http://www.academybartels.nl
De Europese Kampioenschappen in Kronberg zijn nog niet voorbij. Vanmiddag moeten de Young Riders hun kür nog rijden, maar ik kan nu al concluderen dat het hier boven verwachting is verlopen. Met geheel nieuwe teams wonnen we tot nu toe twee keer zilver in de landenwedstrijden en drie keer brons individueel voor Daniëlle van Mierlo en Daniëlle Houtvast.
Ik geef nu alvast mijn reactie want na de finale van de Young Riders spring ik in mijn camper om op tijd thuis te zijn. Ik moet morgen namelijk direct door naar Engeland voor de EK pony’s. Het zijn dus hele drukke weken, ik ben bijna een maand van huis, maar ik heb tot nu toe nog geen moment slechte zin gehad. De stemming in de equipe is perfect. Iedereen reed op zijn beste niveau en er waren zelfs een aantal persoonlijke records. Dat we momenteel niet tegen de Duitsers opgewassen zijn, wist ik eigenlijk al van tevoren.
Ruiters als Marie-Charlotte Schürmann, Sanneke Rothenberger en (vooral) Fabienne Lütkemeier rijden heel goed en zitten op zeer getalenteerde paarden. Daar is niets op af te dingen. Ook de Denen kwamen sterk voor de dag. Jammer voor de Belgische ruiters, want zij misten al weer voor de derde keer op een haar na een bronzen medaille. Dat is wel even balen, maar het betekent wel dat ze erg sterk aan het worden zijn, en dat vind ik prachtig. Hoe meer landen op niveau mee kunnen strijden, hoe leuker het wordt! Dat Nederland met nieuwe ruiters weer meespeelt aan de top is natuurlijk ook een heerlijk gevoel. Dit was een kampioenschap om niet snel te vergeten.
De prachtige omgeving van landgoed Schafhof en de enorme gastvrijheid van Ann-Kathrin Linsenhoff en Klaus-Martin Rath zorgden voor een unieke atmosfeer".