezellige dag zouden vinden. "Ik hoop dat de bezoekers het dit jaar weer leuk vinden. Vorig jaar zeiden mensen dat ze het gewoon weer een gezellige show vonden.Dat vond ik het grootste compliment."

Liedy heeft zich dit jaar gestort op de showhalsters voor de winnende paarden. Drie heeft ze er gemaakt. Ze haalt er eentje te voorschijn: donkerpaars met gouden versiersels en zelfs kleine diamantjes. "Het glimt wel, maar is niet kitscherig. Misschien maak ik volgend jaar ook wel borstplaten voor de winnaars. De kransen voor de winnende paarden zijn ook klaar. Een mevrouw bood aan die te maken. Als je kampioen bent, hoor je ook een mooie krans te krijgen."

Het evenement begint om 9.30 uur en is gratis toegankelijk.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:59

Morgen is het zo ver, de AVS C-Show Oost in Raalte.
Ik zal er ook zijn. Mét camera en met afdrukken op locatie