Paard trapt cowboy de hersens in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Paard trapt cowboy de hersens in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 23:46

Een ongelukkige cowboy uit de Amerikaanse staat Wyoming is dinsdagavond met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Tijdens een rodeo in de staat Utah werd Chet Johnson uit Gillette uit het zadel geworpen. Of het nog niet genoeg was, gaf het edele dier hem nog een ferme trap tegen het achterhoofd na.

Johnson deed mee aan de zogeheten 'Saddle Bronc Competition'. De onfortuinlijke cowboy viel echter van zijn paard en kwam voor het beest terecht. Na de enorme schop bleef Johnson vijf minuten roerloos liggen. Vervolgens wist hij met behulp van de organisatie de arena te verlaten.

Johnsons vriend en reispartner Jeff Willett uit South Dakota slaagde er uiteindelijk in de ronde te winnen. Ondanks dat zijn vriend zwaargewond werd afgevoerd, bleef hij uiterlijk kalm. "Je moet gewoon een knop omzetten", vertelde hij. "Je moet gewoon doorgaan en zien te winnen."

video: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/311 ... jes....htm

c_alsemgeest

Re: Paard trapt cowboy de hersens in

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:47

tsja... risico van het vak :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:49

c_alsemgeest schreef:

Ik wilde exact hetzelfde zeggen! :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:49

staat er ook bij dat dat arme dier zn schaamstreek is afgebonden met een riem

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 23:50

snap niet wat mensen leuk vinden aan deze tak van de 'sport'

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:54

t enige wat ik dacht... net goed.... paardje pesten
stom macho gedoe

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:54

Beestje pesten.
Eigen schuld, dikke bult!!
Dat arme paard bokt maar door.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:55

Ik vind hier ook tien keer niks aan :n
Jammer dat het weer moest gebeuren, maar ik snap met mijn volle verstand niet waarom die regels uberhaupt wereldwijd niet doorgevoerd kunnen worden... Okay, regels en zal ook niet makkelijk zijn.. Dat begrijp ik.. Maar ik kan geen medelijden hebben met die man, echt niet :o Zelfde voor alle andere aftandse 'sporten' die zelfs in de EU hier nog gewoon bezocht en beoefend worden... :n

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:56

Net goed! Zulke "diciplines" (als je het al zo kunt noemen) zouden niet mogen bestaan :n

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:57

Vervelend voor die man hahaha. Kan hier nu niet bepaald rouwig om zijn ofzo....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:00

tja eigen schuld dikke bult.
Ballen in het nauw maken gekke sprongen (helaas genoeg ;( )

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 00:00

_Zsazsa_ schreef:
tja eigen schuld dikke bult.
Ballen in het nauw maken gekke sprongen (helaas genoeg ;( )

inderdaad!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:37

Vreemd..... Enkel een hengst heeft ballen en in rodeo worden bijna amper hengsten gebruikt, enkel merries en ruinen.
De mensen die zulke 'flankstrap', al aangeraakt hebben en gevoeld hebben hoe die net rond het paard zit, zouden andere reacties geven.
Spijtig dat er weeeeeral een topic is waarin rodeo wordt afgebroken, ik ben er zelf absoluut niet voor, maar ik vind het spijtig dat mensen die er absoluut geen ervaring mee hebben en amper weten waarover ze spreken aangezien ze enkel wat filmpjes op youtube gezien hebben en wat verhalen gehoord hebben, hier weer een hele negatieve scene gaan veroorzaken.
Ik vind het zelf ook eigen schuld, rodeo brengt gewoon risico's mee...
Maar om daar nu weer de hele rodeo wereld mee af te gaan z**ken, ik denk dat de helft hier nog niet weet wat 'rodeo' net inhoudt, want onder rodeo vallen veel meer disciplines dan saddle bronc, bareback en bullriding,...
Ik wil hier absoluut geen ruzie starten, maar ik lees hier de laatste tijd zo vaak van die berichten over de rodeowereld en overal wordt steeds hetzelfde herhaald en gezegd.
Je mag pas oordelen als je alle details kent en het allemaal zelf meegemaakt hebt, dat vind ik althans ;-).
(en nogmaals, ik spreek het nergens goed)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:40

Ik lees trouwens net de uitleg die boven het filmpje staat.

'Paardensport is niet altijd simpel rondjes draaien of over een paar balken springen. Een Amerikaanse cowboy kan er sinds kort over meepraten, voor zover er iets te praten valt. De man ligt namelijk zwaargewond in het ziekenhuis. Zijn paard wierp zijn berijder af en gaf hem een trap na. Tegen zijn hoofd, welteverstaan. Kijk het schokkende filmpje, en je kijkt gegarandeerd anders tegen paardenmeisjes aan!'

