Courtney King-Dye geniet van de nodige hippotherapie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Courtney King-Dye geniet van de nodige hippotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 15:00

http://www.horses.nl / http://www.courtneykingdressage.com

De Amerikaanse dressuuramazone Courtney King-Dye is terug op de paardenrug na een ernstig ongeval in maart van dit jaar. Na een langdurige revalidatie heeft ze sinds juni, als onderdeel van haar therapie, twee keer op een paard gezeten.

"De eerste keer dat ik weer op een paard zat, was ik nog nerveuzer dan voor de Olympische Spelen", vertelt King-Dye op haar website. "Maar toen ik er eenmaal op zat voelde het als thuiskomen." Het paard waar ze op zat was niet één van haar eigen paarden, maar een paard dat speciaal is getraind voor mensen die in een revalidatieproces zitten.

De Amerikaanse amazone liep in maart van dit jaar zeer ernstig hersenletsel op na de val van een paard. Ze lag hierdoor weken in coma. De 'hippotherapie' maakt deel uit van haar lange revalidatieproces. King-Dye vertelt dat ze er nog lang niet is, maar dat het elke dat beter gaat en ze vastbesloten is om weer op topniveau dressuur te rijden.

King-Dye laat weten dat zij het levende voorbeeld is van het belang van goede bescherming tijdens het paardrijden. "Ik ben vaak gevraagd wat ik vind van de discussie over caps. Ik geloof dat elke vorm van bescherming goed is. Normaal gesproken rijd ik mijn jonge paarden of lastige paarden met een cap. Nu had ik haast, ik pakte er geen, en nu zit ik hier. We weten allemaal dat paarden onvoorspelbaar kunnen zijn. Ik ben er nu een goed voorbeeld van wat er kan gebeuren. En alles wat ik dus kan zeggen is: draag een cap!"

Klik hier voor foto's.

Verwante artikelen:

[VN] Amerikaanse Courtney King gewond na val van paard
[VN] Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye
[VN] Weinig verandering in de situatie van Courtney King
[VN] Courtney King-Dye mag verhuizen naar revalidatiecentrum
[VN] Courtney King-Dye uit diepe coma ontwaakt
[VN] FEI dressuurcomité roept ruiters op om een cap te dragen
[VN] Courtney King-Dye wil ooit weer kunnen paardrijden
[VN] Courtney King-Dye voorzichtig weer in het zadel met therapie

Gabriellee

Re: Courtney King-Dye geniet van de nodige hippotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:54

leuk om te lezen dat we weer op een paard heeft gezeten! Haar inzet en doorzettingsvermogen is echt super!! ik wens haar heel erg veel sterkte en succes, maar ik geloof dat ze er wel komt! ze heeft idd gelijk dat een cap echt heel erg belangrijk is daar is ze nu zelf het levende bewijs van!

Nillie

Re: Courtney King-Dye geniet van de nodige hippotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:39

Hopelijk komt 't allemaal weer goed...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:07

Fijn dat ze al weer zo snel te paard zit. Echt doorzettingsvermogen.
Al is ze minder lang zonder paardrijden geweest als dat ik was :o