Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zelfde voor alle andere aftandse 'sporten' die zelfs in de EU hier nog gewoon bezocht en beoefend worden...
.Kirrr schreef:Vreemd..... Enkel een hengst heeft ballen en in rodeo worden bijna amper hengsten gebruikt, enkel merries en ruinen.
De mensen die zulke 'flankstrap', al aangeraakt hebben en gevoeld hebben hoe die net rond het paard zit, zouden andere reacties geven.
Spijtig dat er weeeeeral een topic is waarin rodeo wordt afgebroken, ik ben er zelf absoluut niet voor, maar ik vind het spijtig dat mensen die er absoluut geen ervaring mee hebben en amper weten waarover ze spreken aangezien ze enkel wat filmpjes op youtube gezien hebben en wat verhalen gehoord hebben, hier weer een hele negatieve scene gaan veroorzaken.
Ik vind het zelf ook eigen schuld, rodeo brengt gewoon risico's mee...
Maar om daar nu weer de hele rodeo wereld mee af te gaan z**ken, ik denk dat de helft hier nog niet weet wat 'rodeo' net inhoudt, want onder rodeo vallen veel meer disciplines dan saddle bronc, bareback en bullriding,...
Ik wil hier absoluut geen ruzie starten, maar ik lees hier de laatste tijd zo vaak van die berichten over de rodeowereld en overal wordt steeds hetzelfde herhaald en gezegd.
Je mag pas oordelen als je alle details kent en het allemaal zelf meegemaakt hebt, dat vind ik althans.
(en nogmaals, ik spreek het nergens goed)
maar saddle bronc sta jij ook niet achter zo te lezen?
Kirrr schreef:Ik lees trouwens net de uitleg die boven het filmpje staat.
'Paardensport is niet altijd simpel rondjes draaien of over een paar balken springen. Een Amerikaanse cowboy kan er sinds kort over meepraten, voor zover er iets te praten valt. De man ligt namelijk zwaargewond in het ziekenhuis. Zijn paard wierp zijn berijder af en gaf hem een trap na. Tegen zijn hoofd, welteverstaan. Kijk het schokkende filmpje, en je kijkt gegarandeerd anders tegen paardenmeisjes aan!'
Ik vind het een erg rare uitleg wat hier staat, duidelijk geschreven door iemand die zelf amper iets van de paardensport af weet.
) _Rhiannon_ schreef:Die rodeo paarden zullen best goed verzorgd worden en misschien wordt er niks afgebonden om ze zo te laten bokken, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het dier geen stress hiervan ondervindt.
Ik weet niet hoe lang een rodeo paard meegaat en hoe vaak per rodeo hij de ring in moet en ik weet ook niet of ie dit wekelijks doet, maar ik kan me voorstellen dat 1x al veel kwaad doet, vooral tussen de oren.