Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Anne_GTI schreef:Ook bij paarden geldt: als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Sommige mensen doen nog moelijker over de aankoop van een pakje boter dan een paard. Dan trek je oplichters ook aan. Die heb je in elke tak van sport.
Frantic schreef:niet alleen in de sport! Maar als je bedenkt dat mensen zelfs tonnen uitgeven voor een huis dat ze niet eerst laten keuren( er zit toch een taxatie bij de hypotheek aanvraag.......) dan verbaasd het me niks.
Mensen zijn gewoon te laks en schreeuwen vervolgens moord en brand!
Hier op Bokt ook zoveel voorbeelden van gezien.
Verburg heeft in deze gewoon gelijk!

Espie schreef:ik vind ook dat je zelf ook verantwoordelijk bent .
je kan als je een paard koopt veel zelf uitsluiten door goed uit tekijken en te laten keuren wat zo belangrijk is.
en als je het er niet voor over hebt omdat te doen moet je helemaal geen dier kopen.
Cayenne schreef:Het is onwenselijk dat zieke paarden en paarden die bestemd zijn voor de slacht worden doorverkocht als gezonde rijpaarden.
Jose22 schreef:Volgens mij is het wettelijk nog altijd zo dat de verkoper een informatieplicht heeft én de koper een onderzoeksplicht. Je kan niet alles op de koper afschuiven.
Polaris schreef:maar persoonlijk vind ik dat als je dat leeftijdsverschil al niet kunt zien, dat je dan te weinig kennis hebt om een eigen paard te bezitten

Alane schreef:Polaris schreef:maar persoonlijk vind ik dat als je dat leeftijdsverschil al niet kunt zien, dat je dan te weinig kennis hebt om een eigen paard te bezitten
Ik heb al jaren paarden, maar ik kan het niet zien (aan het gebit) en boeit me ook weinig.
Als ik twijfel laat ik het paard staan.
dat kan ik dan nog wel zien, maar ken ook voldoende uitzonderingen, zowel naar boven als naar beneden qua geschatte leeftijd 

Mootje schreef:Dit heb ik ook gehad. Leuk paardje te koop gezien. Na een google zoektocht bleek dit paard bij de BWP veulenveiling voor 3x het bedrag te zijn verkocht dan hij nu als 3jarige te koop stond. Na een email naar de verkopers, was het paard ineens 'verkocht'
en bij twijfel, laten staan, er zijn zoveel paarden en er staan er zoveel te koop.