Paardenhandelaar uit Giethoorn gaat in hoger beroep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenhandelaar uit Giethoorn gaat in hoger beroep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:16

http://www.rtvoost.nl

De paardenhandelaar uit Giethoorn die is veroordeeld voor diefstal van een opnametape van een journalist, laat het er niet bij zitten.

De man gaat in beroep tegen de straf die de rechter hem heeft opgelegd. De rechter veroordeelde hem tot een boete van 500 euro. De paardenhandelaar greep in het voorjaar de tv-band van een journalist van RTV Oost, toen die opnames wilde maken bij zijn boerderij aan de Jan van Nassaulaan. Daar waren op dat moment zo'n tachtig verwaarloosde paarden in beslag genomen door de Algemene Inspectiedienst.

De paardenhandelaar was niet gediend van de media-aandacht, bedreigde de journalist en pakte het bandje af. Hij werd daarin bijgestaan door zijn zoon. Omdat de zoon minderjarig is, komt hij voor de kinderrechter. Dat is achter gesloten deuren.

Verwante artikelen:

[VN] AID neemt negentig verwaarloosde paarden in beslag *update*
[VN] Vijfentwintig herstelde paarden keren terug naar Giethoorn
[VN] Paardenhandelaar krijgt boete voor wegmaken tv opnames

Alja

Re: Paardenhandelaar uit Giethoorn gaat in hoger beroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:36

laten ze hem maar goed aanpakken!
ben er 1 keer geweest voor een paard, maar wat een zielig zooitje daar!

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:14

Dan druk je je nog zachtjes uit...wat ik die vent en kinderen wens dat kan en mag ik niet hier neerzetten maar is niet best.. :(

En hoop dat ze hem goed aanpakken die kl****** ,zal wel weer niet zo zijn. Zulke gasten komen er altijd makkelijk af..snap echt niet dat ze daar nog paarden terug hebben gebracht..kan daar echt met me muts niet bij..

Als ik alleen zijn naam al lees gaat mijn bloed koken...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:41

wat een gedoe.
harder aanpakken zulke mensen!
net als wat sorpresakyra zegt : zulke gasten komen er altijd makkelijk vanaf!!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:24

Het enige wat helpt om deze wanpraktijken te stoppen is als de handel voor deze mensen doodbloedt. Ofwel niemand wil daar meer een paard kopen. Met de media-aandacht van de afgelopen maanden zou dat eigenlijk makkelijk moeten zijn. Wil je de beesten van de handelaar helpen, koop er dan niet 1. Ook niet uit medelijden, daarmee houdt je het juist in stand.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:14

Ja maar moeten daar zoveel paarden voor opgeofferd worden...wij als echte dierenliefhebbers moeten zo een vent en zijn gezin aanpakken en niet die dieren jaren laten lijden omdat hij dan wel eens stopt met deze praktijken..ik heb er 2 gered(merrie was drachtig wat hij niet wist en ik vermoedde het en heb haar meegenomen) en zie elke dag weer wat dat besie heeft meegemaakt. En ik doe alles om die vent te laten bloeden.
Ben het wel eens met jou mening hoor, maar op deze manier zou het niet moeten als de wet in Nederland eens aangescherpt zou worden..Nu lijden er toch weer de dieren onder en dit is niet fair.
Dit is totaal on topic btw... :o

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:32

deze man heeft inmiddels al zijn paarden terug gekregen ,ik weet natuurlijk niet hoe het eruit zag voor ze inbeslag zijn genomen maar wij zijn er 2 weken geleden geweest en het ziet er erg netjes uit.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:18

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken..hij is gewoon niet goed voor dieren, al is het daar nu netjes wat toen zeker het geval niet was..hij blijft slecht voor dieren dat veranderd echt niet hoor..das aard van het BEEST