Tweede bronzen medaille voor Danielle Houtvast met EK kur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Tweede bronzen medaille voor Danielle Houtvast met EK kur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 11:39

www.knhs.nl

Danielle Houtvast heeft een tweede bronzen medaille gewonnen op het EK Dressuur voor junioren (14 – 18 jaar), nu in de kür op muziek. De 17-jarige amazone scoorde 76.900 %.. Het goud en zilver gingen net als in de individuele proef naar respectievelijk Charlott-Maria Schürmann uit Duitsland en Catherine Dufour uit Denemarken.

Houtvast liet dit EK een heel mooi visitekaartje achter met de donkerbruine Ruin Rambo. De 12-jarige zoon van de hengst Gribaldi imponeert enorm en loopt met veel schwung door de baan. Op de tonen van vrolijke Caribische salsamuziek, een kür gemaakt door Oot-productions, toonde het duo een mooi staaltje dressuur met zeer fraaie draf- en galopappuyementen. Hoofd van de jury Wim Ernes had lovende woorden voor Houtvast: “Iemand met ruiterkwaliteit, die het hele EK constant op hoog niveau heeft gereden. Met name de mooie aanleuning en de goede galoptour met prachtige wissels vielen op.” Houtvast was blij. “In tegenstelling tot gisteren, was ik vandaag niet zenuwachtig voor de proef. Ik dacht ik haal alles eruit wat er inzit, ik heb niets te verliezen. Die medailles pakken ze niet meer van me af.” Dit leverde een derde medaille op voor de Limburgse amazone uit Puth, dat vlakbij Geleen ligt. “Ik had van te voren nooit verwacht dat ik zo hoog zou scoren en met medailles thuis zou komen, ” aldus Houtvast die in september 18 wordt en dat betekent dat dit haar laatste jaar bij de junioren is. De amazone die doordeweeks op stal werkt en traint bij Leida Collins-Strijk, gaat nu oefenen voor het young riders-niveau. “Maar eerst ga ik denk in thuis een feestje vieren, laat de sympathieke amazone weten.

Stephanie Kooijman, die met een geleende kür reed, werd knap vierde met 73,450%. Haar zevenjarige Winston, die afstamt van de hengst OO Seven weet te imponeren, met name in de uitgestrekte draf. Kooijman heeft de ruin vanaf vierjarige leeftijd en leidde de ruin helemaal zelf. Begin van dit jaar begon zij pas bij de junioren te rijden. Op een paar slordigheidjes na, liet de talentvolle combinatie een prima kür zien. Bondscoach Tineke Bartels: “Kooijman maakt dagelijks progressie en overtreft zichzelf iedere keer opnieuw”. Jurylid Wim Ernes: “Stephanie werd gedurende de wedstrijd steeds beter. De eerste dag kon zij nog wat beter scoren op de verbinding, maar dit werd steeds beter. Winston heeft veel expressie met mooie opwaarts getoonde verruimingen. “

Anne Meulendijks werd vijfde met MDH Ohio (v. Indoctro). Zij scoorde 73.350%.De Havo-scholiere uit het Brabantse Heeze, die volgende week 17 jaar wordt, werd dit jaar Nederlands kampioene met MDH Ohio. Ze heeft de prachtige zwartbruine 14-jarige zoon van de springhengst Indoctro pas enkele maanden geleden overgenomen van Kirsten Beckers en in korte tijd wist het duo een mooie combinatie te worden. Wim Ernes: “Anne groeide in de wedstrijd en reed een zeer expressieve en gedurfde proef, waarbij Ohio veel kracht en uitstraling toonde.”

Bondscoach Tineke Bartels kan een tevreden mens zijn. “Het is super goed gegaan. Zilver voor het team, brons bij de individuele proef en nu in de kür drie, vier en vijf worden is fantastisch. Wat wil ik nog meer? Ja, natuurlijk wil ik wel een gouden medaille, maar dat is met een geheel nieuw team niet realistisch. De Duitsers en Denen waren erg sterk. Ik ben erg tevreden met de “nieuwe lichting” en twee van deze vier dames (Meulendijks en Kooijman) kunnen nog een jaar mee gelukkig.”

Uitslag Kür Individuele proef Junioren (14 – 18 jaar), zondag 25 juli

1.Charlott-Maria Schürmann (GER) – World of Dreams 78.300%
2.Catherine Dufour (DEN) - Atterupgaards Cassidy 77.700%
3. Danielle Houtvast (Puth) - Rambo (v. Gribaldi) 76.900 %
4. Stephanie Kooijman (Rotterdam) - Winston (v. OO Seven) 73.450%
5. Anne Meulendijks (Heeze) - MDH Ohio (v. Indoctro) 73.350%

De Nederlandse afvaardiging ziet er als volgt uit:

Junioren (14 – 18 jaar):
Danielle Houtvast (Puth) - Rambo (v. Gribaldi)
Stephanie Kooyman (Rotterdam) - Winston (v. OO Seven)
Anne Meulendijks (Heeze) - MDH Ohio (v. Indoctro)
Teddy Wiedeler (Middenbeemster) - Seigneur (v. Le Vainqueur)

Young Riders (16 – 21 jaar):
Robin Beekink (Heeswijk Dinther) - Pablo (v. Ferro)
Angela Krooswijk (Prinsenbeek) - Revino (v. Rohdiamant)
Michelle van Lanen (Uden) - Incredible (v. Voltaire)
Danielle van Mierlo (Maasland) - BMC Ucento (v. Metall)

Meer informatie en startlijsten: www.escon-marketing.de

CalvinenGino

Re: Tweede bronzen medaille voor Danielle Houtvast met EK kur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:54

Jeeej..!!

Danielle!!!!:D