Veulen kloon Poetin te koop op Veulenveiling Prinsjesdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Veulen kloon Poetin te koop op Veulenveiling Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 13:37

http://www.dehoefslag.nl

De Nationale Veulenveiling Prinsjesdag heeft de collectie van 2010 verrijkt met drie genetisch opvallende veulens, allen afkomstig uit de fokkerij van het Franse Haras de Hus. Meest in het oog springende is het merrieveulen dat luistert naar de naam Poëme, met de afstamming Fidertanz x Sandro Hit x Brentano II. Het betreft hier de via embryotransplantatie geboren nakomeling van Poetin II Z, één van de twee driejarige klonen van de overleden wondermerrie Poetin die de Franse stoeterij rijk is.

Ook de twee andere veulens kunnen niet anders dan interessant bestempeld worden. De ene is een nakomeling van De Niro uit La Traviata, de enige volle zus van Sandro Hit, de andere is in de springrichting gefokt. Vader van dit hengstveulen is For Hero, een For Pleasure uit de volle zus van Stakkato, de moeder is een dochter van Quantum uit een volle zus van de te vroeg overleden verever Concerto II.

NiNM

Re: Kloon van Poetin te koop op Veulenveiling Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:03

Ben benieuwd wat die zullen gaan opleveren, qwa lijnen uiteraard heel intressant!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:18

Het is dus een dochter van de kloon van Poëtin en niet de kloon zelf...

aanpassen in de titel dus!

die De Niro vind ik trouwens ENORM interessant!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:22

ik vind het vreemd dat een kloon gewoon op een veiling verkocht wordt?
Als ze binnenkort intesiever gaan klonen en je koopt een duur paard kan dit dan wel eens een kloon zijn.

hmm, zo'n paard zou ik toch niet moeten hebben.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:40

Titel is verkeerd en moet zijn een veulen van een kloon van de legendarische Poetin

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:58

Zou je zo ook al paarden kunnen "bestellen" om het zo maar even te benamen. Hoor wel eens van mensen die hun overleven hond laten klonen (niet persoonlijk uiteraard) maar nog nooit van een paard, die paarden gaan nog altijd echt vanuit bedrijven of niet dan?
doe mij anders maar een kloon van totilas :Y) Weet dat er nog meer factoren spelen behalve het bloed ook de omstandigheden zouden dan strikt hetzelfde moeten zijn, maar toch als je een kloon van Totilas op de veulenveiling zou laten lopen krijg je vast en zeker heel wat gegaadigden die een aardige duit over hebben :o

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:34

Misschien een domme vraag, maar is die kloon een letterlijke kopie van Poetin? Of hebben ze gewoon dat dna in het eitje gespoten ofzoiets? Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed hoe ze dat doen .. :o

troi

Re: Veulen kloon Poetin te koop op Veulenveiling Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:44

Zodra je het DNA hebt heb je de genetische kopie. Dan maakt in principe het omhulsel (de eicel) niet zo gek veel uit. Speelt natuurlijk als tweede factor wel het DNA van de mitochondrien mee, de 'energiefabriekjes' die eigen DNA hebben, maar weet niet of dat ook mee gekloneerd wordt. Ben heel benieuwd hoe dit type paarden gaat uitgroeien. Er gaat in elk geval heel veel van geleerd worden.

guusje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:55

Cool. Ik ben aanwezig die dag want ik moet werken dan. Kan ik ze gelijk bewonderen.

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:55

ben wel benieuwd.. heeft iemand fotos?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:06

Dit is het embryotransplantatie veulen van de kloon van Poetin ( hoe ingewikkeld het straks allemaal niet wordt := )
Afbeelding

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:11

Is wel een mooi beestje op zich....

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:38

En natuurlijk niet te vergeten de bonte Baloubet Du Rouet hengst van mijn werk die ook geveild wordt.

Ik ben heel benieuwd naar deze veulens! wachten tot zaterdag en dan zullen we ze zien :-) maar zo op de foto vind ik t n heel leuk ding!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:54

Wat ik alleen niet snap waarom wou je hem dan klonen?
Dat iemand zijn waardige paard wil laten klonen zeg ik ja, maar nu verkopen ze hem/haar weer.
Net alsof iemand perse dat paard wil kopen.
Sorry maar ik zie hier het nut niet van in.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:59

nou de kloon zelf zullen ze wel houden maar als ze daar -tig embryo's per jaar uit halen en verkopen ..tikt dat heel mooi aan :$ :$ en hebben ze na een paar jaar hun kloon terug verdiend