Paardentrailer met opzet in brand gestoken in Maastricht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardentrailer met opzet in brand gestoken in Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 06:07

www.blikopnieuws.nl

In de nacht van maandag op dinsdag is de brandweer in Maastricht moeten uitrukken om een brand in een paardentrailer te blussen, die stond geparkeerd op de hoek van de Flamentstraat en de Edmon Jasparstraat in Maastricht.

De brandweer was de brand snel meester en kon daardoor voorkomen dat het vuur eventueel zou overslaan naar een woning, aangezien de trailer pal naast een woonhuis stond geparkeerd.
Uit onderzoek is komen vast te staan dat de brand opzettelijk moet zijn veroorzaakt. De politie is daarom op zoek naar getuigen die iets gezien of gehoord kunnen hebben,dat met de brandstichting te maken heeft, die vermoedelijk rond 00:45 uur plaatsvond.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:00

Zo jammer als mensen geen respect hebben voor andermans bezittingen....
Hopelijk wordt de dader gepakt.

rainbow8

Re: Paardentrailer met opzet in brand gestoken in Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:05

Ik ben het helemaal met Jellie eens.......

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:32

Ik heb in een buurt gewoond waar, men het erg grappig vond om caravans die klaar voor vertrek waren naar de vakantiebestemming in de brand te steken. Het zijn vaak kids met bijzonder weinig herseninhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:34

Nou lekker zo naast je huis, als de daders worden gepakt blijft het niet bij een simpele brandstichting....

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:50

Joh heb je niets beters te doen? Ga je eigen spullen lekker in hens zetten..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:53

Misschien is het afgunst geweest,vaak worden trailers en aanhangers op openbare parkeervakken gezet.Dit is dan vaak een doorn in het oog van omwonenden omdat die elders een parkeervak voor hun auto moeten zoeken als ze thuis komen.
Maar dan nog is het natuurlijk géén rede om zomaar iets in de fik te zetten!
Ik hoop dat ze de daders te grazen krijgen en flink afstraffen!!!! :(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:07

yarrah schreef:
Het zijn vaak kids met bijzonder weinig herseninhoud.
Lees: absoluut GEEN herseninhoud. En wat als er nou een paard in die trailer toevallig stond? Ik wil er niet aan denken! %)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:25

Nou HorseyDude als er een paard in de trailer had gestaan dat had ik de eigenaar ook niet heel veel herseninhoud toegekend.
Een trailer die midden in de nacht naast een huis staat geparkeerd (en in mijn ogen is geparkeerd: losgekoppeld van een voertuig) daar staan doorgaans geen paarden in.

Verder vind ik het bijzonder triest dat mensen geen respect kunnen opbrengen voor de bezittingen van iemand anders.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:47

trailers en caravans mogen helemaal niet in parkeer vakken gezet worden voor een langere tijd deze moeten na 3 dagen weg gehaald worden of omgereden.

Mischien heeft zich daar iemand zich behoorlijk gestoord aan die trailer omdat die dan mischien al een langere tijd ergens stond waar die niet staan mag?

ik vind in ieder geval dat je met je fikken van andermans bezittingen moet blijven en al helemaal niet in brand hebt te steken.

Ik hoop dat die goed verzekerd was.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:14

waar gaat het toch heen met deze wereld zeg :?

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:56

Typisch iets voor Nederland, word steeds gekker joh..maken mekaar helemaal gek in dat landje..

Blijf met je poten van andermans spullen...is dat nu zo moeilijk!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:24

Helemaal met Jellie eens...
Ongelooflijk..

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:29

onley schreef:
trailers en caravans mogen helemaal niet in parkeer vakken gezet worden voor een langere tijd deze moeten na 3 dagen weg gehaald worden of omgereden.

ff off-topic

Dit hangt dus af van de Algemene Plaatselijke Verordening van de betreffende gemeente. Voor Maastricht klopt het bovenstaande voor zover ik kan zien dus wel.
Voor de gemeente waar ik werk geldt dit niet voor de periode van 1 juli tot 1 september. Een caravan kan dan dus gedurende deze hele periode blijven staan.
Trouwens: pal naast een woonhuis zou dus ook nog een strook eigen grond kunnen zijn en dus dan had die daar wel mogen staan. Maar dit is natuurlijk speculatie... en nog steeds erg off-topic.

Weer on-topic:

Desalniettemin heb je idd geen eigendom van een ander in brand te steken. Als het je stoort ga dan naar de stadswachten, die zijn ervoor.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:53

Hij staat niet eens in een parkeervak. (ik woon in de straat erachter en was erbij toen de brandweer was aan het blussen).
Hij staat op het terras van de café wat daar ligt. Die café is overigens eerder dit jaar gesloten ivm drugs.
De vrachtwagen was gevuld met meubels, waarschijnlijk van een verhuizing of wat naar het stort moet.
De vrachtwagen staat er in ieder geval nu nog steeds. Is zwart van binnen, van de buitenkant zie je er niks aan.

EDIT: En het gaat dus niet om een paardentrailer, maar om een paardenvrachtwagen ;).

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:31

Je bent echt zielig gewoon, als je zoiets doet :\