KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:39

Sneu voor het paard. Ik heb hem zelf ook nog gezien IRL. En Alexander vertelde nog over hem.
Stoer paard om te zien. Jammer dat er zo weinig over zijn nakomelingen bekend zijn, want is toch een kwaliteitsvol paard geweest.

Ga verder niet op Alexander in, gezien ik daar niet de beste ervaringen mee heb

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:40

Hier ook iemand die diep teleurgesteld is.
Ik ben een zeer groot fan van de hengst Belisar. Een hengst die heel lang bovenaan in de ranking heeft gestaan met een hele hoge fokwaarde (dressuur) en goede nakomelingen heeft gegeven.
Eind 2008 overleden op een mooie leeftijd en hij heeft het hele alfabet van het KWPN doorgelopen ;)

Kroonjuweel is jammer genoeg niet voldoende in de picture gekomen vanwege te weinig kansen en misschien ook wel voor fokkers wat pittig bloed voor hun merries. Een hengst die jammer genoeg niet echt super veel kinderen heeft maar de kinderen die hij heeft doen het leuk in de sport.

Zonde en jammer voor de hengst.
Veel te jong heengegaan!
Goede en eerlijke beslissing van de eigenaar.

Ik wens de eigenaar veel sterkte toe en hopelijk kan hij de mooie herinneringen KOESTEREN.
Bijvoorbeeld de smile die je kreeg zodra je de kans had om tijdens de uitgestrekte draf zijn hoeven te (kunnen) kussen!

Wat een mooi voorbeen gebruik!
Was heerlijk om bij Kroonjuweel te zien hoeveel schoudervrijheid hij kon tonen!

Alexander: geniet dubbel van zijn nakomelingen en koester de mooie momenten van Kroonjuweel!!!
Laatst bijgewerkt door VDB op 19-07-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mariskajays
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:40

Sterkte Alexander
Sinds 3 Juni is Kroonjuweel de opa van mijn knappe veulen.
Ik heb voor een zoon van Kroonjuweel gekozen voor het geweldige karakter en afstamming
Gelukkig laat hij super nakomelingen na.
Maar wat zal hij gemist worden.

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:35

Alexander nogmaals sterkte als je dit leest (zal je vast lezen) en trek je niks aan van de reactie van pagina 1 ;) .
Hij heeft nog een fijn leventje bij jou gehad al had dat natuurlijk nog langer mogen duren :(:)

Je hebt de juiste keuze gemaakt voor Kroon!

DaphneGraaf
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:48

Heel veel sterkte Alex!
Kroonjuweel heeft een super leven gehad bij je!
Je kan trots zijn op jezelf en op hem!

heb nog nooit gequote dus weet niet of ik het goed doe!

Citaat:
Ga verder niet op Alexander in, gezien ik daar niet de beste ervaringen mee heb



Geloof ook niet dat dit soort reacties op dit moment heel erg gepast zijn, volgens mij wordt er ook niet gevraagd om op alexander "in te gaan".

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:51

Getup schreef:
Ik heb ook nog serieus naar deze hengst gekeken, om z'n mooie afstamming...inderdaad een hengst die geen kansen heet gehad in de fokkerij.
Sterkte voor de eigenaren.
Ben ik de enige, die zich niet te veel stoort aan de opmerking van Vudress..? Had net iets tactischer gekund, maar het is toch interessant om over de hengst en nakomelingen te discussieren?

Nee hoor, ik dacht namelijk precies hetzelfde, de hengst heeft een echt een droomafstamming maar heeft in de fokkerij helaas niets kunnen brengen, hij heeft heus wel kansen gehad maar daar is er geen één van boven komen drijven.

Het persoonlijke verlies zal er niet minder om zijn, sterkte dus voor de betrokkenen.

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:05

Jeetje zeg. De vader van mijn paard is Kroonjuweel.

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:10

Wat zonde..

Alexander,heel veel sterkte met het verlies van je grote vriend!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:24

Sjuimpje schreef:
Getup schreef:
Ik heb ook nog serieus naar deze hengst gekeken, om z'n mooie afstamming...inderdaad een hengst die geen kansen heet gehad in de fokkerij.
Sterkte voor de eigenaren.
Ben ik de enige, die zich niet te veel stoort aan de opmerking van Vudress..? Had net iets tactischer gekund, maar het is toch interessant om over de hengst en nakomelingen te discussieren?

Nee hoor, ik dacht namelijk precies hetzelfde, de hengst heeft een echt een droomafstamming maar heeft in de fokkerij helaas niets kunnen brengen, hij heeft heus wel kansen gehad maar daar is er geen één van boven komen drijven.

Het persoonlijke verlies zal er niet minder om zijn, sterkte dus voor de betrokkenen.


sorry hoor maar wat een gelul..

Kroonjuweel staat in de index van 2009 net onder Gribaldi met exact dezelfde dressuurindex.(144) dat kan voor 2010 mischien een fractie anders zijn maar je kan maar een conclussie trekken...Kroonjuweel fokt bovengemiddeld goed.

Krack C en Flemming hebben veel een lagere dressuurindex dan deze hengst....maar die worden toch ook gezien als goede verevers.

Ik heb verder niet zo veel met de hengst....maar om nou te zeggen dat hij slecht fokt.

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:38

En dat op basis van de niet zoveel dekkingen. :-)
De dressuurindex wordt over de jaren heen minder omdat de hengst minder werd gebruikt. Jammer maar dat gebeurt bij iedere hengst omdat ze ruimte moeten maken voor de jongere hengsten.
Het waren vooral de fokkers die de hengst Kroonjuweel niet durfden te gebruiken met Belisar en Saros in de afstamming erachter. De fokkers die het wél aandurfden waren misschien ook fokkers die een niet zo'n correcte merrie aanboden... Uitzonderingen daargelaten.