Ik vind het een erg rare uitleg wat hier staat, duidelijk geschreven door iemand die zelf amper iets van de paardensport af weet.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:14

Moet je maar geen rodeo rijdem! :o

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:15

Die rodeo paarden zullen best goed verzorgd worden en misschien wordt er niks afgebonden om ze zo te laten bokken, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het dier geen stress hiervan ondervindt.
Ik weet niet hoe lang een rodeo paard meegaat en hoe vaak per rodeo hij de ring in moet en ik weet ook niet of ie dit wekelijks doet, maar ik kan me voorstellen dat 1x al veel kwaad doet, vooral tussen de oren.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:17

vindst het maar zielig voor de paarden

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:27

Kirrr schreef:
Vreemd..... Enkel een hengst heeft ballen en in rodeo worden bijna amper hengsten gebruikt, enkel merries en ruinen.
De mensen die zulke 'flankstrap', al aangeraakt hebben en gevoeld hebben hoe die net rond het paard zit, zouden andere reacties geven.
Spijtig dat er weeeeeral een topic is waarin rodeo wordt afgebroken, ik ben er zelf absoluut niet voor, maar ik vind het spijtig dat mensen die er absoluut geen ervaring mee hebben en amper weten waarover ze spreken aangezien ze enkel wat filmpjes op youtube gezien hebben en wat verhalen gehoord hebben, hier weer een hele negatieve scene gaan veroorzaken.
Ik vind het zelf ook eigen schuld, rodeo brengt gewoon risico's mee...
Maar om daar nu weer de hele rodeo wereld mee af te gaan z**ken, ik denk dat de helft hier nog niet weet wat 'rodeo' net inhoudt, want onder rodeo vallen veel meer disciplines dan saddle bronc, bareback en bullriding,...
Ik wil hier absoluut geen ruzie starten, maar ik lees hier de laatste tijd zo vaak van die berichten over de rodeowereld en overal wordt steeds hetzelfde herhaald en gezegd.
Je mag pas oordelen als je alle details kent en het allemaal zelf meegemaakt hebt, dat vind ik althans ;-).
(en nogmaals, ik spreek het nergens goed)

Ik weet er niet veel vanaf, maar waarom is er dan een 'flankstrap'? Dat is toch de reden dat het paard gaat bokken of zie ik dat verkeerd?

Dat er meer disciplines onder rodeo vallen is wel een goed punt :) maar saddle bronc sta jij ook niet achter zo te lezen?

Verder vind ik het het stuk apart geschreven.. eerst is het paard 'het edele dier' en een paar zinnen later 'het beest :?

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:32

Kirrr schreef:
Ik lees trouwens net de uitleg die boven het filmpje staat.

'Paardensport is niet altijd simpel rondjes draaien of over een paar balken springen. Een Amerikaanse cowboy kan er sinds kort over meepraten, voor zover er iets te praten valt. De man ligt namelijk zwaargewond in het ziekenhuis. Zijn paard wierp zijn berijder af en gaf hem een trap na. Tegen zijn hoofd, welteverstaan. Kijk het schokkende filmpje, en je kijkt gegarandeerd anders tegen paardenmeisjes aan!'

Ik vind het een erg rare uitleg wat hier staat, duidelijk geschreven door iemand die zelf amper iets van de paardensport af weet.

Misschien is het als respect bedoeld naar de "paardenmeisjes " ? ( ik ga daar maar van uit :D )
Want rijden/reden wij ook niet op jonge paarden en pony's die nog niks kunnen/kenden ?
Ook daar gaat wel eens iets mis mee en ook het inrijden brengt risico's met zich mee.
Al zit er dan geen band om hun liezen, sommigen kunnen ook zonder dat gemeen bokken hoor !
Dus bij deze : hulde aan de paardenmeisjes en die cowboy.....tja, gewoon pech gehad .

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:40

_Rhiannon_ schreef:
Die rodeo paarden zullen best goed verzorgd worden en misschien wordt er niks afgebonden om ze zo te laten bokken, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het dier geen stress hiervan ondervindt.
Ik weet niet hoe lang een rodeo paard meegaat en hoe vaak per rodeo hij de ring in moet en ik weet ook niet of ie dit wekelijks doet, maar ik kan me voorstellen dat 1x al veel kwaad doet, vooral tussen de oren.

Als er niets afgebonden zou worden dan zouden de paarden wel stoppen met bokken wanneer de berijder er afligt. Ze gaan door met bokken tot de riem wordt losgerukt door een andere "ruiter".

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:43

Al de zoveelste discussie over rodeo.
oordeel niet als je er geen bal van weet.

ballen afknellen... laat me toch niet lachen joh!
Er worden zelden hengsten gebruikt..

Verder ga ik me niet wéér uitleggen aan mensen die er toch niet voor open staan.
verdiep je een beetje in de sport, en dan zal je zien hoe het te werk gaat,.

Ik ben liever een rodeopaard dan een dressuurpaard hier in dit landje.

Maar dit is het risico van de sport.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:44

Ik vraag me enkel af in hoeverre zijn hersens ingetrapt waren. Als dat zo was had ie niet nog zelf lopend de ring verlaten. Denk dat het een beetje sensatielust is... :=

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:44

Gaan we weer
Elke keer wordt deze discussie precies weer hetzelfde opnieuw gevoerd :=

't is wel heel vervelend voor de berijder, hopelijk kan hij toch herstellen. Of ik het nou met rodeo eens ben of niet, ik gun het hem nou ook weer niet om hier eeuwig letsel aan over te houden

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:45

c_alsemgeest schreef:

vind ik ook :j
+ hij droeg geen cap

ik heb er geen meedelijden mee hoor :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:45

arm paard :(:)