Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unamie schreef:Het is te hopen dat daar eindelijk een keer iets mee gedaan word
Rimpelhonden, Naaktkatten en Skinnycavia's
Bulldoggen die nauwelijks kunnen ademen
honden met te krappe schedels
of exteem lange oren, en het couperen van staarten
Van mij mag het allemaal verboden worden
En lange oren hoeven niet gelijk problemen te geven. Couperen is al verboden

hoe leuk ik ze ook vind.unamie schreef:Het is te hopen dat daar eindelijk een keer iets mee gedaan word
Rimpelhonden, Naaktkatten en Skinnycavia's
Bulldoggen die nauwelijks kunnen ademen
honden met te krappe schedels
of exteem lange oren, en het couperen van staarten
Van mij mag het allemaal verboden worden

amillia schreef:idd goed dat er iets gedaan gaat worden aan het consequent blijven fokken van rassen met grote gezondheid problemen. Bulldoggen vallen hier zeker onder, maar Shar-Pei's , Sphynx's en Skinnycavia's zeker niet. Sterker nog, Shar-pei's en Sphynx's zijn een van de oudste en gezondste rassenEn lange oren hoeven niet gelijk problemen te geven. Couperen is al verboden
nolanlover schreef:Uhmmm dus bij tinkers moet dat behang maar afgeschoren worden? Ik vind dat gewoon een raskenmerk en verder niet schadelijk.
unamie schreef:amillia schreef:idd goed dat er iets gedaan gaat worden aan het consequent blijven fokken van rassen met grote gezondheid problemen. Bulldoggen vallen hier zeker onder, maar Shar-Pei's , Sphynx's en Skinnycavia's zeker niet. Sterker nog, Shar-pei's en Sphynx's zijn een van de oudste en gezondste rassenEn lange oren hoeven niet gelijk problemen te geven. Couperen is al verboden
Couperen bij paarden is verboden
Toch lopen er nog genoeg trekpaardveulens rond zonder staart
De ingreep wordt nu over de grens gedaan
Waarom? tja het is traditie![]()
Deze paarden verschijnen gewoon op de Nerderlandse keuring en halen een premie
Uitsluiten van deelname van keuringen zouden van mij ook per direkt mogen invoeren
De Sharpei mag dan een van de oudse rassen zijn
Tussen de rimpels kunnen echt smetplekjes ontstaan door verstikking van de huid
Ook de ogen zijn soms nauwelijks zichtbaar
onder het motto hoe meer rimpels hoe beter helpen ze wel het ras om zeep
Ik ken een Mastino Napotitano (ex) fokker die bij sommige honden een ooglift liet doen omdat het vel over de ogen zakte
Ook werden ze regelmatig geopereerd aan onstekingen aan de poten
waar ben je als fokker dan mee bezig?![]()
Honden met (erg) lange oren hebben vaak last van oor ontstekingen dan honden met normale oren
Emytje schreef:Ondanks dat ik de Sphynx kat een erg leuke kat vind wat betreft karakter ben ik het helemaal met je eens. Alleen nog wel een toevoeging; de Teddy Wider en Teddy dwerg konijnen die nu zo in zijn. Ik heb er zelf eentje. Gekozen puur omdat ik niet wilde dat ze bij kinderen terecht zou komen, maar nu ik haar een jaartje heb, vind ik die extreem lange haren eigenlijk wel erg zielig. Ondanks het vele geborstel (wat ze helemaal niet leuk vind), ontstaan er toch nog verviltingen en moet ze geschoren worden bij de trimster. Ik knip het nu gewoon om de 6 weken zo kort mogelijk, dan heeft ze er het minste last van. Zeker met dit weer.
HalloDan schreef:Sommige hondenrassen worden bij voorbaat al utgesloten om een dierenartskostenverzekering af te sluiten. Als je dat weet, waarom begin je dan aan zo'n hond vraag ik me af? Zo hou je die ellende toch in stand?
Laatst hoorde ik iemand zeggen over z'n bulletje: ach hij snurkt zó schattig, t'is net een echt varkentje....Pfff die hondjes moeten zo ongeveer door een rietje ademhalen: wat is dáár schattig aan? Is gewoon zielig!!
Zo mooi zijn als het welzijn van een dier nou eindelijk eens voorop zou staan en niet het uiterlijk wat de mens 'mooi' vind!!
Nikka schreef:Lijkt me een vrij onuitvoerbaar plan. Als ik naar honden kijk is er bij bijna elk hondenras wel wat mis, of qua uiterlijk of genetisch gezien. Wie bepaalt dan wat erg genoeg is?