NatasjavE schreef:
sorry hoor maar wat een gelul..

Kroonjuweel staat in de index van 2009 net onder Gribaldi met exact dezelfde dressuurindex.(144) dat kan voor 2010 mischien een fractie anders zijn maar je kan maar een conclussie trekken...Kroonjuweel fokt bovengemiddeld goed.

Krack C en Flemming hebben veel een lagere dressuurindex dan deze hengst....maar die worden toch ook gezien als goede verevers.

Ik heb verder niet zo veel met de hengst....maar om nou te zeggen dat hij slecht fokt.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:46

Moderatoropmerking:
Ik heb een heel aantal offtopic reacties verwijderd. Het is niet het topic om de nakomelingen van Kroonjuweel te bespreken, of Alexander zelf. Alexander, veel sterkte met je verlies.

trudie
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:53

sunnymay schreef:
Sneu voor het paard. Ik heb hem zelf ook nog gezien IRL. En Alexander vertelde nog over hem.
Stoer paard om te zien. Jammer dat er zo weinig over zijn nakomelingen bekend zijn, want is toch een kwaliteitsvol paard geweest.

Ga verder niet op Alexander in, gezien ik daar niet de beste ervaringen mee heb



Iedereen heel erg bedankt voor al die lieve berichten die jullie voor hem achterlaten.
ik begrijp dat sommige mensen het topic niet helemaal snappen op het moment ,maar daar hechten we nu dan maar even geen waarde aan.

En sunnymay, ik geloof dat wij elkaar toch niet echt kennen, en tot de dag van vandaag heb ik in de dressuursport geen rivalen lopen of een slechte naam achtergelaten.

m.v.g Alexander
Laatst bijgewerkt door trudie op 19-07-10 15:04, in het totaal 3 keer bewerkt

tiffclaus

Berichten: 686
Geregistreerd: 04-01-08

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:56

Sterkte!

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:19

trudie schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor al die lieve berichten die jullie voor hem achterlaten.
ik begrijp dat sommige mensen het topic niet helemaal snappen op het moment ,maar daar hechten we nu dan maar even geen waarde aan.

En sunnymay, ik geloof dat wij elkaar toch niet echt kennen, en tot de dag van vandaag heb ik in de dressuursport geen rivalen lopen of een slechte naam achtergelaten.

m.v.g Alexander


Nogmaals sterkte Alexander. We hebben samen in de show in Den Bosch gereden in 2002, LT hengsten.
Het was een imponerend paard!

Trek je niks aan van rare reacties. Mensen denken altijd een mening over je te hebben.

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:31

Kroonjuweel heeft onder andere een 9 voor stalgedrag. ;)

Sjolvir schreef:
Heel veel sterkte met het verlies van Kroonjuweel.

Bij ons op stal staat een merrie van Kroonjuweel, heerlijk karakter dat paard!

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:38

Pff jeetje wat een verlies, ik heb vorig jaar Kroon nog overwogen voor mn merrie. Nu helaas te laat :S

Alexander iig heel erg veel sterkte, Kroon heeft een prachtig leven bij je gehad, meeste dekhengsten komen er niet zo goed vanaf!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:41

Wat erg |(

xSaarSaar

Berichten: 4357
Geregistreerd: 21-05-09

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:55

Wat een prachtig paard, echt een kroonjuweel, sterkte met het verlies. :(:)

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:54

Moderatoropmerking:
Nogmaals zijn de offtopic reacties verwijderd. Nu graag ontopic en respectvol naar elkaar toe blijven, het zou jammer zijn als dit topic op slot gaat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:29

Mijn post is ook weg en dat was toch echt ontopic, ging namelijk over de fokwaarde van de hengst in kwestie! Dit was een onderbouwde reactie op de post van Natasja die ook over de fokwaarde gaat en welke wel is blijven staan.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:52

Wat zonde zeg! Maar wat een prachtbeest was het en wat heeft hij voor een paar mooie nakomelingen gezorgd! *D

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:11

kroonjuweel was een prachthengst!!!

jammer dat ie is gegaan!


Sterkte Alexander!

Silvia96
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-10

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:43

Waar jammer zech!!
Hij is de vader van mijn paard.
Hij heeft een fijn leven gehad.

Sterkt Alexander.
Ook andere belangrijke mensen in zijn leven sterkte;)

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:20

Zonde, vond het een interessante hengst.
Vind het nog steeds jammer dat hij enkel natuurlijk dekte en enkel thuis, dat was voor mij wel de doorslag om niet bij hem te dekken helaas.
Sterkte aan de eigenaar.

Sheila1404

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN gekeurde hengst Kroonjuweel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:11

Sterkte ermee, wat een zonde..

Heb 4 nakomelingen van hem mogen kennen, waarvan 2 nog bij ons op stal staan. Eentje helaas veel te vroeg overleden.

ze doen het allemaal uitzonderlijk goed, hebben een goudeerlijk karakter en zijn met het grootste gemak in te rijden.
je stapt erop en ze zetten geen stap verkeerd.
Ook hebben ze allemaal erg uitzonderlijke bewegingen, vooral de laatste merrie die we van hem hebben is erg bijzonder.. Net drie jaar maar doet het erg goed, ook onder het zadel.
Kortom: hij gaf gewoon top nakomelingen!!
onze reeks wordt voortgezet door een zoon van Kroonjuweel die bij Jan Kloek staat.